تبلیغات در مدیانیوز

 

یکشنبه، 14 اردیبهشتماه 1393: بنا بر اعلام آمارهایی از سوی مسوولان بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای یک سوم جمعیت کشور (در گروه سنی بین هفت تا 40 سال) بازیهای رایانه‌ای انجام می‌دهند. ادامه

 

شنبه، 13 اردیبهشتماه 1393: سومین دوره مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای ۹ تا ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۳ در دانشگاه آزاد اسلامي واحد كاشان برگزار شد.  ادامه

 

پنجشنبه، 21 فروردینماه 1393: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی مهندس " ذبیح‌اله فیض آبادی" را به عنوان مدیر عامل بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای منصوب کرد.  ادامه

 

جمعه، 22 آذرماه 1392: محققان یک بازی آنلاین جدید تولید کرده اند که به کاربران این امکان را می دهد تا دریابند که اطلاعات شخصی آنها چقدر در معرض خطر افشا شدن قرار داشته و این اطلاعات اندک چقدر می تواند برای عده ای مهم باشد. ادامه

 

جمعه، 22 آذرماه 1392: بنیاد ملی بازیهای رایانه ای در مورد انتشار و توزیع غیرمجاز بازی رایانه ای 1979 که برگرفته از روایت جعلی فیلم آرگو است و قرار است بهار سال 2014 میلادی وارد بازار شود هشدار داد. ادامه

 

جمعه، 8 آذرماه 1392: چگونه خشونت بازیهای کودکی به بزرگسالی کشیده می شود ادامه

 

شنبه، 1 تیرماه 1392: موفق‌ترين بازي موبايل و تبلت چگونه محبوب شد؟  ادامه

 

شنبه، 1 مهرماه 1391: نتایج یک تحقیق نشان داد گروهی از افرادی که در هنگام رانندگی به قوانین راهنمایی و رانندگی بی‌توجه هستند، از بازیهای کامپیوتری استفاده می‌کنند. ادامه

 

جمعه، 17 شهریورماه 1391: نسخه جدید پرندگان خشمگین در راه است  ادامه

 

جمعه، 17 شهریورماه 1391: بازی‌های قدیمی آتاری همواره از طرفداران زیادی برخوردار است. این بازی‌ها در عین سادگی، جذابیت فوق‌العاده‌ای دارند.  ادامه

 

شنبه، 4 شهریورماه 1391: ۲۰ میلیون بازی کننده رایانه‌ای حرفه‌ای در ایران وجود دارد که ۱۲ میلیون آنها را مردان و ۸ میلیون را زنان تشکیل می‌دهند. ادامه

 

جمعه، 27 مردادماه 1391: گیمزکام بزرگترین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در اروپا، روز چهارشنبه (۱۵ اوت) آغاز به کار کرد. گیمزکام امسال را بازی‌های مخصوص گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها در محاصره دارند، عرصه‌ای که کنسرن سونی در آن پیشتاز است.  ادامه

 

شنبه، 14 مردادماه 1391: محققان بازی ویدوئی ارائه کرده اند که بنا بر ادعای آنها می تواند با افسردگی در نوجوانان مبارزه کنند.  ادامه

 

شنبه، 14 مردادماه 1391: شرکت سازنده بازی محبوب "پرندگان خشمگین" قصد دارد تا پایان سال 2013 وارد بازار سهام شود.  ادامه

 

جمعه، 23 تیرماه 1391: دومین جشنواره بازی های رایانه ای تهران شب گذشته در بخش های مختلف بهترین‌های خود را معرفی کرد.  ادامه

 

جمعه، 16 تیرماه 1391: براساس پیمایش تحقیقاتی صورت گرفته از سوی معاونت آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازی های رایانه ای تحت عنوان "استفاده و نگرش در بازیهای رایانه ای"، کاربران گیم در کشور را به ترتیب 62 درصد مردان و 38 درصد بانوان تشکیل می دهند.  ادامه

 

یکشنبه، 7 خردادماه 1391: بازی سازی رایانه ای به عنوان یک رشته دانشگاهی با تلاش بنیاد ملی بازی های رایانه ای در دفتر برنامه ریزی آموزشی و درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی به تصویب رسید.  ادامه

 

دوشنبه، 25 اردیبهشتماه 1391: شرکت تولیدکننده بازی Angry Birds اعلام کرده که مجموع دانلودهایی که از این بازی انجام شده، به یک میلیارد رسیده است.  ادامه

 

شنبه، 9 اردیبهشتماه 1391: ویژگی مهم در این بازی وجود سیاره‌های مختلف با میدان‌های گرانشی متفاوت است ادامه

 

یکشنبه، 21 اسفندماه 1390: یک فضانورد ساکن ایستگاه فضایی بین المللی در شرایط جاذبه صفر، بازی پرندگان خشمیگن را در قالب یک آزمایش فیزیک امتحان کرد.  ادامه

 

یکشنبه، 23 بهمنماه 1390: بازی رایانه ای "Donkey" نسبت به بسیاری از ساخته های "بیل گیتس" کمتر شناخته شده اما به عنوان اولین بازی رایانه ای جهان از شهرت بسیار بالایی برخوردار است و اکنون به شکل برنامه جانبی آی-فن دوباره ارائه شده است.  ادامه

 

شنبه، 22 بهمنماه 1390: مطالعات جدید ثابت کرده که بازی‌هایی مثل «Angry Birds» می‌تواند به تقویت حافظه کمک کرده و مانع از ابتلا به بیماری آلزایمر در افراد شود. بر اساس مطالعات انجام شده در زمینه مغز و اعصاب، بازی‌ها می‌توانند از زوال مغز جلوگیری کنند. ادامه

 

پنجشنبه، 29 دیماه 1390: رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به آمار استفاده ایرانی‌ها از بازی‌های رایانه‌ای گفت: ۲۰ میلیون نفر از مردم کشور روزانه از سرویس «گیم» استفاده می‌کنند و وقتی که برای بازی رایانه‌ای در ایران مصرف می‌شود بالغ بر ۴۰ میلیون ساعت در روز تخمین زده می‌شود. ادامه

 

جمعه، 9 دیماه 1390: با فرارسیدن روزهای پایانی سال 2011، محبوب‌ترین بازی‌های رایانه‌یی این سال با نظرسنجی رده‌بندی شدند.  ادامه

 

جمعه، 11 آذرماه 1390: نتایج آزمایشی یک هفته ای بر روی افراد نشان می دهد بازی های رایانه ای خشن به شکلی آشکار ساختار مغز انسان را تغییر می دهد. ادامه

 

سه شنبه، 1 آذرماه 1390: انستیتو ملی بازی‌سازی با شروع اولین دوره کلاس‌های آموزش بازی سازی از روز شنبه 28 آبان ماه، کار خود را آغازکرد.  ادامه

 

جمعه، 14 مردادماه 1390: به‌تازگی کارشناسان در اروپا نوعی بازی رایانه‌یی ارائه کرده‌اند که بسیاری از بیماری‌های جسمی و روحی را درمان می‌کند.  ادامه

 

پنجشنبه، 9 تیرماه 1390: مراسم رونمایی کتاب «عصر بازی، بازی های ویدئویی و رایانه ای در جامعه معاصر» تألیف دکتر مسعود کوثری، برگزار می‌شود.  ادامه

 

جمعه، 20 خردادماه 1390: در حالی که تصور می شد نوجوانان و جوانان مشتری اصلی بازی های رایانه ای و ویدیویی هستند، نتایج تحقیقات تازه چیز دیگری را نشان می دهد.  ادامه

 

شنبه، 7 خردادماه 1390: روزنامه گاردین اخیرا از سلولهای بازیهای اجباری کامپیوتری در چین گزارشی تهیه کرده است. ادامه

 

شنبه، 20 فروردینماه 1390: طرفداران رایانه های کلاسیک کمودور 64 از بازگشت این رایانه ها به سبک و سیاقی جدید خوشحال شده اند.  ادامه

 

یکشنبه، 23 آبانماه 1389: محققان دریافته اند بازی مشهور و محبوب "تتریس" می تواند در بهبود دادن زخمهای روحی و روانی ناشی از رویدادهای ناخوشایند، تاثیرگذار بوده و به عنوان شیوه درمانی به کار گرفته شود.  ادامه

 

جمعه، 23 مهرماه 1389: مدت زمان چندانی از نجات یافتن 33 معدنچی شیلیایی از اعماق چند هزار متری معدن طلا و مسی در کشور شیلی نگذشته که برای این عملیات تاریخی نجات بازی رایانه ای ساخته و ارائه شد.  ادامه

 

جمعه، 26 شهریورماه 1389: رهبر کره شمالی قصد دارد با همکاری مرداک غول رسانه‌ای جهان، توانمندی صنعت بازی‌های رایانه ای این کشور را افزایش دهد. ادامه

 

سه شنبه، 23 شهریورماه 1389: سوپر ماریو بروس، لوله کش اسطوره ای بازیهای ویدئویی وارد یک ربع قرن از زندگی خود شد و تولد 25 سالگی خود را در شرایطی جشن گرفت که به یک شخصیت محبوب بازیهای سه بعدی تبدیل شده است.  ادامه

 

یکشنبه، 24 مردادماه 1389: برخی شایعات منتشر شده در اینترنت نشان می دهند که شرکت سونی اریکسون قصد دارد یک تلفن همراه جدید را که با کنسول بازی "پلی استیشن قابل حمل" ترکیب شده است از ماه اکتبر به بازار عرضه کند.  ادامه

 

شنبه، 23 مردادماه 1389: یک گوریل ساکن باغ وحشی در آمریکا یک کنسول بازی "نینتندو دی. اس" را از یک بازدیدکننده گرفت و به همراه فرزندخوانده خود شروع به بازی با آن کرد. ادامه

 

جمعه، 22 مردادماه 1389: بر اساس آمار NPD Group، کنسول بازی ایکس باکس 360 برای نخستین بار در رتبه بندی فروش بازی ویدیویی آمریکا در سه سال گذشته در صدر قرار گرفت. ادامه

 

جمعه، 15 مردادماه 1389: زن میانسالی با حضور در دادگاه خانواده به خاطر اعتیاد شوهرش به بازی‌های رایانه‌ای درخواست طلاق داد.  ادامه

 

دوشنبه، 11 مردادماه 1389: فرهنگ‌سرای فن‌آوری اطلاعات پنجمین دوره مسابقات رایانه‌یی "جام رمضان" را برگزار می‌کند.  ادامه

 

یکشنبه، 10 مردادماه 1389: کاربران اینترنت چینی در بخش از طرح ملی برای حفاظت از خردسالان و بهبود مدیریت صنعت بازی مجازی باید برای انجام بازی آنلاین با نام واقعی ثبت‌نام کنند. ادامه

 

سه شنبه، 29 تیرماه 1389: بازی رایانه‌ای «رویین‌تنی» با اقتباس از شاهنامه فردوسی و به همت استودیو «رسانه افزار شریف» و حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در بازار محصولات بازی‌های رایانه‌ای عرضه شد.  ادامه

 

دوشنبه، 21 تیرماه 1389: منابع آگاه مختلف گزارش داده‌اند که گوگل با سرمایه‌گذاری 100 میلیون دلاری در شرکت Zynga قصد دارد پلتفورم واحدی را در زمینه بازی‌های رایانه‌ای برای خود تولید کند.  ادامه

 

سه شنبه، 8 تیرماه 1389: دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه طی فراخوانی آثار دانش‌آموزان درباره «سلمان رشدی» جمع‌آوری شد، گفت: فیلمنامه بازی رایانه‌ای «سلمان رشدی» توسط کارشناس با استفاده از 5 اثر برتر دانش‌آموزی در این زمینه نگارش شد.  ادامه

 

چهارشنبه، 19 خردادماه 1389: انجام بازی‌های رایانه‌ای به مدت 10 ساعت در روز به طور مستمر باعث می‌شود تا شرایط سلامت بدن افراد جوان با افراد 60 ساله برابری کند.  ادامه

 

دوشنبه، 10 خردادماه 1389: یک روانشناس از دانشگاه گرانت مک ایوان در کانادا مدعی شد که بازی‌های ویدیویی تمرینی برای کنترل رویاها هستند.  ادامه

 

جمعه، 7 خردادماه 1389: بازی‌های اجتماعی آنلاین شرکت سازنده بازی‌های محبوبی مانند شهر مزرعه و جنگ‌های مافیا به سایت‌های یاهو می‌آیند.  ادامه

 

چهارشنبه، 5 خردادماه 1389: به گفته یک محقق، لوگوی تغییریافته گوگل به مناسبت 30 سالگی بازی پک من، موجب میلیون‌ها دلار ضرر در بازدهی شد. ادامه

 

چهارشنبه، 5 خردادماه 1389: عده کمی پیش‌بینی می‌کردند که بازی پازلی ساده تتریس که در اتحاد جماهیر شوروی سابق طراحی شد، به یکی از پرفروش ترین بازی‌های رایانه‌یی تمام زمان‌ها تبدیل شود.  ادامه

 

سه شنبه، 28 اردیبهشتماه 1389: صنعت بازی ویدیویی با کمک بازی‌هایی که کاربران برای اجرای آن‌ها نیازی به پرداخت پول ندارند، موفق شد بهتر از بیش‌تر صنایع، رکود اقتصادی را تحمل کند. ادامه

 

یکشنبه، 5 اردیبهشتماه 1389: مایکروسافت و پیتر چرنین، رییس پیشین نیوزکورپ، درباره ایجاد یک کانال تلویزیونی ایکس باکس رسمی گفت‌وگو کرده‌اند که به‌طور مشترک به این شرکت و چرنین متعلق خواهد بود.  ادامه

 

سه شنبه، 24 فروردینماه 1389: دولت کره جنوبی با هدف مبارزه با اعتیاد بازی اینترنتی، قوانین سخت‌گیرانه‌تر شامل سیستم خستگی را برای محدود کردن زمان بازی اعلام کرد.  ادامه

 

شنبه، 21 فروردینماه 1389: گوگل و نینتندو با همکاری یکدیگر به طراحی یک بازی Wii دست زدند که در آن کاربران باید برای ایجاد نتایج جست‌وجوی رتبه بالا تلاش کنند. ادامه

 

جمعه، 20 فروردینماه 1389: آن دسته از علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای که از گوشی هوشمند آیفون، دستگاه چندرسانه‌ای قابل‌حمل iPod و رایانه لوحی iPad استفاده می‌کنند، از این پس می‌توانند خدمات شبکه اجتماعی بازی‌های رایانه‌ای اپل موسوم به Gaming Center را در اختیار بگیرند. ادامه

 

یکشنبه، 15 فروردینماه 1389: تب بازی‌های رایانه ای امروزه بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس را نیز در بر گرفته به گونه‌ای که علاقه‌مندان به این بازی‌ها در عربستان تا 7 ساعت در روز را صرف این کار می کنند.  ادامه

 

یکشنبه، 23 اسفندماه 1388: بازی‌هایی رایانه‌‌ای که در پوشش اسناد اکسل و ورد بوده و به کارمندان امکان می‌دهند بدون جلب توجه کارفرمایان وقت کاری را تلف کنند در وب رونق یافته‌اند.  ادامه

 

شنبه، 22 اسفندماه 1388: کره جنوبی به گوگل هشدار داد در صورتی که محتوای بازی‌های موبایل این شرکت مورد کنترل قرار نگیرند، مجازات خواهد شد.  ادامه

 

شنبه، 15 اسفندماه 1388: والدینی در کره‌ جنوبی دخترشان را به خاطر بازی اینترنتی رها کردند تا اینکه او در اثر سوء تغذیه جان باخت. ادامه

 

یکشنبه، 2 اسفندماه 1388: کارشناسان آمریکایی بر پایه یک مطالعه جدید به این نتیجه رسیده‌اند که علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای که به مدت طولانی با آن درگیر هستند، بیش از دیگر افراد در معرض ابتلا به چاقی و افسردگی قرار می‌گیرند. ادامه

 

دوشنبه، 26 بهمنماه 1388: یک شرکت تولید کننده بازیهای ویدوئی دفتر "دوزخ" از کتاب کمدی الهی دانته را به صورت یک بازی ویدیوئی ویژه کنسول بازی "ایکس باکس" مایکروسافت تولید کرد.  ادامه

 

شنبه، 10 بهمنماه 1388: مرکز تحقیقات نیروی دریایی آمریکا به دنبال انجام یک مطالعه جدید اعلام کرد، سربازان آمریکایی در حال حاضر با درگیری‌های فراوانی مواجه هستند و ضروری به‌نظر می‌رسد با استفاده از فناوری‌های نوین بتوانند این درگیری‌ها را از میان بردارند. ادامه

 

جمعه، 9 بهمنماه 1388: شرکت Alienware که در زمینه تولید تجهیزات گرافیکی و سیستم‌های جانبی بازی‌های رایانه‌ای فعالیت می‌کند، موفق به ساخت نمایشگر جدیدی با نام OptX AW2210 شده که می‌تواند لذت بازی‌های رایانه‌ای را افزایش دهد.  ادامه

 

جمعه، 9 بهمنماه 1388: فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ در اقدام جالبی برای آرام نگه داشتن مسافران عصبانی از ماندن در سالن‌های انتظار، 14 کیوسک برای انجام بازی پلی‌استیشن 3 نصب کرده است.  ادامه

 

جمعه، 9 بهمنماه 1388: دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه نخستین بازی رایانه‌ای انرژی هسته‌ای ایران بازنگری خواهد شد، گفت: این بازی 9 مرحله‌ای می‌شود و به 2 زبان انگلیسی و عربی در کنار زبان فارسی تولید خواهد شد. ادامه

 

سه شنبه، 6 بهمنماه 1388: کنسول بازی ویدیویی پلی‌استیشن 3 توسط یک هکر آمریکایی هک شده و امکان اجرای بازی‌های قفل شکسته یا نرم‌افزارهای ساخت کاربران در آن فراهم شد.  ادامه

 

دوشنبه، 5 بهمنماه 1388: نتایج تحقیقات نورولوژیستهای آمریکایی نشان می دهد افراد با مغز بزرگتر از قابلیت بیشتری در انجام بازیهای رایانه ای برخوردارند. ادامه

 

شنبه، 3 بهمنماه 1388: بررسی اخیر دانشمندان انگلیسی نشان داد، تماشای بیش از اندازه تلویزیون، عادات غذایی بد و انجام بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند خطر ابتلا به بیماری پوکی استخوان را افزایش دهد. ادامه

 

جمعه، 2 بهمنماه 1388: بازی ویدیویی کلاسیک تتریس با کسب عنوان پرفروش‌ترین بازی برای تلفن‌های همراه، حیات جدیدی یافت.  ادامه

 

چهارشنبه، 30 دیماه 1388: در حالی که بازار جهانی بازی‌های رایانه‌های بسیار داغ شده، شرکت مایکروسافت اخبار منتشر شده مبنی بر تولید کنسول بازی قابل‌حمل Xbox را تایید کرد. ادامه

 

شنبه، 26 دیماه 1388: سیستم کنترلی مایکروسافت برای کنسول بازی Xbox موسوم به Project Natal که کاربر را وادار به انجام حرکات بدنی فراوان می‌کند، اواخر سال جاری میلادی وارد بازار می‌شود.  ادامه

 

جمعه، 25 دیماه 1388: بررسی جدید شرکت Activision از بزرگترین عرضه کننده بازی‌های رایانه‌ای در جهان نشان داد، 30 درصد والدین از جزئیات بازی‌های رایانه‌ای که در اختیار کودکانشان است، اطلاع ندارند و نمی‌دانند که فرزندانشان چه بازی‌هایی را خریداری می‌کنند.  ادامه

 

دوشنبه، 21 دیماه 1388: نرخ رشد صنعت بازی آنلاین چین در سال 2009 کند شده و با رشد 30.2 درصدی به 27.1 میلیارد یوان - 3.97 میلیارد دلار- رسید.  ادامه

 

جمعه، 18 دیماه 1388: رقابت تنگاتنگ در حوزه بازی‌های رایانه‌ای طی سال 2009 میلادی به اتمام رسید و در پایان این رقابت نتایج یک بررسی جدید نشان داد که Xbox 360 مایکروسافت در سال گذشته محبوب‌ترین کنسول بازی نزد کاربران بوده است.  ادامه

 

شنبه، 12 دیماه 1388: معرفی برترین بازی‌های رایانه‌ای سال ۲۰۰۹ ادامه

 

چهارشنبه، 2 دیماه 1388: محققان دانشگاه روچستر اعلام کردند انجام بازی های رایانه ای نه تنها برای کودکان مضر نیست بلکه می تواند توانایی های فکری و حافظه آنها را بهبود ببخشد. ادامه

 

شنبه، 28 آذرماه 1388: یک دانشجوی 27 ساله ژاپنی که در بازی‌های رایانه‌ای با نام مستعار SAL900 شناخته می‌شود، پس از دل بستن به یک شخصیت کارتونی در بازی رایانه‌ای محبوب خود به نام "نین آنگاساکی" با وی ازدواج کرد. ادامه

 

یکشنبه، 15 آذرماه 1388: این که کنسولهای بازی برای کاربرانشان ایجاد اعتیاد کرده اند موضوع جدیدی نیست و مقالات و خبرهای زیادی در این زمینه نوشته شده است. ادامه

 

دوشنبه، 9 آذرماه 1388: بر اساس جدیدترین آمار نینتندو، کنسول بازی Wii ساخت این شرکت محبوب‌ترین دستگاه بازی میان زنان در آمریکا است.  ادامه

 

چهارشنبه، 13 آبانماه 1388: نخستین کلینیک بازپروری معتادان به بازی‌های اینترنتی درهای خود را در انگلستان گشود. ادامه

 

شنبه، 25 مهرماه 1388: به‌دنبال دریافت گزارش‌هایی درباره انجام بازی اینترنتی در ساعات اداری، تایوان با صدور دستوری انجام بازی‌های اینترنتی در ادارات دولتی را ممنوع کرد.  ادامه

 

جمعه، 24 مهرماه 1388: صنعت بازی‌های رایانه کشور چین در فصل دوم سال جاری میلادی با رشد 5/39 درصدی توانست 906 میلیون دلار(18/6 میلیارد یوان) درآمد کسب کند.  ادامه

 

چهارشنبه، 22 مهرماه 1388: چین با هدف تشدید کنترل دنیاهای مجازی، سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت بازی آنلاین پرمنفعت این کشور را ممنوع کرد.  ادامه

 

سه شنبه، 21 مهرماه 1388: دولت چین اعلام کرد، کلیه بازی‌های آنلاین خشن، نامناسب و نامشروع را در سایت‌های اینترنتی این کشور از بین می‌برد و کنترل دقیق‌تری را بر نحوه استفاده از اینترنت در چین انجام می‌دهد.  ادامه

 

شنبه، 11 مهرماه 1388: در حالی که بازی‌های رایانه‌ای برای برخی کشورها همچنان به عنوان یک ابزار سرگرمی محسوب می‌شود، گزارشات جدید حاکی از آن است بسیاری از دانشگاه‌ها و دانشکده‌های معتبر دنیا رشته جدید بازی‌های رایانه‌ای را در مقاطع مختلف تحصیلی راه‌اندازی کرده‌اند.  ادامه

 

چهارشنبه، 1 مهرماه 1388: گزارشی درباره بازی‌های رایانه‌ای در ایران ادامه

 

دوشنبه، 30 شهریورماه 1388: "سازمان مراقبت از جوانان سوئد " ادعا می‌کند که اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای در سراسر دنیا در حال تبدیل شدن به یک بیماری همه‌گیر است که می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد.  ادامه

 

چهارشنبه، 25 شهریورماه 1388: فرمانده نیروی مقاومت بسیج از ایجاد نهضت تولید بازی‌های رایانه‌ای و پویانمایی (انیمیشن) در این نیرو خبر داد و تاکید کرد که موضوعاتی چون تولیدات فاخر فرهنگی و هنری نیز با استفاده از کارشناسان متخصص در دستور کار سازمانهای بسیج خواهد بود.  ادامه

 

یکشنبه، 8 شهریورماه 1388: مایکروسافت به زودی خدمات موجود در سرویس Xbox LIVE خود را به روز کرده و دسترسی به شبکه های مجازی اجتماعی را از این طریق ممکن خواهد کرد.  ادامه

 

سه شنبه، 3 شهریورماه 1388: چهارمین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای با عنوان جام رمضان از 4 تا 14 شهریور از سوی فرهنگسرای فناوری اطلاعات با مشارکت فدراسیون ورزشهای همگانی (انجمن بازیهای رایانه‌ای) در فرهنگسرای رازی برگزار می شود.  ادامه

 

شنبه، 31 مردادماه 1388: بی بی سی در گزارشی اعلام کرد: ایران با حضور خود در همایش بازیهای رایانه ای در کلن و ارائه جدیدترین بازیهای رایانه ای تولید شده در این کشور نشان داد در تلاش است مسیر خود را در بازار بازیهای رایانه ای جهان باز کند.  ادامه

 

سه شنبه، 27 مردادماه 1388: بر اساس نتایج بررسی‌های جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا که با همکاری دانشگاه‌های اموری و اندروز انجام شده است، بزرگسالان آمریکایی که به صورت دایم از بازی‌های رایانه‌ای استفاده می‌کنند، در مقایسه با دیگر مردم این کشور چاق‌تر هستند و شادمانی کمتری در آن‌ها دیده می‌شود. ادامه

 

یکشنبه، 25 مردادماه 1388: بازی؛ بهترین بستر برای انتقال فرهنگ  ادامه

 

یکشنبه، 25 مردادماه 1388: مجموع درآمدهای مایکروسافت و نینتندو در بازار بازی‌های رایانه‌ای آمریکا طی ژوئیه 2009 برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافت.  ادامه

 

جمعه، 23 مردادماه 1388: اگر چه برخی کارشناسان از مدت‌ها قبل اعلام کرده بودند که صنعت جهانی بازی‌های رایانه‌ای کمترین آسیب را از بحران اقتصادی خواهد دید، اما نتایج حاصل از بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که درآمدهای این صنعت همچنان رو به کاهش است.  ادامه

 

جمعه، 23 مردادماه 1388: "کوین گرینل " مدیر یکی از شرکت‌های رایانه‌ای آمریکایی به کارمندان خود اجازه داده است تا در پایان هر هفته با انجام یک بازی رایانه‌ای ویژه به مدت 2 ساعت، تمام مشکلاتی که طی هفته گذشته با مدیر خود داشتند را سر وی خالی کرده و او را در بازی از پا دربیاورند. ادامه

 

دوشنبه، 12 مردادماه 1388: به‌منظور ممانعت از ترویج رفتارهای ضد اجتماعی و آسیب دیدن جوانان، چین تبلیغات یا فراهم کردن لینک به بازی‌های آنلاین نمایش دهنده مافیا و تبهکاران خیابانی را برای وب سایت‌ها ممنوع کرد.  ادامه

 

چهارشنبه، 24 تیرماه 1388: گزارش روزنامه دنیای اقتصاد درباره بازی‌های دیجیتالی  ادامه

 

چهارشنبه، 23 اردیبهشتماه 1388: "ودبوش مورگان " یکی از تحلیلگران شرکت Michael Pachter اعلام کرد: «میزان فروش بازی‌های رایانه‌ای در سه ماهه نخست سال جاری میلادی با کاهش 17 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به 550 میلیون دلار رسید».  ادامه

 

چهارشنبه، 2 اردیبهشتماه 1388: ستاد مبارزه با محصولات غیر مجاز سمعی و بصری و سینمایی با هماهنگی بنیاد ملی بازیهای رایانه ای به منظور جلوگیری از آسیب های اخلاقی و روانی در سطح جامعه، کشف و جمع آوری بازیهای رایانه ای غیر مجاز را در دستور کار خود قرار داده است.  ادامه

 

سه شنبه، 18 فروردینماه 1388: محققان دانشگاه راچستر با بررسی در زمینه تاثیرات بازی‌های رایانه‌ای روی کاربران ادعا کردند که انجام این بازی‌ها می‌تواند بینایی افراد را تقویت کند. ادامه

 

جمعه، 25 بهمنماه 1387: اتحادیه اروپا بر پایه یک مطالعه جدید اعلام کرد، بازی‌های کامپیوتری برای کودکان مفید است و می‌تواند مهارت‌های مورد نیاز زندگی را به همراه تفکر خلاق به آن‌ها آموزش دهد.  ادامه

 

یکشنبه، 20 بهمنماه 1387: نتایج حاصل از یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، احتمال بروز رفتارهای خطرناک بین نوجوانان و جوانان دانشجویی که از بازی‌های کامپیوتری استفاده می‌کنند بیش از دیگر افراد است. ادامه

 

پنجشنبه، 3 بهمنماه 1387: خیلی عجیب نیست، رواج بازی‌های ویدیویی؛ اما حالا کار به جایی رسیده که کارشناسان می‌گویند دیگر رسانه‌ها در رقابت با این رسانه- بازی‌های ویدیویی و کامپیوتری- از گردونه خارج می‌شوند و در پس پرده قرار می‌گیرند. ادامه

 

یکشنبه، 8 دیماه 1387: نتایج یک مطالعه جدید در بریتانیا نشان داد که مردان بیش از خانم‌ها به انجام‌های بازی‌های رایانه‌ای علاقمند هستند.  ادامه

 

دوشنبه، 2 دیماه 1387: جشن رونمایی نظام مالی رده‌بندی بازی‌های رایانه‌یی برای نخستین بار در مورد بازی‌های رایانه‌یی و ویدیویی در ایران برگزار می‌شود.  ادامه

 

یکشنبه، 1 دیماه 1387: نتایج حاصل از یک مطالعه جدید روی بزرگسالان نشان می‌دهد که بازیهای رایانه‌ای کودکان می‌تواند تاثیرات فراوانی بر بهبود سلامت مغز آن‌ها داشته باشد. ادامه

 

جمعه، 29 آذرماه 1387: بازی اینترنتی بوش و لنگه کفش به بازار عرضه شد. ادامه

 

دوشنبه، 25 آذرماه 1387: گزارش همشهری در مورد بازی‌های رایانه‌ای و گیم‌نت‌ها  ادامه

 

یکشنبه، 24 آذرماه 1387: اگر چه وضعیت اقتصادی جهان روزهای خوشی را پشت سر نمی‌گذارد، اما بازار جهانی بازیهای ویدیویی تا پایان آبانماه سالجاری 16 میلیارد دلار درآمد کسب کرد و احتمال می‌رود که این رقم تا پایان سال جاری میلادی به 22 میلیارد دلار برسد.  ادامه

 

شنبه، 23 آذرماه 1387: کارشناسان پس از انجام مطالعات جدید و اعلام آمار در مورد افزایش فروش بازی‌های رایانه‌ای طی سال جاری میلادی، پرفروش‌ترین بازی‌های رایانه‌ای را مشخص کردند.  ادامه

 

سه شنبه، 19 آذرماه 1387: به دنبال آغاز فعالیت‌های جدید در دو شرکت بزرگ تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای، فناوری PhysX شرکت Nvidia از این پس به صورت گسترده‌تر برای افزایش فعالیت‌های بدنی کاربران حین انجام بازی‌های رایانه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.  ادامه

 

یکشنبه، 17 آذرماه 1387: دولت کره جنوبی اعلام کرد که تا سال 2012 میلادی بیش از 236 میلیون دلار در صنعت بازی‌های رایانه‌ای سرمایه‌گذاری خواهد کرد. ادامه

 

جمعه، 8 آذرماه 1387: ارتش آمریکا با سرمایه‌گذاری 50 میلیون دلاری طی پنج سال آینده قصد دارد بازی‌های رایانه‌ای پیشرفته‌تری را برای تعلیم سربازان خود تولید کند. ادامه

 

چهارشنبه، 6 آذرماه 1387: دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: در مقابل بازی خارجی سیمز، بازی رایانه‌‌ای «زندگی به سبک ایرانی» ساخته می‌شود. ادامه

 

پنجشنبه، 23 آبانماه 1387: در آمریکا یک بازی اینترنتی جدید به افتخار پیروزی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تولید شده است. در این بازی که «جهان سوپر اوباما» نام دارد شخصیت کارتونی باراک اوباما در جهانی که از روی بازی معروف نینتندو به نام «جهان سوپر ماریو» ساخته شده، حرکت می کند. ادامه

 

سه شنبه، 21 آبانماه 1387: آخرین بررسی‌های مرکز تحقیقاتی Global Markets نشان داد، فروش بازی‌های رایانه‌ای در سه ماهه سوم از سال جاری میلادی در سراسر دنیا نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد یک درصدی را نشان می‌دهد.  ادامه

 

چهارشنبه، 15 آبانماه 1387: یکی از سازمان‌های فوق سری انگلستان قصد دارد جوانان نخبه و نابغه در اینترنت را از طریق آگهی‌های اینترنتی در بازی‌های کامپیوتری استخدام کند. ادامه

 

دوشنبه، 13 آبانماه 1387: 15 طرح بازی ملی از جمله بازیهای "سرزمین گمشده"(شب های برره) ، "اخراجی ها" و " عملیات خیبر" تا پایان امسال تولید و عرضه می شود. ادامه

 

شنبه، 27 مهرماه 1387: تاریخ انتشار یک بازی پلی‌استیشن 3 سونی به دلیل استفاده از عبارات قرآنی در آهنگ پس زمینه‌ی آن به تاخیر افتاد.  ادامه

 

جمعه، 29 شهریورماه 1387: یادداشتی درباره ورود گوگل به دنیای سازندگان بازی‌های ویدئویی  ادامه

 

پنجشنبه، 31 مردادماه 1387: به عقیده روانشناسان انجام بازی‌های ویدیوئی می‌تواند فوایدی مانند افزایش مهارت حل مسأله، تفکر علمی و چابکی و چالاکی را برای انجام دهندگان بازی‌ها بدنبال داشته باشد. ادامه

 

شنبه، 12 مردادماه 1387: بریتانیا قصد دارد تمامی بازی های ویدیویی را که وارد این کشور می شوند به سبک فیلم های سینمایی و با همان دقت و سختگیری درجه بندی کند تا از کودکان و نوجوانان در برابر خشونت و بدآموزی های موجود در برخی از این بازی ها محافظت کند.  ادامه

 

دوشنبه، 7 مردادماه 1387: یادداشت همشهری در مورد مطالعه‌ای درباره بازنمایی مسلمانان در بازی‌های ویدئویی ادامه

 

چهارشنبه، 2 مردادماه 1387: نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد میزان اقبال و علاقه افراد میانسال، زنان و دختران به انجام بازی های ویدیویی رو به افزایش است و در حال حاضر حدود 40 درصد کاربران این بازی ها را زنان و دختران تشکیل می دهند.  ادامه

 

سه شنبه، 25 تیرماه 1387: نشست خبری دومین جشنواره و نمایشگاه ملی رسانه های دیجیتال صبح امروز با حضور رئیس و معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد در محل این وزارتخانه برگزار شد. ادامه

 

یکشنبه، 16 تیرماه 1387: نگاه حسین رسولی در مجله دنیای کامپیوتر و ارتباطات به بازی‌های رایانه‌ای ایرانی ادامه

 

شنبه، 8 تیرماه 1387: گزارش دنیای اقتصاد در مورد تعطیلات تابستانی و سرگرمی‌های دیجیتالی  ادامه

 

سه شنبه، 4 تیرماه 1387: توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و بنابر اعلام رسمی اداره کل همکاری‌های سمعی و بصری و نمایش خانگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 26 بازی رایانه‌ای که از نظر محتوایی برای کاربران نامناسب تشخیص داده شده است، اعلام شد. ادامه

 

شنبه، 1 تیرماه 1387: انجام بازی‌های ویدئویی برای ساعت‌های متمادی، گرچه ممکن است سلامت بازی کننده را از جنبه‌هایی مورد تهدید قرار دهد، اما بر طبق تحقیق اخیری که محققان استرالیایی انجام داده‌اند، آسیبی به توانایی‌های رفتار اجتماعی افراد وارد نمی‌کند و منجر به پدید آمدن افرادی منزوی و غیراجتماعی نمی‌شود. ادامه

 

چهارشنبه، 29 خردادماه 1387: سال جاری میلادی برای سازندگان و دست اندرکاران بازی های ویدیویی سالی فراموش نشدنی خواهد بود، زیرا میزان فروش بازی های ویدیویی در 5 ماه نخست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل 45 درصد افزایش یافته است.  ادامه

 

شنبه، 21 اردیبهشتماه 1387: سالیانه، 20درصد از نوجوانان و کودکان زیر 13 سال، موفق به خرید بازی‌های رده بالغ می‌شوند، این در حالی است که در سال 2006 این رقم به 42 درصد رسیده بود. به گزارش سرویس بین‌الملل سیتنا، فروشندگان بازی‌های ویدوئویی در... ادامه

 

پنجشنبه، 19 اردیبهشتماه 1387: ایتنا - دراین فهرست همچنان سری مجبوب «سیمز» با بسته جدیدش یعنی «اوقات فراغت» پیشتاز محسوب می‌شود. موسسه تحقیقاتی NPD که یکی از موسسات سرآمد و مورد وثوق بسیاری از شرکت‌ها در زمینه آمارهای مختلف عرصه فناوری اطلاعات محسوب می‌شود،... ادامه

 

چهارشنبه، 4 اردیبهشتماه 1387: ایتنا - سه شرکت معتبر ASUS، Intel و Microsoft به عنوان برگزار کننده رسمی این سری از رقابت‌ها انتخاب شده‌اند. این تورنمنت با نام اختصاری WGT با حضور 26 کشور جهان از افریقا، آسیا، خاورمیانه، استرالیا، اروپا و آمریکای شمالی... ادامه

 

دوشنبه، 26 فروردینماه 1387: رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: در بحث فرهنگ‌سازی بازی‌های رایانه‌ای ، به دنبال راه‌اندازی سامانه‌ای برای رتبه‌بندی بازی‌های رایانه‌ای هستیم. عیسی زارع‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، افزود: با این کار به دنبال این هستیم تا... ادامه

 
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook