نرخ رشد صنعت بازی آنلاین چین در سال 2009 کند شده و با رشد 30.2 درصدی به 27.1 میلیارد یوان - 3.97 میلیارد دلار- رسید.
به گزارش ایسنا، طبق آمار موسسه پژوهشی iResearch، برترین اپراتورهای بازی بازار چین در سال 2009 شرکتهای تنسنت هولدینگز، شاندا گیمز و نت ایزکام بودند.
شمار بازیکنان آنلاین فعال در این بازار نیز در مجموع به 60 تا 70 میلیون نفر رسید که حدود یک پنجم جمعیت اینترنتی چین محسوب میشوند.
با توجه به بهرهبرداری شرکتها از افزایش جمعیت آنلاین و بخشهای در حال توسعه سریعی مانند بازیهای اجتماعی آنلاین و بازیهای موبایل آنلاین، انتظار میرود درآمد بازی آنلاین چین که شاهد رشد انفجاری در چند سال گذشته بوده است، در ظرف سه سال آینده بیش از دو برابر شود.