تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: بازی‌ رایانه‌ای

تاریخ ارسال: سه شنبه، 23 شهریورماه 1389  

 

بازی ویدئویی ماریو ۲۵ ساله شد

 
 

سوپر ماریو بروس، لوله کش اسطوره ای بازیهای ویدئویی وارد یک ربع قرن از زندگی خود شد و تولد 25 سالگی خود را در شرایطی جشن گرفت که به یک شخصیت محبوب بازیهای سه بعدی تبدیل شده است.  

 
 

خبرگزاری مهر - سوپر ماریو بروس، لوله کش اسطوره ای بازیهای ویدئویی وارد یک ربع قرن از زندگی خود شد و تولد 25 سالگی خود را در شرایطی جشن گرفت که به یک شخصیت محبوب بازیهای سه بعدی تبدیل شده است.

۲۵ سال ماجرا با پریدن بر روی لاک پشتها و قارچهای "طولانی کننده زندگی" برای نجات از میان چنگالهای "باوسر بد ذات" می گذرد.

سوپر ماریو بروس که تاکنون بیش از 40 میلیون نسخه از آن برای کنسول بازی نینتندو به فروش رفته است 25 سال قبل در 13 سپتامبر 1985 رسما عرضه شد و از آن زمان جنون ماریو در میان علاقه مندان بازیهای ویدئویی آغاز شد. جنونی که همچنان ادامه دارد و موجب شده است که ماریو حتی در روزگار بازیهای فوق پیشرفته رایانه ای به حیات خود ادامه دهد.

ماریو در سال 1981 تحت عنوان "مرد جهنده" در داخل بازی ویدیویی دیگری به نام "دانکی کانگ" ظاهر شد. سپس نینتندو تصمیم گرفت که ماریو را هم در یک بازی جدید به یک قهرمان تبدیل کند. به این ترتیب با وجود اینکه این لوله کش ایتالیایی- آمریکایی قد کوتاه با شکمی برآمده و بینی کوفته هیچ شباهتی به قهرمانانی که تا آن زمان شناخته می شدند نداشت، توانست به یک قهرمان بزرگ در دنیای بازیهای ویدیویی تبدیل شود.

سوپر ماریو از ابتدا تا سه بعدی

لباس مکانیکی، کلاه قرمز و سبیل ویژگیهایی است که سوپر ماریو بروس را به یک نوع مارک شرکت نینتندو تبدیل کرده است. اسطوره نینتندو نام خود را از "ماریو سگال"، مالک دفاتر فروش و توزیع نینتندو در آمریکا گرفته است. ایده ایجاد این شخصیت توسط "شیگرو میامونو" ارائه شد.

در حقیقت ماجرای خلق ماریو از آنجا آغاز شد که "شیگرو میامونو" در جلسه ای که در دفتر مرکزی نینتندو در آمریکا برگزار شده بود مشغول گفتگو برای انتخاب اسم شخصیت اصلی یک بازی جدید بود که ماریو سگال وارد شد و با داد و بیداد خواست که مسئولان دفتر آمریکایی این شرکت ژاپنی مبلغ اجاره این دفاتر را افزایش دهند. به این ترتیب تیم میامونو تصمیم گرفتند که نام این شخصیت را ماریو بگذارند.

نوع لباس پوشیدن و ظاهر ماریو در طول تمام این سالها به دلیل محدودیتهای گرافیک دو بعدی بدون تغییر باقی مانده بود. ظاهری که حتی پس از سه بعدی شدن حفظ شد. برای مثال، کلاه برای این در نظر گرفته شده بود که از نشان دادن موها جلوگیری شود. در حقیقت به تصویر کشبدن موها با گرافیک 8 بیت بسیار دشوار بود.

ماریو در طول 25 سال زندگی خود قهرمان اصلی بیش از 200 بازی ویدئویی شد و با گذشت زمان بر روی کنسول بازی "ووی" به صورت سه بعدی در آمد و حتی در بسیاری از بازیهای آنلاین روی وب نیز عرضه شد.

روش بازی

بازیکن حرکات و اعمال ماریو را کنترل می کند و اگر بازی به صورت چندبازیکنی (multiplayer) انجام شود بازیکن دوم در نقش "لوئیجی" برادر ماریو ظاهر می شود.

هدف از این بازی عبور از دنیاهای "قلمرو پادشاهی قارچ" (Mushroom Kingdom) است که مراحل آن در سطوح مختلفی شامل نابودی "باوسر بد ذات" و نجات "شاهزاده خانم پیچ" تقسیم می شود. روش اصلی برای حذف دشمنان، پریدن از روی آنها است.

ماریو می تواند در طول بازی، چندین بار با خوردن "سوپر قارچ" کسب نیرو کند و به همین علت گاهی اوقات آن را با عنوان "قارچ خور" نیز می شناسند. این سوپر قارچها ماریو را به سوپر ماریو تبدیل می کنند که ابعادش دو برابر ماریو اولیه است.

در مرحله بعدی، "گل آتش"، سوپر ماریو را به ماریوی آتش تبدیل می کند و به آن اجازه می دهد که گلوله های آتش پرتاب کند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed