بازیهای اجتماعی آنلاین شرکت سازنده بازیهای محبوبی مانند شهر مزرعه و جنگهای مافیا به سایتهای یاهو میآیند.
به گزارش ایسنا، یاهو در کنفرانس سالانه سرمایهگذاران این شرکت اینترنتی اعلام کرد که قرارداد شراکتی با زینگا بسته که بازیهای آن مانند شهر مزرعه (FarmVille) توسط میلیونها نفر در شبکه اجتماعی فیسبوک اجرا میشود.
طبق اعلام یاهو، این قرارداد دسترسی بیش از 600 میلیون نفر به بازیهای زینگا را از طریق سایتهای این شرکت از جمله صفحه خانگی یاهو، یاهومیل، بازیهای یاهو، مسنجر و سرویسهای دیگر فراهم میکند.
انتظار میرود بازیهای زینگا در طی چند ماه آینده در سایتهای یاهو قابل دسترس شوند. این اقدام بخشی از تلاش یاهو برای بهسازی فعالیتهای خود و تمرکز برروی فعالیت جستوجو و پرتالهای وب به شمار میرود.
به گفته مارک پینکوس، بنیانگذار و مدیر اجرایی زینگا، با بیش از 35 میلیون نفری که روزانه به بازیهای این شرکت اقدام میکنند، بازیهای اجتماعی به سرعت در حال تبدیل شدن به منبع اصلی سرگرمی در جهان بوده و از بیشتر برنامههای تلویزیونی پیشی میگیرند و قرارداد این شرکت به یاهو امکان میدهد میلیونها کاربر جدید با قابلیت تماس با دوستان و خانواده شان از طریق این بازیها بیابد.
زینگا که از زمان انتشار بازیهایش در فیس بوک به شهرت رسیده، مدعی است ماهانه بیش از 230 میلیون نفر، کاربر فعال بازیهای این شرکتند.