تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: بازی‌ رایانه‌ای

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 9 تیرماه 1390  

 

کتاب «عصر بازی ‎(بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای)‎» رونمایی می‌‌شود

 
 

مراسم رونمایی کتاب «عصر بازی، بازی های ویدئویی و رایانه ای در جامعه معاصر» تألیف دکتر مسعود کوثری، برگزار می‌شود.  

 
 

مراسم رونمایی کتاب «عصر بازی، بازی های ویدئویی و رایانه ای در جامعه معاصر» تألیف دکتر مسعود کوثری، برگزار می‌شود.

این مراسم روز ۱۳ تیرماه ۱۳۹۰ از ساعت 15 الی 17 در محل فرهنگسرای رسانه واقع در میدان ولیعصر، ابتدای بلوار کشاورز، جنب پایگاه انتقال خون برگزار می‌شود.

در بخشی از این کتاب آمده است:
بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای ما را وارد عصری جدید کرده‌اند؛ عصری که می‌توان آن را عصرِ بازی نامید. در این عصر، بازی‌ها نه تنها ابزاری برای سرگرمی و آموزش به شمار می‌روند، بلکه بر دیگر جنبه‌های فرهنگ نیز تأثیر می‌گذارند. به طوری که عده‌ای از نظریه‌پردازان از «بازی‌گونه شدن فرهنگ» سخن گفته‌اند. منظور از بازی‌گونه شدن فرهنگ آن است که چگونه به کمک و در جریان بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای فرهنگ جوامع معاصر ساخته می‌شود. شیفتگی و مسحور‌شدن بسیارِ کودکان و نوجوانان به این ابزار جدید، نشان از آن دارد که بازی‌ها به ابزاری جدید برای جامعه‌پذیری و شکل‌گیری هویت آنان تبدیل شده‌اند. بازی‌ها دنیایی خاص برای آنان ساخته‌اند؛ دنیایی که در آن بازیکنان همزمان تحت تأثیر وجوه شناختی، عاطفی، و وجودشناختی بازی‌ها قرار می‌گیرند. بازی‌ها را متفاوت با رسانه‌های پیشین می‌توان یک فضا - رسانه نامید.
بازی‌ها به منزلۀ رسانه‌های جدید محتواهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را به کودکان و نوجوانان منتقل می‌سازند. علاوه بر این محتواهای کلی، آن‌چه بیش از همه نگرانی و هراس والدین و مسؤولان را در جامعه ما و دیگر نقاط جهان برانگیخته، محتواهای نامناسب جنسی و خشونت‌آمیز است که در برخی از بازی‌ها به‌وفور یافت می‌شود. همین امر به گسترش نوعی هراس اخلاقی نسبت به بازی‌ها به عنوان شکل غالب سرگرمی کودکان و نوجوانان دامن زده است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed