بررسی جدید شرکت Activision از بزرگترین عرضه کننده بازیهای رایانهای در جهان نشان داد، 30 درصد والدین از جزئیات بازیهای رایانهای که در اختیار کودکانشان است، اطلاع ندارند و نمیدانند که فرزندانشان چه بازیهایی را خریداری میکنند.
به گزارش فارس به نقل از سینت، در این بررسی گروه شرکتهای هریسون نیز حضور داشت و در آن دو گروه والدین و کودکان حضور داشتند.
این بررسی نشان داد، 82 درصد والدین و 75 درصد کودکان با سیستم کنترل بازیهای رایانهای موافق بودهاند.
گفته میشود 70 درصد والدین شرکتکننده در این تحقیق بهطور دقیق و با توجه کامل، جریان استفاده از بازیهای رایانهای توسط کودکان خود را زیر نظر داشتهاند و 62 درصد والدین پیش از خرید بازی مناسب برای فرزند خود تحقیق و بررسی عملی انجام دادهاند.
این بررسی نشان داده است که بازیهای رایانهای این روزها بسیار به اعضای خانواده نزدیک شدهاند و با آنها سازگاری دارند. طبق آمارهای منتشر شده، 76 درصد والدین اعلام کردهاند که بازی بخشی از سرگرمیهای خانواده آنها محسوب میشود و آنها با بازیهای رایانهای بسیار احساس راحتی و نزدیکی میکنند.
علاوه بر این، 63 درصد والدینی که فرزندان آنها از بازیهای رایانهای استفاده میکنند اظهار داشتهاند که خود آنها نیز سراغ بازیهای رایانهای میروند. این رقم در والدین زیر 35 سال 83 درصد محاسبه شده است. در مجموع، 52 درصد زمانی که والدین برای انجام بازیهای رایانهای صرف میکنند، در کنار کودکانشان سپری میشود.
در این تحقیق بیش از 1200 نفر از والدین و کودک بین سنین 6 تا 44 سال حضور داشتند.