تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: بازی‌ رایانه‌ای

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 3 بهمنماه 1387  

 

بازی، رسانه‌های دیگر را کنار می‌زند

 
 

خیلی عجیب نیست، رواج بازی‌های ویدیویی؛ اما حالا کار به جایی رسیده که کارشناسان می‌گویند دیگر رسانه‌ها در رقابت با این رسانه- بازی‌های ویدیویی و کامپیوتری- از گردونه خارج می‌شوند و در پس پرده قرار می‌گیرند. 

 
 

همشهری آنلاین، فرانک عطیف - خیلی عجیب نیست، رواج بازی‌های ویدیویی؛ اما حالا کار به جایی رسیده که کارشناسان می‌گویند دیگر رسانه‌ها در رقابت با این رسانه- بازی‌های ویدیویی و کامپیوتری- از گردونه خارج می‌شوند و در پس پرده قرار می‌گیرند.

این گفته‌ها به دلیل افزایش فروش بازی‌ها و علاقه روزافزون افراد به این تفریح بیان می‌شود. شاید رسانه‌های دیگر نقش‌شان را صددرصد از دست ندهند، اما بازی‌ها قطعاً نقشی کلیدی پیدا خواهند کرد.

از نظر کارشناسان بازی‌های اجتماعی، ارتباط‌های دو و چند‌سویه در این بازی‌ها و فناوری پیشرفته‌تر و بهتر به تسلط این حوزه بر دیگر رسانه‌ها کمک می‌کند. ساخت بازی از روی فیلم‌ها و... خود شاید دلیلی برای اثبات این ادعا باشد.

گفته می‌شود در برخی از کشورهای اروپایی و آمریکا بین سال های2003 تا 2007 فروش بلیت سینما 6 درصد، ساعت تماشای تلویزیون نیز 6 درصد و فروش موسیقی 12 درصد کاهش داشته و خرید انواع «دی‌وی‌دی» ثابت مانده است. اما در همین چهار سال مورد نظر، صنعت بازی ویدیویی 40 درصد رشد کرده است.

وقتی پای این آمار و ارقام وسط می‌آید و هر روز تولید فناوری‌های مرتبط با بازی‌ها با استقبال روبه‌رو می‌شود و به فروش می‌روند، عجیب نیست که بحث پنهان شدن رسانه‌های دیگر در پشت غول‌بازی‌ها مطرح شود.

موفقیت نمونه‌های ترکیبی بازی و موسیقی مدرک دیگری برای اثبات این موضوع است. دیگر آثارِ هنرمندانی که کارهایشان در این نمونه‌های ترکیبی استفاده شده، نیز با استقبال و فروش بالا روبه‌رو شده است.

این بازی‌ها آن‌قدر موفق بوده‌اند که حتی برخی گروه‌های موسیقی سراغ تولید نسخه‌ای از این بازی‌ها رفته‌اند که فقط موسیقی گروه آنها را ارائه کند.

تاریخ موسیقی پر است از دگرگونی‌هایی همراه با پیشرفت فناوری ؛ برخی می‌گویند این آغاز آخرین فصل این ماجراست.

فناوری، جوامع و ارتباط‌های چند سویه، سه عامل مهمی هستند که در همه‌گیر شدن و پرچمدار شدن صنعت بازی‌های ویدیویی در عرصه انواع رسانه‌های تفریحی و آموزشی، تأثیر دارند.

اگر به کنسول‌ها (دستگاه‌های پخش و اجرای بازی‌ها) هم نگاهی بیندازیم ،متوجه واقعی‌تر شدن آنها می‌شویم.

بازی‌ها به رسانه‌ای برای داستان‌سرایی منطقی و درست،تبدیل شده‌اند که با فیلم‌های بلند داستانی هم رقابت می‌کنند.

شاید یکی از دلیل‌های پیشرفت این رسانه، فعال بودن بازی‌خورها (کسی که بازی ویدیویی انجام می‌دهد) و حالت انفعالی تماشاگران فیلم باشد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed