رسانه‌های اجتماعی چه هستند؟

رسانه‌های اجتماعی گروهی از انواع جدید رسانه‌های آنلاین هستند که همه یا تعدادی از ویژگی‌های زیر را دارند:

۱- امکان مشارکت کردن: رسانه‌های اجتماعی ارسال بازخورد از سوی مخاطب و همکاری و همگامی با رسانه را تسهیل کرده‌اند و آنرا تشویق می‌کنند. این رسانه‌ها مرز و خط‌کشی بین رسانه و مخاطب را از بین برده‌اند.

۲- باز بودن: اغلب رسانه‌های اجتماعی برای مشارکت اعضا و دریافت بازخورد باز هستند. آنها رای دادن، کامنت گذاشتن و به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات را تشویق می‌کنند. به‌ندرت مانعی برای تولید و دسترسی به محتوا در این رسانه‌ها وجود دارد.

۳- ارتباط دو سویه: رسانه‌های سنتی عمل انتشار را انجام می‌دادند و محتوا را برای مخاطب ارسال می‌کردند، ولی در رسانه‌های اجتماعی فضایی برای گفتگو و محاوره‌ی دوطرف وجود دارد و جریان ارتباطی از حالت یک‌سویه به دوسویه تغییر پیدا کرده است.

۴- شکل‌گیری جماعت‌های آنلاین: رسانه‌های اجتماعی این امکان را برقرار می‌کنند که جماعت‌ها و گروه‌ها به‌سرعت شکل بگیرند و ارتباط موثری برقرار کنند. این جماعت‌های آنلاین می‌توانند حول علایق مشترکی مانند عکاسی، یک تیم ورزشی یا یک برنامه تلویزیونی شکل گرفته باشند.

۵- توانایی برقراری ارتباط: اغلب شبکه‌های اجتماعی همیشه در حال گسترش اتصالات و ارتباطات‌شان هستند و با سایت‌ها، منابع و افراد دیگر پیوند برقرار می‌کنند.

رسانه‌های اجتماعی را می‌توان در هفت گروه دسته‌بندی کرد. شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، ویکی‌ها، پادکست‌ها، فروم‌ها، کامیونیتی‌های محتوایی و میکروبلاگ‌ها هفت نوع رسانه‌های اجتماعی محسوب می‌شوند. علاوه بر این‌ها برخی سایت‌های «دنیای مجازی» از قبیل سکند‌لایف (Second Life) را هم گونه دیگری از رسانه‌های اجتماعی می‌دانند که در سال‌های آینده گسترش بیشتری خواهند داشت.
 

بیشتر درباره‌ی رسانه‌های اجتماعی

 

«رسانه خبر» در رسانه‌های اجتماعی

پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه رسانه و علوم ارتباطات (رسانه خبر) به منظور ارتباط بهتر با مخاطبان و استفاده از پتانسیل‌های جدید فضای وب، علاوه بر انتشار مطالب از طریق وب‌سایت در رسانه‌های اجتماعی نیز حضور دارد. رسانه خبر در رسانه‌های اجتماعی زیر که کاربران ایرانی در آنها حضور فعالی دارند حضور دارد و در هر کدام با تعریف خاصی به اطلاع‌رسانی در حوزه‌ی ارتباطات و رسانه خواهد پرداخت:

 

اشتراک فید

اگر تمایل دارید مطالب سایت را بدون مراجه به صفحات آن دریافت کنید، می‌توانید خوراک (فید) وب‌سایت را به سرویس یا نرم‌افزار فیدخوان خود اضافه کنید.

http://feeds.feedburner.com/medianews_ir

 
 

دریافت ایمیل

اشتراک از طریق ایمیل راه دیگری برای دریافت اخبار رسانه خبر است. با وارد کردن آدرس ایمیل خود در کادر زیر می‌توانید مشترک اخبار رسانه خبر شوید و مطالب را از طریق ایمیل دریافت کنید.

    

   

 تویتر

رسانه خبر در سرویس میکروبلاگ «توییتر» نیز فعالیت دارد. در توییتر خلاصه‌ای از برخی مهم‌ترین اخبار و مطالب مدیانیوز منتشر می‌شود.

http://twitter.com/medianews_ir

 
 

گوگل پلاس

اشتراک‌گذاری لینک را رسانه خبر در پذشته از طریق سرویس «گوگل‌ریدر» دنبال می‏ شد. پس از تعطیلی این سرویس صفحه «گوگل پلاس» جایگزین سرویس قبلی شده است.

https://plus.google.com/+MedianewsIr

 
 

فیس‌بوک

ؤسانه خبر برای ارتباط بهتر با مخاطبانش در «شبکه‌های اجتماعی» هم حضور دارد. در صفحه‌ی «فیس‌بوک» رسانه خبر برخی اخبار منتشر می‌شود و همچنین فضایی برای تبادل نظر درباره‌ی وب‌سایت خواهد بود.

https://www.facebook.com/medianews.ir

 
 

فرندفید

به‌منظور گردآوری همه‌ی فعالیت‌ها در رسانه‌های اجتماعی، رسانه خبر در «فرندفید» نیز حضور دارد. در فرندفید «فید»های مربوط به رسانه خبر یک‌جا گردآوری شده تا دسترسی یک‌پارچه به همه‌ی آنها ساده‌تر باشد.

فعالیت این صفحه پس از تعطیلی سرویس فرندفید متوقف شده است.

http://friendfeed.com/medianewsir

   

رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook