در حالی که تصور می شد نوجوانان و جوانان مشتری اصلی بازی های رایانه ای و ویدیویی هستند، نتایج تحقیقات تازه چیز دیگری را نشان می دهد.
به گزارش فارس به نقل از آی تی ورلد، بر اساس آمار جدید انجمن نرم افزارهای تفریحی آمریکا اجرای بازی های ویدیویی دیگر تفریحی مختص افراد کم سن وسال نیست و متوسط سن کاربران این بازی ها به 37 سال افزایش یافته است.
از سوی دیگر، متوسط سن کسانی که دست به خرید بازی های رایانه ای می زنند به 41 سال رسیده است. کارشناسان معتقدند در سال های اخیر تعداد افرادی که همراه با بچه هایشان بازی های ویدیویی و رایانه ای را اجرا می کنند افزایش قابل توجهی یافته است.
بر اساس آمار این انجمن 45 درصد از والدین حداقل هفته ای یک بار همراه با بچه هایشان به بازی های ویدیویی میپردازند. بر همین اساس 13 درصد از بچه ها معمولا بازی هایی را خریداری می کنند که متناسب با سن و سالشان نیست و برای بزرگسالان طراحی شده که این مساله موجب نگرانی های جدی شده است.
نکته نگران کننده ان است که 91 درصد والدین تاکنون بازی هایی خریداری کرده اند که دارای محتوای جنسی یا خشونت آمیز است و همین مساله احتمال مشاهده چنین بازی هایی توسط کودکان را به شدت افزایش می دهد.