تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: بازی‌ رایانه‌ای

تاریخ ارسال: یکشنبه، 23 آبانماه 1389  

 

برای بهبود زخم‌های روحی‌تان «تتریس» بازی کنید

 
 

محققان دریافته اند بازی مشهور و محبوب "تتریس" می تواند در بهبود دادن زخمهای روحی و روانی ناشی از رویدادهای ناخوشایند، تاثیرگذار بوده و به عنوان شیوه درمانی به کار گرفته شود.  

 
 

محققان دریافته اند بازی مشهور و محبوب «تتریس» می تواند در بهبود دادن زخمهای روحی و روانی ناشی از رویدادهای ناخوشایند، تاثیرگذار بوده و به عنوان شیوه درمانی به کار گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشمندان دانشگاه آکسفورد معتقدند اثر بهبود دهنده این بازی بر روی روح و ذهنهای آسیب دیده تحت تاثیر این پدیده به وجود می آید که اشکال آجر مانند در این بازی می توانند جایگزین تصاویر آزاردهنده ای شوند که در هنگام وقوع حادثه در ذهن و حافظه فردی به ثبت رسیده است.

تتریس، محبوب ترین بازی ویدیویی در میان تمامی نسلها، بازی است که کاربر باید در آن اشکال در حال سقوطی را به گونه ای چرخانده حرکت دهد تا ستونهایی افقی و بدون حفره را بر روی زمینه بازی به وجود آورد.

دانشمندان دانشگاه آکسفورد دریافته اند انجام این بازی پس از رویدادهای ناخوشایند می تواند آثار مخرب آن را در افراد از بین ببرد و امیدوارند این بازی بتواند برای کاهش دادن خاطرات دردناک مرتبط با "اختلال فشار عصبی پس آسیبی" نیز کارایی داشته باشد.

دانشمندان برای مشاهده میزان تاثیر این بازی نسبت به دیگر بازی ها، آن را با Pub Quiz Machine 2008، نوعی بازی با واژه ها، مقایسه کردند، آنها تحقیقات خود را با نمایش دادن تصاویری ناراحت کننده از تصادفهای جاده ای و مرگ و میر ناشی از آن آغاز کردند.

پس از گذشت 30 دقیقه، 20 داوطلب برای 10 دقیقه مشغول به انجام بازی تتریس شدند، 20 داوطلب دیگر بازی Pub Quiz Machine 2008 را انجام دادند و 20 داوطلب دیگر هیچ بازی انجام ندادند. سپس دانشمندان با بررسی یادداشتها و خاطراتی که داوطلبان طی یک هفته پس از برگزاری این مطالعه نوشته بودند دریافتند اثر روحی مشاهده صحنه های آزار دهنده در افرادی که تتریس بازی کرده بودند کاهش چشمگیری داشته در حالیکه بازی Pub Quiz Machine 2008 این اثر را افزایش نیز داده است. تاثیر این بازی بر ترمیم زخمهای روحی در آزمایشی 4 ساعته نیز به تایید دانشمندان رسید.

برای شرح این نتایج جالب توجه، تصور کنید که ذهن از دو مجرای اندیشیدن برخوردار است، یکی از آنها حسی است و با درک جهان هستی از طریق دیدن، شنیدن، بو کشیدن، چشیدن و لمس کردن در ارتباط است، در حالیکه مجرای دیگر مفهومی بوده و مسئول ترکیب کردن جزئیات احساسات به شیوه ای قابل درک است.

این مجراها معمولا به شکلی هارمونیک با یکدیگر در تعاملند اما پس از یک رویداد آزار دهنده و ناخوشایند، مجرای احساسات مجرای مفهومی را در هم شکسته و بر آن غلبه می کند. برای مثال کمتر اتفاق می افتد فردی حادثه تصادف رانندگی خود را داستان وار به یاد داشته باشد و بیشتر آن را در قالب نور چراغها و صدای ترمز خودرو به یاد می آورد. این نشانه ها به تدریج در ذهن قربانی تکرار شده و منجر به آزار و عذاب وی خواهد شد.

از آنجایی که از زمان وقوع حادثه تا شکل گیری چنین خاطرات و نشانه هایی دوره ای 6 ساعته وجود دارد و انجام درمانهایی در این دوره 6 ساعته می تواند از شکل گیری خاطرات آزار دهنده در فرد جلوگیری کند، دانشمندان در جستجوی ابزاری هستند تا بتوانند با استفاده از آن از بروز این نوع از زخمهای معمولا طولانی مدت روحی جلوگیری کنند.

بر اساس گزارش فاکس نیوز، از آنجایی که بازی تتریس نیازمند توجه بصری و حافظه بصری است می تواند با جایگزین کردن جزئیات رویداد ناگوار در مجرای احساسی تفکر انسان، از شکل گیری زخمهای روحی طولانی مدت در فرد جلوگیری کند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed