تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: بازی‌ رایانه‌ای

تاریخ ارسال: دوشنبه، 5 بهمنماه 1388  

 

افراد با مغز بزرگتر توانایی بیشتری در بازی‌های رایانه‌ای دارند

 
 

نتایج تحقیقات نورولوژیستهای آمریکایی نشان می دهد افراد با مغز بزرگتر از قابلیت بیشتری در انجام بازیهای رایانه ای برخوردارند. 

 
 

نتایج تحقیقات نورولوژیستهای آمریکایی نشان می دهد افراد با مغز بزرگتر از قابلیت بیشتری در انجام بازیهای رایانه ای برخوردارند.

به گزارش مهر، محققان دانشگاه پیسبورگ نشان دادند که توانایی در انجام بازیهای رایانه ای به بزرگی برخی از فضاهای جسم مخطط بستگی دارد. جسم مخطط فضایی از مغز است که یادگیری تکالیف جدید را کنترل می کند.

جسم مخطط در لب پیشانی مغز قرار دارد و از ساختارهای کوچک مختلفی ساخته شده است. سه ساختار این فضای مغزی در کنترل تواناییهای حرکتی، انعطاف پذیری در یادگیری و انجام تکالیف جدید و واکنشهای احساسی از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

این محققان در تلاش برای کشف اینکه آیا کمی و زیادی توانایی در انجام بازیهای رایانه ای به بزرگی این سه ساختار مغزی در جسم مخطط بستگی دارد یا خیر از 39 داوطلب (10 مرد و 29 زن) در سنین بین 18 و 28 سال که در دو سال اخیر حداقل سه ساعت در هفته در مقابل یک کنسول بازی رایانه ای نشسته اند کمک گرفتند و ابعاد این ساختار مغزی آنها را با دستگاه رزونانس مغناطیسی اندازه گیری کردند. سپس از هر داوطلب خواستند که یک بازی رایانه ای جدید را یاد بگیرد و آن را بازی کند.

براساس گزارش Wired News، نتایج این تحقیقات نشان داد که برای کسب نتایج بهتر در فازهای اولیه یادگیری شرکت کنندگان با ساختار مغز "ﻫﺴﺘﻪ اﻛﻮﻣﺒﻨﺲ" بزرگتر موفقیت بیشتری به دست آوردند. این ساختار که در جسم مخطط قرار دارد فضای احساسی مرتبط با تمایل و شادی برای رسیدن به یک هدف را کنترل می کند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed