تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- تبعات جسمانی تماشای بیش از حد تلویزیون برای کودکان دو ساله
- بیشترین اتصال ایرانی‌ها به اینترنت از طریق جی.پی.آر.اس
- شبكه‌های اجتماعی تبیان در نمایشگاه بین‌المللی قرآن رونمایی می‌شود
- وقت‌کشی شرکت‌ها در فیس‌بوک برای بازاریابی
- کشف اتومبیل مسروقه در سایت ای.بِی پس از ۴۲ سال جستجو
- رسانه‌ها خیره به ستاره‌ها
- سوئد: کشور ما را «فالو» کنید
- چینی‌ها در شبکه‌های اجتماعی شادتر از غربی‌ها هستند
- آشنایی با چهار جنبه آسیب‌پذیر اینترنت
- مشهورترین مدیران ترک تحصیلی دنیای تکنولوژی

 

گروه خبری: تلویزیون

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 29 تیرماه 1391  

 

تبعات جسمانی تماشای بیش از حد تلویزیون برای کودکان دو ساله

 
 

نتایج یک تحقیق که به بررسی عادات کودکان پرداخته نشان می دهد که گذراندن وقت در مقابل تلویزیون در سالهای نخست زندگی دارای تبعات بلند مدتی است که در آن میان می توان به کاهش فعالیتهای ورزشی کودک در آینده اشاره کرد.  

 
 

نتایج یک تحقیق که به بررسی عادات کودکان پرداخته نشان می دهد که گذراندن وقت در مقابل تلویزیون در سالهای نخست زندگی دارای تبعات بلند مدتی است که در آن میان می توان به کاهش فعالیتهای ورزشی کودک در آینده اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان با بررسی اطلاعات به دست آمده از 1324 کودک که در تحقیقی درباره رشد کودک در کبک، کانادا شرکت کرده بودند، به این نتیجه رسیدند که افزایش ساعات تماشای تلویزیون در کودکان انجام فعالیتهای کودک را در سن 8 سالگی کاهش داده و در سن 10 سالگی شرایط اضافه وزن وی فراهم می شود.

براساس این گزارش محققان، تأثیرات تماشای تلویزیون در کودکان 2ساله می تواند مادام العمر باشد. سالهای پیش از مدرسه دوره بسیار حساسی برای تجارب و محیط اطراف کودک محسوب می شود از این رو بسیاری از رفتارهای کودکان در انتخاب سبک زندگی و ترجیحات آنها در آینده به همین دوران نسبت داده می شوند.

تحقیقات پیشین نشان می داد که تماشای تلویزیون در 2 سالگی موجب می شود که کودک در آینده در فعالیتهای کلاسی حضور کمتری داشته باشد و احتمال اینکه در کلاس چهارم یا 10 سالگی مورد سوء رفتار همکلاسی های خود قرار بگیرد بیشتر خواهد شد.

محققان با بررسی وضعیت کودک در رشته ورزشی پرش ارتفاع بدون دورخیز به عنوان یک معیار آمادگی جسمانی این تحقیق را انجام دادند، چرا که انجام این رشته ورزشی نیازمند قدرت پا است ، امری که در بسیاری از رشته های ورزشی حائز اهمیت تلقی می شود.

اندازه دور کمر که مبیین چربی های شکمی است و در اثر سلامتی نامناسب قلبی و عروقی و سایر مشکلات ایجاد می شود، در این تحقیق مدنظر قرار گرفت.

علاوه بر این اضافه وزن زمانی صورت می گیرد که کودک وارد نوجوانی شده و خطرات سلامتی در این زمان بیش از سایر دوره های رشد خود را نشان می دهند.

آکادمی اطفال آمریکا توصیه کرد که کودکان بیش از 2 ساعت در روز تلویزیون تماشا نکنند، با این حال، بسیاری از این حد تجاوز می کنند که نتیجه آن رشد عادات و ترجیحات غلط در این دوره بحرانی رشد است.

به عنوان بخشی از این مطالعه درباره رشد کودک، از والدین کودکان شرکت کننده ها درباره اینکه کودکشان در سن 29 ماهگی تا 53 ماهگی (4.4 سال) چند ساعت در روز وقت خود را صرف تماشای تلویزیون می کند سوال شد.

مصاحبه هایی که چند سال پس از آن با همین والدین انجام شد، نشان داد که کودکان 29 ماهه آنها برای هر ساعت در هفته زمانی که در مقابل تلویزیون سپری می کنند در سن هشت سالگی 0.361 سانتیمتر کمتر از سایرکودکان در مسابقه پرش ارتفاع بدون دورخیر مقام آورده اند.

از 29 ماهگی تا 53 ماهگی، هر ساعت تماشای تلویزیون در هفته موجب کاهش 0.285 سانتیمتر ارتفاع در پرش کلاس دوم آنها بود که این امر تا 0.047 سانتیمتر در اندازه دور کمر آنها نیز در سن 10 سالگی تأثیر گذار بود.

کارولین فتزپاتریک از دانشگاه نیویورک طی بیانیه ای اظهار داشت: تلویزیون یک عامل تعیین کننده سبک زندگی است و مردم باید نسبت به میزان زمانی که کودکانشان در مقابل تلویزیون سپری می کنند حساس باشند تا نتیجه آن در سلامت جسمانی آنها منعکس نشود.

نتایج این تحقیقات در مجله بین المللی تغذیه رفتاری و فعالیت فیزیک منتشر شده است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed