تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- فیس‌بوک شخصیت شما را لو می‌دهد
- رئیس دانشگاه امیرکبیر: جنگ‌های آینده برای کسب اطلاعات است
- برترین‌های روابط­ عمومی کشور معرفی شدند
- تبعات جسمانی تماشای بیش از حد تلویزیون برای کودکان دو ساله
- بیشترین اتصال ایرانی‌ها به اینترنت از طریق جی.پی.آر.اس
- شبكه‌های اجتماعی تبیان در نمایشگاه بین‌المللی قرآن رونمایی می‌شوند
- وقت‌کشی شرکت‌ها در فیس‌بوک برای بازاریابی
- کشف اتومبیل مسروقه در سایت ای.بِی پس از ۴۲ سال جستجو
- رسانه‌ها خیره به ستاره‌ها
- سوئد: کشور ما را «فالو» کنید

 

گروه خبری: شبکه‏های اجتماعی

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 29 تیرماه 1391  

 

فیس‌بوک شخصیت شما را لو می‌دهد

 
 

اگر فکر می‌کنید که می‌توانید در فیس‌بوک شخصیت خود را پنهان کنید سخت در اشتباهید.  

 
 

اگر فکر می‌کنید که می‌توانید در فیس‌بوک شخصیت خود را پنهان کنید سخت در اشتباهید.

به گزارش ایسنا، گروهی از محققان در دانشگاه میسوری توانسته‌اند از روی صفحه فیس‌بوکی افراد به شخصیت آنها پی ببرند.

این گروه متوجه شده‌اند که میان عملکرد افراد در صفحه فیس‌بوک و ریسک‌پذیری آن‌ها رابطه مستقیمی وجود دارد. بر این اساس افرادی که تمایل به انجام فعالیت‌های با ریسک بالا دارند اغلب مطالب زیادی همچون نوشته و عکس در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند و با دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی بیشتر در ارتباط هستند.

از طرف دیگر کسانی که در فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی از به اشتراک گذاشتن مطلب و عکس اجتناب می‌کنند، از شخصیت محافظه‌کارتری نیز برخوردارند و به فعالیت‌های با ریسک کمتر تمایل بیشتری نشان می‌دهند.

این محققان برای انجان این بررسی عملکرد فیس‌بوکی افراد را تحت نظر گرفته و از آن‌ها تست شخصیت گرفتند. این محققان افراد شرکت‌کننده در بررسی را بر اساس تمایل آنها به ریسک‌پذیری به دو دسته تقسیم کردند و این در حالی بود که هر دو گروه اغلب از فیس‌بوک استفاده می‌کرده‌اند. آن‌ها متوجه شدند که در نحوه استفاده این دو گروه از فیس‌بوک تغییر زیادی وجود دارد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed