تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- ناجا با همکاری ارشاد کتب غیرقانونی را از سطح خیابان‌ها جمع‌آوری می‌کند
- گزارشی از سریال‌های ماه رمضان سال ۱۳۹۱
- چندهفته‌نامه فعال برروی کیوسک روزنامه‌فروشی‌هاست؟
- لینکداین دیگر توئیت‌های شما را نشان نمی‌دهد
- چت كردن مادر، فرزند ۱۹ ماهه را به كشتن داد
- گزارش برپایی نخستین همایش روز رسانه‌های اجتماعی
- جای خالی مطالعات فرهنگی در حوزه آی.سی.تی
- رسانه‌های اجتماعی منبع اخبار نیمی از روزنامه‌نگاران
- مصرف فرهنگی و رسانه‌ای نسل‌های ایرانی
- فضای مجازی در گفت‌وگو با دکتر شکرخواه

 

گروه خبری: دنیای کتاب

تاریخ ارسال: جمعه، 16 تیرماه 1391  

 

ناجا با همکاری ارشاد کتب غیرقانونی را از سطح خیابان‌ها جمع‌آوری می‌کند

 
 

وزیر ارشاد با بیان اینکه سازماندهی خاصی پشت عرضه برخی کتاب‌ها در خیابان‌ها و میادین سطح شهر وجود دارد، از موافقت وزارتخانه متبوعش با ناجا برای جمع‌آوری این قبیل آثار خبر داد.  

 
 

وزیر ارشاد با بیان اینکه سازماندهی خاصی پشت عرضه برخی کتاب‌ها در خیابان‌ها و میادین سطح شهر وجود دارد، از موافقت وزارتخانه متبوعش با ناجا برای جمع‌آوری این قبیل آثار خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز شنبه 10 تیر و در حاشیه جلسه شورای سیاستگذاری کنگره شعر شهریار، در جمع خبرنگاران به برخی اظهار نظرهای مسؤولان نیروی انتظامی درباره برخورد با توزیع‌کنندگان کتاب‌های غیرمجاز، مشکلات موجود برای اکران فیلم‌ها در سینما آزادی، آخرین وضعیت انبارهای کاغذ کشور واکنش نشان داد.

برخی از طریق دستفروش‌ها افکارشان را در سطح جامعه عرضه می‌کنند

وی در پاسخ به خبرنگار مهر که پرسید «اخیراً اظهار نظرهایی از سوی مسؤولان نیروی انتظامی در مورد برخورد با تخلفات مربوط به حوزه فرهنگ از جمله جمع‌آوری آنچه کتب غیرمجاز نامیده شده، صورت گرفته است. نظر شما درباره این اظهارات چیست؟» گفت: ما در یکی از جلسات شورای فرهنگ عمومی این موضوع را مطرح کردیم که لا‌به‌لای بعضی سفره‌هایی که کنار خیابان‌ها و میدان‌ها پهن می‌شود، کتاب‌هایی عرضه می‌شود که مجوز ندارند و به صورت غیرقانونی چه در داخل و چه در خارج، غیرقانونی تکثیر شده‌اند و این وظیفه نیروی انتظامی است که با این موارد برخورد کند.

وزیر ارشاد افزود: بعضی این برخوردها را به حساب وزارت ارشاد می‌گذارند که البته ما در این زمینه نقشی نداریم. البته می‌توانیم به آنها کمک فکری کنیم و موارد را شناسایی و به آنها معرفی کنیم ولی وظیفه جمع کردن این قبیل آثار را نداریم.

حسینی اضافه کرد: کتاب نباید غیرقانونی در کشور توزیع شود و افراد باید پایبند باشند به قانون. البته ممکن است این تصور به وجود آید که افراد به صورت شخصی این کتاب‌ها را خریداری و آنها را ارائه کرده است، ولی گاهی میِ‌بینیم که افرادی به صورت سازماندهی شده کتاب‌هایشان را از طریق همین افراد و دستفروش‌ها عرضه و به این ترتیب افکار و اندیشه‌های خودشان را در اختیار همه قرار می‌دهند و چون کتاب در مریی و منظر مردم عرضه می‌شود، آنها (مردم) هم فکر می‌کنند کتاب قانونی است.

وی ادامه داد: ما این مورد را یک بار در شورای فرهنگ عمومی تذکر داده‌ایم و نماینده نیروی انتظامی هم در این شورا پذیرفت که این برخورد را انجام بدهند. همانطور که گفتم در بعضی موارد هم مشاهده شده که یک سازماندهی پشت عرضه اینگونه کتاب‌ها در کشور وجود دارد. لذا ما تقاضا کردیم که کار اطلاعاتی لازم صورت بگیرد و نیروی انتظامی هم با آنها برخورد کند.

وزیر ارشاد اضافه کرد: وظیفه ناجا است که وارد این مقوله شود؛ مثل سی‌دی‌ها و نوارهای غیرمجاز که برخورد با آنها وظیفه ناجا است. البته ما ستادی با عنوان ستاد صیانت از آثار فرهنگ و هنری داریم، ولی کار ما در نهایت اطلاع‌رسانی است و مثلاً به آنها اعلام می‌کنیم که این سی‌دی‌ها در کشور تکثیر و توزیع می‌شود و وظیفه برخورد با آنها بر عهده نیروی انتظامی است.

وزیر ارشاد: کارخانه چوب و کاغذ مازندران نیمه تعطیل نیست

حسینی همچنین در پاسخ به خبرنگار دیگری که درباره مشکلات کاغذ و کارخانجات داخلی تولیدکننده آن سوال کرد، گفت: این مشکل شما رسانه‌ها است که بعضی وقت‌ها نیمی از حرف را مطرح می‌کنید و به نیمه دیگر آن توجه نمی‌کنید. ما تاکیدمان بر این است که تولید کاغذ در داخل کشور افزایش پیدا کند و در جلسات مختلف دولت هم این بحث مطرح شده و معاون اول رئیس جمهور هم قول حمایت داده‌اند و حتی یک موردش را خودم اطلاع دارم که تولیدات داخلی را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: اما این زمانبر خواهد بود و اینطور که اراده کنیم و بگوئیم کارخانه‌ای داریم که تمام نیاز داخل را پاسخ می‌دهد. ولی در همین حال ما نیاز به واردات هم داریم و باید حمایت کنیم که کاغذ به موقع در اختیار افراد قرار بگیرد چه برای کتاب چه برای مطبوعات. این مسئله هم منافاتی با تولید کاغذ داخلی ندارد.

در ادامه این سخنان، یکی از خبرنگاران گفت که «تنها کارخانه تولیدکننده کاغذ در ایران که همان کارخانه چوب و کاغذ مازندران باشد، حالت نیمه تعطیل دارد» اما سیدمحمد حسینی این سخنان را رد کرد و گفت: الان این کارخانه رونق دارد و ما هم در ابتدای دوره وزارت رفتیم و بازدید کردیم و در جریان کارش هم هستیم. این کارخانه می‌تواند بخش‌های جدیدی هم داشته باشد و در استان‌های مختلف هم دنبال این مسئله هستند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed