تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گزارشی از سریال‌های ماه رمضان سال ۱۳۹۱
- چندهفته‌نامه فعال برروی کیوسک روزنامه‌فروشی‌هاست؟
- لینکداین دیگر توئیت‌های شما را نشان نمی‌دهد
- چت كردن مادر، فرزند ۱۹ ماهه را به كشتن داد
- گزارش برپایی نخستین همایش روز رسانه‌های اجتماعی
- جای خالی مطالعات فرهنگی در حوزه آی.سی.تی
- رسانه‌های اجتماعی منبع اخبار نیمی از روزنامه‌نگاران
- مصرف فرهنگی و رسانه‌ای نسل‌های ایرانی
- فضای مجازی در گفت‌وگو با دکتر شکرخواه
- گرایش نگران‌کننده در گزارش شفافیت گوگل

 

گروه خبری: تلویزیون

تاریخ ارسال: جمعه، 16 تیرماه 1391  

 

گزارشی از سریال‌های ماه رمضان سال ۱۳۹۱

 
 

کمتر از سه هفته به شروع ماه رمضان باقی مانده و شبکه‌های مختلف سیما، گزینه‌های رمضانی خود را اعلام کرده‌اند.  

 
 

کمتر از سه هفته به شروع ماه رمضان باقی مانده و شبکه‌های مختلف سیما، گزینه‌های رمضانی خود را اعلام کرده‌اند.

به گزارش ایسنا،‌ از این میان، پخش «خنده بازار» از شبکه سه و «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» از شبکه تهران قطعی شده است.

شبکه سه سیما نیز به احتمال قوی سریال «خداحافظ بچه» را ماه رمضان پخش می‌کند و شبکه دو از میان دو سریال «چمدان» و «رویای گنجشک‌ها»‌ یک گزینه را روی آنتن خواهد برد؛ البته این شبکه، برنامه‌ای نمایشی و اپیزودیک با عنوان «مثل من، مثل تو» را نیز در دست تولید و پخش دارد که ویژه‌ی مخاطبان کودک و نوجوان است.

شبکه اول سیما نیز قرار است از میان دو سریال «راز پنهان» و «راستش را بگو»، یکی را برای پخش انتخاب کند.

اما نکته‌ی قابل توجه در رمضان امسال، فرصت کافی تولیدکنندگان برای ساخت سریال‌ها بوده است؛ ویژگی‌ای که در سال‌های گذشته کمتر شاهد آن بودیم و شتابزدگی در ساخت، بعضا انتقاد عوامل و در مواردی حتی مخاطبان را هم در پی داشته است.

بر این اساس از میان سریال‌هایی که نامشان در میان گزینه‌های پخش دیده می‌شود، تصویربرداری «راستش را بگو» و «چمدان» به پایان رسیده و بقیه‌ی مجموعه‌هایی که در حال تولید هستند، با فاصله‌ای قابل‌قبول از پخش،‌ مراحل تولید را دنبال می‌کنند تا در ماه رمضان، کم‌ترین نگرانی برای رساندن سریال‌ها به آنتن وجود داشته باشد.

شبکه یک: «راستش را بگو»، «راز پنهان»

شبکه اول سیما، کمی بعد از کلید خوردن «راستش را بگو» به کارگردانی محمدرضا آهنج، این سریال را گزینه‌ی اصلی ماه رمضان اعلام کرد؛ البته شبکه اول سیما روز گذشته اعلام کرد، بخش‌هایی از سریال «راز پنهان» به کارگردانی فلورا سام نیز آماده شده است که قسمت‌های آماده هر دو سریال برای انتخاب بهترین گزینه، بازبینی خواهد شد.


راستش را بگو

تصویربرداری سریال «راستش را بگو»، حدود 20 روز پیش به پایان رسیده و مراحل فنی و تدوین آن ادامه دارد. تا به حال 10 قسمت از «راستش را بگو» آماده پخش شده و قرار است ظرف چند روز مانده به آغاز ماه رمضان، همه قسمت‌ها به پخش شبکه تحویل داده شوند.

«راستش را بگو» داستانی اخلاق‌گرا دارد و به مفاهیم اخلاقی مثل دروغ می‌پردازد. داستان این سریال به کارگردانی محمدرضا آهنج و تهیه‌کنندگی فاطمه ثمرقندی‌ درباره‌ی جوانی به نام علیرضا با بازی دانیال عبادی است که طی یک تحقیق دانشگاهی درباره‌ی مفاهیم اخلاقی به خصوص دروغ‌، به مفاهیمی مثل جوانمردی و فتوت می‌رسد.

حسن پورشیرازی، آتیلا پسیانی، رویا تیموریان، نیوشا ضیغمی، دانیال عبادی، لعیا زنگنه، مهدی سلوکی، سام درخشانی، رحیم نوروزی، امیرحسین مدرس، علیرضا جلالی تبار، ثریا قاسمی و امیر آقایی از بازیگران این سریال هستند که با مشارکت شبکه اول سیما و مترو ساخته می‌شود.

فرجی ـ مدیر شبکه اول ـ در اظهار نظری که جدیدا بیان کرد درباره راز پنهان فلورا سام هم گفته است: مضمون انسانی و ساخت خوب این سریال به گونه‌ای است که یکی از گزینه‌های شبکه یک برای پخش در ماه رمضان است.

شبکه دو: «مثل من مثل تو»، «چمدان»، «رویای گنجشک‌ها»

«چمدان»، عنوان مجموعه‌ای است که قرار بود ماه رمضان سال گذشته از شبکه دو پخش شود اما به خاطر کمبود بودجه متوقف شد. این سریال اپیزودیک به کارگردانی و تهیه‌کنندگی خسرو ملکان که بعد از سال‌ها با این سریال به تلویزیون بازگشته، مضمونی طنز دارد و با حال و هوای ماه رمضان ساخته شده است و داستان یک چمدان را دنبال می‌کند؛ چمدانی که دست به دست می‌چرخد و ماجراهای جالبی را پشت سر می‌گذارد.

تصویربرداری «چمدان» به پایان رسیده و این سریال،‌ مراحل آماده‌سازی پس از تولید را سپری می‌کند.

مهران غفوریان، شهره لرستانی،‌ فتحعلی اویسی، اکرم محمدی، ارژنگ امیرفضلی، فلور نظری، یوسف صیادی، محسن قاضی مرادی، رضا بنفشه خواه، اشکان اشتیاق، فلامک جنیدی، عنایت بخشی، تورج و ... از جمله بازیگران مجموعه طنز «چمدان» هستند.

«رویای گنجشک» به کارگردانی راما قویدل، مجموعه دیگری است که احتمال دارد در ماه رمضان از شبکه دو سیما روی آنتن برود. رضا جودی تهیه‌کننده این مجموعه است. به گفته رضا جودی تولید مجموعه «رویای گنجشک‌ها» به نیمه راه رسیده و فعلاً 50 درصد از کار، تصویربرداری شده است.

داستان این مجموعه با محوریت موضوع خانواده و اکرام ایتام است که توسط راما قویدل کارگردانی می‌شود. علی نصیریان، آزیتا حاجیان، کوروش تهامی، سام درخشانی، گلاره عباسی و ناصر ممدوح از بازیگران این مجموعه هستند. فیلمنامه «رویای گنجشک‌ها» توسط فرهاد پور سعیدی نوشته شده است.

شبکه دو سیما، ‌یک سریال برای مخاطب کودک و نوجوان را نیز در نظر گرفته که قرار است هر روز قبل از افطار پخش شود؛ البته این مجموعه 60 قسمت است و 30 قسمت بعدی، بعد از ماه رمضان روی آنتن می‌رود. تهیه‌کننده این مجموعه همچنین در نظر دارد یکی از اپیزودهای آن را در قالب یک فیلم نود دقیقه‌ای به جشنواره فیلم کودک ببرد.

شاهین باباپور کارگردان این مجموعه است و داستان آن درباره خانواده‌ای سنتی است که پسر 11 ساله این خانواده قهرمان آن است. او با توجه به این که هنوز به سن بلوغ نرسیده سعی می‌کند روزه بگیرد و هر روز داستان‌هایی در مدرسه، خانه و مسجد محل براییش رخ می‌دهد. در این مجموعه بازیگرانی نظیر لاله صبوری، جلیل فرجاد، رضا توکلی، برانوش سیف الهی، اکبر مددی مهر و علی سلیمانی ایفای نقش می‌کنند.

شبکه سه: «خداحافظ بچه»، «دزد و پلیس»، «خنده‌ بازار»

سریال «خداحافظ بچه»، قطعی‌ترین گزینه رمضانی شبکه سه سیماست. شبکه سوم سیما، همچنین سریال «دزد و پلیس» به کارگردانی سعید آقاخانی و نویسندگی مهراب قاسم‌خانی را در دست تولید دارد که گزینه دوم این شبکه برای ماه رمضان محسوب می‌شود. سری ششم مجموعه طنز «خنده بازار» نیز برای پخش روزانه از شبکه سوم سیما در حال تولید است.


خداحافظ بچه

«خداحافظ بچه»، نخستین تجربه سریال‌سازی منوچهر هادی است و تا به حال بیش از 70 درصد مراحل تصویربرداری آن به پایان رسیده است.

«خداحافظ بچه» را داوود هاشمی (تهیه‌کننده)، سجاد ابوالحسنی (نویسنده) و علیرضا افخمی (مشاور) در دست تولید دارند که سال گذشته نیز سریال «پنج کیلومتر تا بهشت» را روانه آنتن کردند. البته تولید «پنج کیلومتر تا بهشت» در سال گذشته با شتابزدگی بسیاری همراه بود که تصویربرداری را تا روزهای پایانی ماه رمضان ادامه داد اما این تیم، امسال سریع‌تر اقدام کردند تا با مشکلات سال قبل مواجه نشوند. به همین دلیل قرار است تصویربرداری «خداحافظ بچه» تا قبل از ماه رمضان یا نهایتا روزهای ابتدایی این ماه به پایان برسد.

این سریال مضمونی کمدی دارد و قصه زوجی خوشبخت به نام مرتضی و لیلا را روایت می‌کند که در آرزوی تولد فرزند به سر می‌برند. وقوع اتفاقی غیرمنتظره، زندگی آرام این زوج را به هم می‌ریزد. آن دو با انجام آزمایشی، در می‌یابند که مشکل ناباروری دارند و به همین دلیل، تصمیم می‌گیرند سرپرستی کودکی را به عهده بگیرند.

آتیلا پسیانی و بهاره رهنما و شهرام حقیقت‌دوست و مهرآوه شریفی‌نیا به ترتیب نقش یک زوج را در این سریال بازی می‌کنند. بهنوش بختیاری، مهدی صبایی، ایمان صفا، مائده طهماسبی، ناصر گیتی‌جاه، شهین تسلیمی، نادره محتشمی، داریوش هاشمی، مونیا جمالپور، عبدالله عبدالکریمی، محسن حاجی‌قاسم، کاوه نوید، مرتضی کوهی، ندا میرمهدی، نوشین زارع و... دیگر بازیگران اصلی سریال هستند.

شبکه تهران: «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد»

شبکه تهران، سال گذشته طنز «سه دونگ سه دونگ» را در ماه رمضان روی آنتن داشت. اما امسال تصمیم گرفته اپیزودهای جدید از مجموعه «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» را پخش کند. اپیزودهای مختلف این مجموعه به تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان در دست تولید است و برخی اپیزودها نیز آماده پخش شده است.

شاید برای شما هم اتفاق بیفتد

«تسویه حساب»، «زندگی با وجدان آسوده»، «شب سوم»، «شلیک به خود»، «گوشی همراه»، «محدوده خطر»، «مردن به اختیار»، «نذر»، «نیسان» و «وسوسه پارکبان» از جمله اپیزودهایی هستند که تا به حال برای پخش آماده شده‌اند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed