تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- جای خالی مطالعات فرهنگی در حوزه آی.سی.تی
- رسانه‌های اجتماعی منبع اخبار نیمی از روزنامه‌نگاران
- مصرف فرهنگی و رسانه‌ای نسل‌های ایرانی
- فضای مجازی در گفت‌وگو با دکتر شکرخواه
- گرایش نگران‌کننده در گزارش شفافیت گوگل
- مکزیک؛ روزنامه‌نگاری با جلیقه‌ ضد گلوله
- انتشار کتاب: جغرافیای سیاسی فضای مجازی
- جزییات کارگاه‌های آموزشی همایش روز رسانه های اجتماعی
- برنامه کارگاه‌ها و پنل‌های همایش روز رسانه‌های اجتماعی
- ابهام در آینده تبلیغات فیس‌بوک

 

گروه خبری: جامعه ‌اطلاعاتی

تاریخ ارسال: جمعه، 9 تیرماه 1391  

 

انتشار کتاب: جغرافیای سیاسی فضای مجازی

 
 

کتاب «جغرافیای سیاسی فضای مجازی» نوشته محمدرضا حافظ نیا چاپ شد  

 
 

کتاب «جغرافیای سیاسی فضای مجازی» نوشته محمدرضا حافظ نیا چاپ شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این کتاب در 13 فصل تدوین شده است؛ در فصل اول مفهوم و ماهیت فضای مجازی بررسی و سپس ویژگیها و قابلیت‌های آن بیان شده است.

فصل دوم این کتاب رابطه فضای مجازی را با فضای واقعی به عنوان تکیه گاه آن تشریح و سپس شبکه جهانی اینترنت و دسترسی به آن معرفی شده و فصل سوم هم شبکه جهانی اینترنت و دسترسی به آن را معرفی کرده است.

در فصل چهارم مفهوم قلمرو و مرز در فضای مجازی که از مباحث چالش برانگیز است، تشریح و در فصل پنجم نیز مفهوم هویت، ملت و شهروندی در فضای مجازی و نیز زندگی دوم بررسی شده است.

فصل ششم این کتاب به چگونگی اعمال حاکمیت بر فضای مجازی در مقیاس ملی و جهانی اختصاص دارد و در فصل هفتم نیز چالش‌هایی که حکومت‌ها در فضای مجازی با آن رو به رو هستند، مورد توجه قرار گرفته است.

در فصل هشتم دولت الکترونیک و ساختار و ابعاد آن تشریح شده و فصل نهم هم به دمکراسی الکترونیکی و نحوه رای‌گیری در فضای مجازی به ویژه دموکراسی مستقیم با استفاده از فرصتها و قابلیت‌های شبکه اینترنت مورد بحث قرار گرفته است.

در فصل دهم، مفهوم امنیت و تهدیدهای مستتر در فضای مجازی و نحوه مقابله با آنها و چگونگی تامین امنیت در آن بررسی شده و فصل یازدهم به نقش فضای مجازی در رقابت‌های سیاسی و همچنین ستیز بین بازیگران و حکومت‌ها اختصاص دارد.

در فصل دوازدهم، موضوع همگرایی، همکاری و صلح در فضای مجازی در اشکال گوناگون شبکه‌های اجتماعی، گروه‌های هدفمند و فعال و نیز حکومت‌ها و ضرورت‌های این همگرایی مورد بحث قرار گرفته و در فصل پایانی و سیزدهم نیز ژئوپلیتیک اینترنت و فضای مجازی مفهوم سازی تشریح شده است.

کتاب 340 صفحه‌ای «جغرافیای سیاسی فضای مجازی» در شمارگان 1000 نسخه و با بهای 5000 تومان از سوی سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی داشگاه‌های (سمت) منتشر و راهی بازار شده است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed