مدیانیوز - برنامه زمانبندی و جزئیات کارگاههای همایش روز رسانه های اجتماعی اعلام شد.
برنامه کارگاههای صبح و بعد از ظهر همایش روز رسانه های اجتماعی به شرح زیر است:
سرفصلهای کارگاههای همایش نیز به شرح زیر است:
کارگاه آموزشی رسانه های اجتماعی و بازاریابی
ابراهیم اسکندریپور
1. رسانه های اجتماعی در برابر رسانه های جمعی و خرد
o چیستی و اقتضائات
o شباهت ها و تفاوت ها (رویکرد مشتری / مخاطب - کاربر)
o روابط متقابل و کمپین های یکپارچه
2. ابزار ها و کانال های مورد استفاده
o شبکه های اجتماعی
ایرانی
خارجی
• پیج
• پروفایل
• گروپ
o قالب های چند رسانه ای و در گیر سازی
3. نحوه ورود
o ملاحضات
o فضا
o محتوای ویروسی
4. نمونه های موردی
o خارجی
موفق
غیر موفق
o داخلی
5. طرفداران میلیونی و شهرت بین الملی، سراب یا واقعیت؟
o روند جهانی
o کاربران ایران
کارگاه آموزشی سازمان 2.0 (Enterprise 2.0)
کاربرد رسانههای اجتماعی در کسب و کارها
رضا قربانی
سازمان 2.0 جزو مفاهیمی است که در ادامه موج 2.0 سازی از هر مفهومی ایجاد شده است. آیا این مفهوم یک موج زودگذر است یا یک سونامی بزرگ؟ در دنیای علم و عمل کسب و کار، این سوال هنوز بیپاسخ مانده است. در حالی که علمای مدیریت مشغول بررسی پاسخهای مختلف هستند، متخصصان کسب و کار مزایای فراوان سازمان 2.0 را روز به روز بیشتر مورد استفاده قرار میدهند.
اما در کارگاه سازمان 2.0 چه چیزهایی مرور خواهد شد:
1. امواج تغییر
بررسی تاریخچه مدیریت کسب و کارها در چند دقیقه و این که عصر جدید مدیریت در کجای تاریخ مدیریت کسب و کارها قرار میگیرد. آیا جهان مسطح شده است؟
2. وب 2.0 و نردبان کاربران رسانهها و شبکههای اجتماعی
بررسی ابعاد مختلف وب 2.0 و تعاریف دقیق آن. اصلا آیا این مفهوم قابل تعریف هست؟
3. تعریف سازمان 2.0 با استفاده از ایدههای اندرو مکآفی استاد مدرسه کسب و کار هاروارد و دانشآموخته دانشگاه MIT
4. آشنایی با مفاهیم SLATES و FLATENES
5. فرصتها و چالشهای سازمان 2.0 برای کسب و کارها
6. اهمیت فرهنگ سازمانی در موفقیت سازمان 2.0
7. مرور یک تجربه ایرانی و ارائه یک الگوی پیشنهادی
کارگاه آموزشی روش های تحقیق علمی بر روی شبکه های اجتماعی مجازی
یا ملاحظات پژوهش بر روی شبکه های اجتماعی مجازی
علی اکبر اکبریتبار
رویکردهای مختلف به شبکه اجتماعی مجازی
• ادامه ارتباطات دنیای واقعی
• یک رسانه خاص برای ارتباط و یا انتقال محتوا
• محمل بروز و ظهور فضای عمومی و...
• فقط محلی برای گذران وقت یا اینکه محلی برای نوعی زندگی
مطالعه شبکه اجتماعی مجازی
• مطالعه یک موضوع خاص در شبکه
• پیمایش
• تحلیل محتوا
• مشاهده
• مصاحبه
• مطالعه شبکه به طور کلی (as a whole)
• روش تحلیل شبکه اجتماعی
• One-Mode
• Two-Mode
ملاحظات مطالعه شبکه اجتماعی مجازی
• ملاحظات کلی
• شرایط و ویژگی های خاص ایران
کارگاه آموزشی پرسنال برندینگ
امیر مهرانی
مفهموم پرسنال برندیگ اولین بار در سال ۱۹۹۷ توسط تام پیترز در مجله Fast Company بکار برده شد. در مقاله ای که پیترز در همین زمینه منتشر کرد، او اشاره می کند که اکنون زمانی است که شما باید از برندهای بزرگ دنیا درس بگیرید و برند شخصی خودتان را بسازید. ساخت برند شخصیبه شما کمک می کند تا در حوزه تخصصی کارتان، بتوانید خود را بخوبی معرفی کنید. نام شما نمایانگر مجموعه ای از توانایی ها، تخصصها و راهکارها خواهد بود و به این ترتیب است که شما میتوانید به سطحی بالاتر از کار برسید و همواره احترام کارفرمایان را همراه داشته باشید. با ساخت برند خود، این نام شماست که اعتبار ایجاد می کند. افراد علاقهمند خواهند بود با شما کار کنند، حرفها و عقاید شما ارزش پیدا می کند و در نتیجه شما میتوانید شرایط کاری متفاوتی را تجربه کنید. با پیدایش مفاهیم وب ۲ مفهوم پرسنال برندینگ، پررنگ تر شد چراکه ابزارهای تولید شده در سطح اینترنت به افراد امکانات بیشتری برای تولید محتوا و انتشار نظرات و عقایدشان را می دهد. افراد می توانند با دیگران شبکه های اجتماعی تشکیل دهند و تخصصشان را بخوبی بفروشند.
مروری بر مفهوم برند
پرسنال برندینگ چیست؟
آناتومی پرسنال برندینگ
معرفی پرسنال برند با استفاده از ابزارهای سوشیال مدیا
نخستین همایش روز رسانه های اجتماعی ۱۰ تیرماه جاری با حضور اساتید، نخبگان، پژوهشگران و فعالان این حوزه در سالن همایش های پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزار می شود.
نشانی محل برگزاری: خیابان انقلاب، نرسیده به چهار راه ولیعصر (عج)، خیابان برادران مظفر (جنوبی)، سالن همایش پژو هشکده فرهنگ، هنر و معماری
علاقهمندان به شرکت در کارگاهها میتوانند تا پیش از شروع همایش، از طریق این نشانی ثبتنام کنند. برای شرکتکننندگان، گواهی حضور در کارگاه صادر میشود.