تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- جزییات کارگاه‌های آموزشی همایش روز رسانه های اجتماعی
- برنامه کارگاه‌ها و پنل‌های همایش روز رسانه‌های اجتماعی
- ابهام در آینده تبلیغات فیس‌بوک
- مقالات برتر نخستین همایش روز رسانه های اجتماعی معرفی شدند
- رشته تبلیغات در دانشگاه جامع علمی-کاربردی راه‌اندازی می‌شود
- کتاب‌سازی و پخته‌خواری: سرقت‌های علمی برخی چهره‌های دانشگاهی افشا می‌شود
- مناقشه بر سر دامنه‌ی «فیس‌بوک دات آی.آر» همچنان ادامه دارد
- گردهمایی آنلاین همزمان با روز رسانه‌های اجتماعی برگزار می‌شود
- برخورد نژادپرستانه «اپل» با خریدار ایرانی، آمریکایی‌ها را هم شوکه کرد
- خبرنگار شبکه «فاکس نیوز»، مشاور رسانه‌ای واتیکان شد

 

گروه خبری: شبکه‏های اجتماعی

تاریخ ارسال: جمعه، 9 تیرماه 1391  

 

ابهام در آینده تبلیغات فیس‌بوک

 
 

سیاست‌های اخیر مدیران فیس‌بوک که قصد دارند اعضای این شبکه پرجمعیت و جهانی را به یک ماشین پول‌سازی تبدیل کنند، نگرانی کارشناسان را به دنبال داشته است.  

 
 

سیاست‌های اخیر مدیران فیس‌بوک که قصد دارند اعضای این شبکه پرجمعیت و جهانی را به یک ماشین پول‌سازی تبدیل کنند، نگرانی کارشناسان را به دنبال داشته است.

به گزارش شماران سیستم، کریشنا آگراوال (Krishan Agarwal) مدیر عامل شرکت Melrose.com در نشستی که چندی پیش با حضور خرده‌فروشان اینترنتی برگزار شد، از تاثیرگذاری قابل توجه فیس‌بوک در میزان فروش این شرکت خبر داد.

این شرکت به تولید ساعت‌های لوکس و گران قیمت می‌پردازد و بنا به گفته مدیر عامل آن، کمک فیس‌بوک باعث شده است تولیدات این شرکت در دو سال اخیر، ۲۵ درصد افزایش یابد.

موضوع شگفت‌آور در سخنان کریشنا آگراوال این است که وی اظهار داشت: در این دوره زمانی، تبلیغات Melrose در فیس‌بوک کمتر از ۱۵۰۰ دلار هزینه برای این شرکت به دنبال داشته است و تمام کارهای دیگری که Melrose با فیس‌بوک انجام داده نیز رایگان بوده است.

هر چند فیس‌بوک با دارا بودن صدها میلیون کاربر، مکان بسیار دلفریبی برای تبلیغ‌دهندگان اینترنتی به شمار می‌رود ولی سیاست‌های اخیر مدیران آن که قصد دارند اعضای این شبکه پرجمعیت و جهانی را به یک ماشین پول‌سازی تبدیل کنند، نگرانی کارشناسان را به دنبال داشته است.

این در حالی است که فیس‌بوک با دست زدن به اقداماتی، تلاش می‌کند برخی تردیدها در خصوص فرمت‌های جدید تبلیغاتی این شرکت را که رفتار کاربران را بهتر تحلیل و ردگیری می‌کند، کاهش دهد.
از سوی دیگر گزارش شده که به تازگی فیس‌بوک یکی از پرکاربردترین بخش‌ها یعنی فید اخبار را نشانه گرفته و به نمایش تبلیغات در این بخش روی آورده است.

اگر چه تبلیغ‌دهندگان، فیس‌بوک را دوست دارند اما لزوماً به پرداخت پول برای درج تبلیغات خود در این شبکه، نیاز نمی‌بینند.
بر این اساس، برخی کارشناسان معتقدند به مرور زمان، برخی سرویس‌های فیس‌بوک که در حال حاضر رایگان است، در آینده به صورت پولی عرضه خواهد شد.

این در حالی است که با پولی شدن این سرویس‌ها، توقعات تبلیغ‌دهندگان نیز بالا می‌رود و آنها به ازای هزینه‌ای که پرداخت می‌کنند، سرویس‌های دقیق و حساب‌شده‌ای که قادر است کاربران هدف را نشانه رود مطالبه خواهند کرد.

به نظر می‌رسد فیس‌بوک برای کسب موفقیت بیشتر در این عرصه، باید یک برنامه شفاف و جامع تبلیغاتی عرضه کند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed