تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- بالن های ویژه دسترسی جهانی به اینترنت ۴G راهی آسمان شدند
- معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد: جشنواره مطبوعات امسال برگزار نمی شود
- ویکی‌پدیا پنج میلیونی شد
- ائتلاف غول‌های فناوری برای اتصال جهان به اینترنت
- حذف حدود 800 پست مدیریتی در صداوسیما
- استفاده گوگل از پهپاد برای تحویل کالا و خدمات به مشتریان
- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران

 

گروه خبری: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 13 آبانماه 1394  

 

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد: جشنواره مطبوعات امسال برگزار نمی شود

 
 

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد به برخی انتقادها درباره برگزاری جشنواره مطبوعات اشاره کرد و گفت: به دنبال ساز و کاری جدید هستیم تا به جای معرفی بهترین آثار مطبوعاتی در رشته های معمول، مسائلی مانند مسئولیت پذیری لحاظ شود لذا با شرایط فعلی امکان برگزاری جشنواره مطبوعات نیست. 

 
 

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد به برخی انتقادها درباره برگزاری جشنواره مطبوعات اشاره کرد و گفت: به دنبال ساز و کاری جدید هستیم تا به جای معرفی بهترین آثار مطبوعاتی در رشته های معمول، مسائلی مانند مسئولیت پذیری لحاظ شود لذا با شرایط فعلی امکان برگزاری جشنواره مطبوعات نیست.

به گزارش ایرنا، حسین انتظامی روز دوشنبه با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره جشنواره مطبوعات، به برگزاری نشست با سردبیران روزنامه های کثیرالانتشار کشور برای ارزیابی جشنواره مطبوعات اشاره کرد و گفت: آنها در آن نشست به نحوه برگزاری این رویداد انتقاد داشته و اینکه هیچ تغییری در آن داده نمی شود.

نماینده مدیران مسئول نشریات در هیات نظارت بر مطبوعات خاطرنشان کرد: یکی از نقدها این بود که ضرورتاً کارهایی که به عنوان بهترین گفت وگو، گزارش و بهترین یادداشت، در جشنواره مطبوعات ارائه می شود، اینها بهترین ها در هر رشته در یک سال گذشته نبوده، بلکه تنها بهترین ها در بین آثاری است که شرکت کرده اند.

انتظامی با قبول این انتقاد، تصریح کرد: در آخرین دوره جشنواره مطبوعات که در نیمه دوم سال 92 برگزار شد، تلاش شد با تدابیری از جمله اعلام قبلی شاخص ها، معرفی هیئت داوران، کمیته های انتخاب و نوعی جامعیت حرفه ای، این مسئله را به نحوی رفع کنیم اما این انتقاد همچنان پابرجا بود.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشست مشترک با استادان علوم ارتباطات و روزنامه نگاری هم اشاره کرد و گفت: آنها نیز از زاویه دیگری این موضوع را مطرح کردند.

به گفته انتظامی آنها اعلام داشتند که آیا ما باید همچنان این راه را رفت تا بهترین ها را در هر حوزه انتخاب کرد؟ یا اینکه به وظایف اصلی و حقوق اصلی مطبوعات پرداخت؟ و یا اینکه کدام رسانه به مسئولیت پذیری رسانه ای بهتر عمل کرده، کدام رسانه بیشتر از بقیه به اخلاق حرفه ای که گم گشته اصلی ما در فضای رسانه ای است، پایبند بوده است؟.
نماینده مدیران مسئول نشریات در هیات نظارت بر مطبوعات اظهار داشت: هم اکنون با توجه به موارد فوق و وجود نقطه نظرات گوناگون به دنبال ساز و کارهایی هستیم که بتوان به مدل مد نظر دست یابیم.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر ارشاد این را هم گفت که در رویدادهایی مانند جشنواره مطبوعات و یا نمایشگاه مطبوعات، باید تلاش شود تا کارها و امور به خود صنف واگذار و نه اینکه توسط دولت انجام شود.

به گفته انتظامی بطور یقین این مسیر باید با همکاری تشکل های مطبوعاتی و خود صنوف طی شود.

معاون وزیر ارشاد ابراز امیدواری کرد با تدابیری که در نظر گرفته می شود با استفاده از نظر همگان مسیر به درستی طی و گام های موثری برداشته شود.

انتظامی تصریح کرد: براین باوریم برای انجام کارها و امور به بهترین نحو باید از چهره های اصلی و مطرح عرصه مطبوعات به خصوص استادان این حوزه استفاده و آنها در این زمینه صاحب نظر باشند.

وی یادآورشد: همانطور که گفتم انتقادهایی که دوستان در این خصوص مطرح کرده اند، وارد است و من به عنوان یک فرد رسانه ای جوابی برای آنها ندارم لذا با شرایط موجود بعید است بتوان جشنواره مطبوعات امسال را برگزار کرد.

رئیس بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در پاسخ به سوال خبرنگاری که از تحریم نمایشگاه مطبوعات توسط برخی رسانه ها سوال پرسید، گفت: تمامی امکانات و ظرفیت ها و فضای لازم برای حضور تمامی رسانه ها با هر طیفی مهیا شده و براین باوریم که دوره تحریم گذشته است.

انتظامی تاکید کرد که با تدابیر در نظر گرفته شده همه رسانه ها حتی منتقدان دولت، احزاب مختلف و تشکل ها در این رویداد بزرگ رسانه ای حضور خواهند داشت.

انتظامی در عین حال متذکر شد: البته بسیاری از رسانه ها مشخص است که به کدام گرایش نزدیک هستند و در نمایشگاه هم این بروز و ظهور را شاهد هستیم، اما می توانم بگویم که نمایندگان نحله های مختلف فکری در نمایشگاه حضور دارند.

وی در پاسخ به انتقادی در مورد عدم رعایت ضوابط نمایشگاه و بلند شدن صدای بلندگوهای برخی از رسانه ها در فضای شبستان، از رسانه ها خواست نسبت به رعایت آیین نامه انضباطی نمایشگاه کوشا باشند و گفت: استفاده از بلندگوهای بالاتر از 10 وات در نمایشگاه ممنوع است.

رئیس نمایشگاه مطبوعات در پاسخ به سئوال مجدد در مورد علت غیبت برخی از رسانه ها و آنچه تحریم نمایشگاه از سوی آنها خوانده شده است، گفت: وقتی جانمایی ها الکترونیک باشد، قطعا گلایه ها کمتر است. ما همان طور که گفتیم لاگ های مربوط به زمان تعیین غرفه و ثبت نام رسانه ها را در نمایشگاه روی سایت قرار دادیم و بر این اساس مشخص است که چه رسانه ای، چه ساعتی ثبت نام کرده است. طبیعی است رسانه هایی که زودتر وارد سامانه مربوطه می شوند جاهایی را که از نظر آنها مرغوبیت و مطلوبیت بیشتری داشته، انتخاب کرده اند و نمی توان این گونه اندیشید که این کار توسط ستاد نمایشگاه انجام شده است.

نماینده مدیران مسئول نشریات در هیات نظارت بر مطبوعات اضافه کرد: البته مرغوبیت و مطلوبیت جای غرفه یک مسئله نسبی است؛ ممکن است مرغوبیت یک جا، به همسایگان آن جا برگردد و ممکن است جایی که ما مرغوب می دانیم، برخی مرغوب ندانند.

انتظامی در خصوص مشارکت نکردن برخی رسانه ها در نمایشگاه امسال هم گفت: من به عنوان رئیس نمایشگاه حتی نمی توانم بگویم چرا عده ای به نمایشگاه آمده اند، چه برسد به اینکه بگویم چرا عده ای به نمایشگاه نیامده اند! البته برخی رسانه ها مشکلات مالی داشتند و این را به من هم گفتند و برخی رسانه های استانی و محلی هم معذوریت های دیگری داشتند.

بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، 16 تا 22 آبان ماه 94 با شعار نقد منصفانه، پاسخ مسئولانه با حضور موسسات مطبوعاتی، نشریات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می شود.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook