تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: تازه‌های نشر

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 29 مهرماه 1394  

 

کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه

 
 

نوشته فریدون وردی نژاد و شهلا بهرامی رشتیانی  

 
 

کتاب «سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه» در 247 صفحه، شمارگان 500 نسخه و قیمت 15 هزار تومان از سوی انتشارات دانشگاه تهران به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در مقدمه این کتاب که تألیف دکتر فریدون وردی نژاد و دکتر شهلا بهرامی رشتیانی آمده است: «برای شناخت سازمان‌های رسانه‌ای به دو مقدمه اساسی نیاز داریم: مقدمه اول اطلاعات و تاریخچه آن در گذر دو عرصه مدرنیته و پسامدرنیته و فناوری‌های نوین ارتباطی است که بدون آن‌ها شناخت و درک فعالیت سازمان‌های رسانه‌ای امکان‌پذیر نخواهند بود.بدین منظور در فصل اول این کتاب به مفاهیم اطلاعات، دانش مروری داشته است و با بررسی تاریخچه هر یک در عرصه ارتباطات تحولات آن را تا امروز بررسی کرده است. در فصل دوم، با گذر کوتاهی بر تأثیرهای فناوری بر رسانه مبانی فلسفی فناوری نظرات سه اندیشمند کلیدی در این عرصه یعنی هایدگر، فوکو و میچم را برری و با بحث فناوری در جامعه، نظریه‌های فناوری و فناوری رسانه‌ای را مرور کرده است. این دو فصل به دانشجویانی که از رشته‌های غیر از ارتباطات وارد عرصه دانش آموختگی مدیریت رسانه شده‌اند کمک خواهد کرد و از دو مبحث اصلی در مدیریت رسانه یعنی اطلاعات و فناوری شناختی اجمالی داشته باشند.

در فصل سوم با عنوان سازمان و مدیریت و شکل‌گیری کار جمعی در روند تاریخی ضمن بررسی ویژگی‌های مدیریت در دوره‌های رنسانس، صنعتی، نوگرایی و فرانوگرایی به تمایزهای عرصه مدیریت در دو دوره مدرنیته و پسامدرنیته پرداخته شده و وجوه تمایز را در عرصه سازمان‌های رسانه‌ای پی‌گرفته است. این فصل هم به دانشجویان رشته ارتباطات کمک خواهد کرد تا با فضای کار جمعی و مدیریت آن در دوره‌های گوناگون و چگونگی شکل‌گیری عرصه مدیریت و سازمان چونان رشته‌ای علمی آشنا شوند.

در فصل چهارم، با بررسی مفاهیم اصلی در حیطه سیاست‌گذاری، چگونگی آن در سازمان‌های رسانه‌ای بررسی شده است. سپس تمایزهای سیاست‌گذاری در سازمان‌های رسانه‌ای مانند فرآیندهای سیاست‌گذاری در رسانه‌ها، مدل‌های سیاست‌گذاری در سازمان‌های رسانه‌ای، محیط سیاست‌گذاری در سازمان‌های رسانه‌ای، سیاست‌گذاران و نقش آفرینان در سازمان‌های رسانه‌ای، مراحل سیاست‌گذاری در سازمان‌های رسانه‌ای، سیاست‌گذاری و ساختار در سازمان رسانه‌ای بررسی شده است.

فصل پنجم به مبحث راهبرد و رسانه اختصاص دارد و با تشریح تعاریف بنیادی در رویکرد‌های استراتژیک، تفکر استراتژیک، برنامه‌ریزی و مدیریت به موضوع راهبرد در رسانه، مراحل طراحی راهبرد رسانه‌ای، مدل‌های ارتباطی و راهبرد رسانه‌ای، الزامات راهبرد رسانه‌ای، برنامه‌ریزی تولید و و توزیع پیام و اجرای برنامه و ویژگی‌های استراتژی کارآمد در رسانه، پرداخته شده است. در پایان استراتژی‌های رایج در رسانه و مزیت رقابتی در سازمان‌های رسانه‌ها و عوامل تأثیرگذار و تعیین کننده در آن بحث و بررسی شده است.»

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook