تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گردهمایی آنلاین همزمان با روز رسانه‌های اجتماعی برگزار می‌شود
- برخورد نژادپرستانه «اپل» با خریدار ایرانی، آمریکایی‌ها را هم شوکه کرد
- خبرنگار شبکه «فاکس نیوز»، مشاور رسانه‌ای واتیکان شد
- کتاب «رسانه‌های اجتماعی ابعاد و ظرفیت‌ها» همزمان با روز جهانی رسانه‌های اجتماعی رونمایی می‌شود
- تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی هدف‌مندانه انجام می‏ شود
- ایجاد گروه نظارت بر رسانه‌های آنلاین/ نحوه گرفتن مجوز شبکه‌های اجتماعی
- درخواست پناهندگی سیاسی موسس ویکی‌لیکس از اکوادور
- شناسایی الگوهای خاص وب‌گردی افسرده‌ها توسط دانشمندان
- کاهش هشت درصدی عرضه جهانی تلویزیون
- شکایت از لینکداین به علت سهل‌انگاری در حفظ اطلاعات کاربران

 

گروه خبری: شرکت‌های آی‌تی

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 8 تیرماه 1391  

 

برخورد نژادپرستانه «اپل» با خریدار ایرانی، آمریکایی‌ها را هم شوکه کرد

 
 

به دنبال خودداری فروشگاهی در جورجیای آمریکا از فروش آیفون و آی پد به یک دختر 19 ساله ایرانی الاصل به بهانه تحریم های کاخ سفید، کاربران آمریکایی هم از این برخورد اظهار تعجب کردند. 

 
 

خبرگزاری فارس - به دنبال خودداری فروشگاهی در جورجیای آمریکا از فروش آیفون و آی پد به یک دختر 19 ساله ایرانی الاصل به بهانه تحریم های کاخ سفید، کاربران آمریکایی هم از این برخورد اظهار تعجب کردند.

به گزارش فارس به نقل از مک آبزرور، وقتی سحر ثابت 19 ساله زاده آمریکا و ایرانی الاصل به این فروشگاه اپل مراجعه کرد و خواست یک آیفون و آی پد بخرد، با این پاسخ مواجه شد که به خاطر روابط بد ایران و آمریکا نمی تواند این محصولات را خریداری کند. ظاهرا فروشنده به علت فارسی حرف زدن وی متوجه این مساله شده است.

این در حالی است که قوانین آمریکا صادرات محصولات فناوری آمریکایی به ایران را ممنوع کرده و در مورد استفاده از آنها توسط شهروندان آمریکایی ایرانی الاصل ساکت است.

کاربران امریکایی اینترنت در اظهارنظرهای خود در سایت های مختلف به اقدامات مشابه تعدادی از فروشندگان فروشگاه های اپل اشاره کرده و این اقدامات را نژادپرستانه و بر خلاف قوانین آمریکا و خود این شرکت دانسته اند.

عده ای از کاربران خواستار اخراج این فروشنده نژادپرست شده اند و وی را احمق یا سختگیر در اجرای قوانین توصیف کرده اند. برخی نیز ابهام در قوانین و گنگ بودن آنها را عامل این مساله دانسته اند.

کاربر دیگری اظهار داشته که اگر این دختر قصد خرید 100 آی پد یا مک بوک را داشت این برخورد باز هم قابل درک بود، ولی مسخره است که به بهانه تحریم جلوی خرید یک آی پد و آیفون را گرفت.

کاربر دیگری به عدم فروش آی پد به یک دانشجوی مقطع دکترا در سیدنی در هفته گذشته اشاره کرده و افزوده و علت چنین برخوردهایی را نژادپرستی صرف دانسته است.

تناقض رفتاری مسئولان خدمات پس از فروش اپل که از این دختر ایرانی الاصل خواسته اند برای حل مشکل خریدش را به طور اینترنتی انجام دهد نکته دیگری است که برخی کاربران به آن اشاره کرده اند.

فرد دیگری هم گفته با این حساب باید فروش آیفون و آی پد به هر فردی که در فروشگاه های اپل کره ای یا اسپانیایی صحبت کند ممنوع شود، چون ممکن است این افراد اهل کره شمالی یا کوبا باشند، کشورهایی که در کنار ایران در فهرست تحریم های آمریکا قرار دارند.

یک کاربر هم به شوخی گفته آیا فروشنده اپل فارسی بلد بوده و مطمئن بوده که خریداران می خواهند آی پدشان را به ایران صادر کنند؟

فرد دیگری این رفتار را نشانه بارز تبعیض و بی احترامی دانسته و خواستار تعقیب قضایی اپل به این علت شده است.

وزارت خارجه آمریکا: ایرانیان مقیم آمریکا شامل تحریمها نیستند

خبرگزاری مهر - سخنگوی وزارت خارجه امریکا اعلام کرد که دولت این کشور هیچ مخالفتی با فروش محصولات الکترونیکی به ایرانیان مقیم این کشور ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های آمریکا، ویکتوریا نولند در مورد اقدام فروشگاه محصولات اپل و خودداری از فروش به دو مشتری فارسی زبان گفته است که شرکت اپل یا هیچ شرکت دیگری، دستوری از دولت آمریکا نگرفته است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته گفت: هیچ قانون یا سیاستی در آمریکا شرکت اپل یا هیچ شرکت دیگری را از فروش تولیداتشان در خاک آمریکا به خریدارانی که قصد استفاده از آنها را در آمریکا دارند، منع نمی‌کند. این شامل مشتریان ایرانی و فارسی زبان نیز می‌شود.

شماری از رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند در شهر آتلانتا از ایالت جورجیای آمریکا، دو مورد خودداری از فروش محصولات اپل به دو ایرانی گزارش شده است. به آنها گفته شده که "به دلیل تخاصم میان دو دولت ایران و آمریکا" اجازه فروش محصولات این شرکت را به آنها ندارند.

سخنگوی خارجه آمریکا در مورد تحریم ها علیه ایران و دیگر کشورها می گوید: تحریم‌های آمریکا معمولا صدور یا باز صدور بدون مجوز دفتر اموال خارجی وزارت خزانه‌داری، کالاهایی را به ایران منع می‌کنند که از ۱۰درصد یا بیشتر محتوای آمریکایی تشکیل می‌شوند و این با هدف ممانعت از استفاده از فنآوری‌های آمریکایی برای برنامه های گسترش سلاح‌های کشتار جمعی یا فعالیت‌های تروریستی دولت ایران صورت می‌گیرد.

شرکت اپل هنوز بیانیه‌ای در این خصوص منتشر نکرده، ولی مدیر یک فروشگاه اپل در آتلانتا گفته طبق مقررات فروش و برای مقابله با هرگونه کلاهبرداری احتمالی، قوانین یاد شده به اجرا درمی‌آیند.

به گزارش رسانه‌های محلی آتلانتا، مقررات اعلام شده از سوی اپل به گونه‌ای است که این اجازه را به کارکنان خود می‌دهد که از فروش محصولات جلوگیری کنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed