مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد گفت: رشته تبلیغات در دانشگاه جامع علمی-کاربردی راهاندازی می شود تا نیروهای متخصص در این زمینه تربیت شوند.
احسانالله حجتی در گفتوگو با فارس با اشاره به لزوم تربیت نیروهای متخصص در عرصه تبلیغات کشور گفت: رشد و پویایی فعالیتهای عرصههای مختلف از جمله عرصه تبلیغات، نیازمند آگاهی از مسایل مرتبط و حضور افراد متخصص در آن حوزه است. همچنین بکار بستن دانش موجود، نیازمند مهارت و تخصص است که حضور افراد آگاه و مطلع در هر رشته، زمینهساز این اتفاق خواهد بود.
حجتی افزود: امروزه در عرصه تبلیغات کشور دو گروه عمده فعالیت دارند. گروه اول متخصصانی هستند که رشته تحصیلی و مهارتهای فردی ایشان در این زمینه است و گروه دوم افرادی هستند که از رشتههای غیرمرتبط وارد این عرصه شدهاند و محور فعالیتشان، تجربیات فردی است و ما به دنبال ایجاد دانش و مهارت تخصصی مرتبط برای گروه دوم و نهادینهسازی تخصصها و مهارتها در گروه اول هستیم.
وی با تأکید بر امر آموزش در عرصه تبلیغات کشور افزود: در زمینه رفع این نیاز آموزشی اقدامات خوبی صورت گرفته است که از آن جمله میتوان به انعقاد تفاهمنامه بین دانشگاه جامع علمی-کاربردی و انجمن صنفی شرکتهای تبلیغاتی اشاره کرد که با انعقاد این تفاهمنامه، رشته تبلیغات با سرفصل دروسی تخصصی با رویکرد بومی وارد فضای علمی کشور خواهد شد.
حجتی تصریح کرد: دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی وزارت ارشاد به عنوان متولی اصلی و رسمی عرصه تبلیغات در کشور، از این طرح حمایت کرده و علاوه بر آن مبحث آموزش نیروی انسانی و بهسازی منابع انسانی را جزء اولویتهای اصلی پژوهشی خود قرار داده است.