تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- آیا اپلیکیشن‌های تندرستی مفید هستند؟
- فیس بوک به رکورد یک میلیارد کاربر روزانه رسید
- روزنامه‌های سراسری آگهی‌های مطبوعات محلی را با رانت‌ جذب می‌کنند
- ژاپنی‌ها بعد از ارتش و بیمارستانها به روزنامه‌ها اعتماد می‌کنند
- بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات تا پایان هفته ادامه دارد
- نگرانی آمریکا از قطع کابل‌های اینترنت توسط روسیه در شرایط جنگی
- تغییر نام دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی و خبر دانشگاه آزاد به «دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه»
- سخنرانی چینی زاکربرگ برای جلب نظر اهالی شرق آسیا
- کتاب «برابری و آزادی ارتباطی» منتشر شد
- برنامه‌ای برای مطالعه صفحات اینترنتی به صورت آفلاین

 

گروه خبری: زندگی دیجیتال

تاریخ ارسال: شنبه، 23 آبانماه 1394  

 

آیا اپلیکیشن‌های تندرستی مفید هستند؟

 
 

در حال حاضر اپلیکیشن یا برنامه‌های زیادی درباره سلامتی در بازار موبایل وجود دارند؛ برخی میزان خواب کاربر را ثبت می‌کنند یا تناسب اندام وی را می‌سنجند، کالری مصرفی را اندازه می‌گیرند و تعداد قدمهای وی را می‌شمارند.  

 
 

در حال حاضر اپلیکیشن یا برنامه‌های زیادی درباره سلامتی در بازار موبایل وجود دارند؛ برخی میزان خواب کاربر را ثبت می‌کنند یا تناسب اندام وی را می‌سنجند، کالری مصرفی را اندازه می‌گیرند و تعداد قدمهای وی را می‌شمارند. اما کاربران راجع به آنها چه نظری دارند و آیا همه آنها واقعا مفید هستند؟

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در این گزارش قصد داریم به بررسی اپلیکیشن‌های سلامتی کارآمد بپردازیم.

یافته‌های تحقیقات کارشناسان نشان می‌دهد حدود 40 هزار اپلیکیشن سلامت و تندرستی در بازار برنامه های موبایلی در آمریکا وجود دارد. 53 درصد از این اپلیکیشنها فعالیت فیزیکی کاربر را رهگیری می‌کنند، 48 درصد به مصرف مواد غذایی مربوط هستند، 47 درصد روی کاهش وزن نظارت دارند و 34 درصد برنامه تمرینی به کاربر می‌دهند.

58 درصد پاسخگویان در این بررسی گفتند که تاکنون یک اپلیکیشن سلامتی را دانلود کرده اند، 42 درصد پنج یا تعداد بیشتری اپلیکیشن در این زمینه دانلود کرده اند و 65 درصد افراد روزانه از این برنامه‌ها استفاده می‌کنند.

محققان گفتند: افرادی که بیشترین استفاده را از این ابزارها دارند جوانان، افراد تحصیلکرده و پردرآمدترها هستند.

تقریبا 65 درصد پاسخگویان اعلام کردند که این اپلیکیشنها سلامت کاربر را ارتقا می‌دهند. این تیم همچنین خاطرنشان کرد اکثر پاسخگویان به شدت معتقدند که اپلیکیشنهایی که آنها استفاده کرده‌اند موثر و دقیق هستند.

اما 46 درصد گفتند که یک اپلیکیشن سلامتی را دانلود کرده اند ولی دیگر از آن استفاده نکرده اند.

محققان می‌گویند، موانع سر راه استفاده گسترده‌تر از این اپلیکیشن‌ها شامل هزینه، عدم علاقه در طول زمان و نگرانی‌ها درباره حریم شخصی است. 41 درصد پاسخگویان گفتند که هرگز آماده پرداخت پول برای یک اپلیکیشن سلامتی نیستند.

تیم محققان بعلاوه دریافتند که عدم علاقه در بسیاری از موارد یکی دیگر از عوامل فراگیر نشدن این اپلیکیشنهاست. به علاوه میزان اطلاعاتی که کاربر باید برای کار با برنامه وارد کند نیز از دلایل دلزدگی آنها نسبت به اپلیکیشن بوده است.

داستین دونکان یکی از نویسندگان این تحقیق گفت: اپلیکیشن‌های اسمارت فونها پتانسیل بسیار زیادی در آموزش سبک زندگی سالم به مردمی دارند که ممکن است آموزش آنها به طریقه‌های دیگر دشوار باشد.

اما وی معتقد است که باید کارهای زیادی در زمینه تست و اثبات مزایای سلامتی و تضمین ایمن بودن اطلاعات وارد شده انجام شود.

محققان به این نتیجه رسیدند که چالش موجود ادامه دادن به جذب علاقه کاربران در کشورهای پرجمعیت و در عین حال تلاش برای هدف قرار دادن آنهایی است که از این اپلیکیشنها استفاده نمیکنند ولی در صورت استفاده نفع خواهند برد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook