تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- روزنامه‌های سراسری آگهی‌های مطبوعات محلی را با رانت‌ جذب می‌کنند
- ژاپنی‌ها بعد از ارتش و بیمارستانها به روزنامه‌ها اعتماد می‌کنند
- بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات تا پایان هفته ادامه دارد
- نگرانی آمریکا از قطع کابل‌های اینترنت توسط روسیه در شرایط جنگی
- تغییر نام دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی و خبر دانشگاه آزاد به «دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه»
- سخنرانی چینی زاکربرگ برای جلب نظر اهالی شرق آسیا
- کتاب «برابری و آزادی ارتباطی» منتشر شد
- برنامه‌ای برای مطالعه صفحات اینترنتی به صورت آفلاین
- بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات از شنبه آغاز به کار می کند
- بالن های ویژه دسترسی جهانی به اینترنت ۴G راهی آسمان شدند

 

گروه خبری: دنیای مطبوعات

تاریخ ارسال: شنبه، 23 آبانماه 1394  

 

روزنامه‌های سراسری آگهی‌های مطبوعات محلی را با رانت‌ جذب می‌کنند

 
 

رئیس اتحادیه مطبوعات محلی کشور، ویژه‌نامه‌های روزنامه‌های سراسری را میهمانان ناخوانده بر سر سفره مطبوعات محلی خواند که «آگهی‌های مطبوعات محلی را با چانه‌زنی‌های سیاسی و رانت‌های پشت پرده جذب می‌کنند». 

 
 

رئیس اتحادیه مطبوعات محلی کشور، ویژه‌نامه‌های روزنامه‌های سراسری را میهمانان ناخوانده بر سر سفره مطبوعات محلی خواند که «آگهی‌های مطبوعات محلی را با چانه‌زنی‌های سیاسی و رانت‌های پشت پرده جذب می‌کنند».

خداداد ابراهیمی رئیس هیئت مدیره اتحادیه مطبوعات محلی استان‌های کشور با حضور در غرفه خبرگزاری مهر در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، درباره اصلی‌ترین مسائل نشریات محلی و راه‌های برون رفت از آنها گفت: عمده‌ترین چالش و آسیب مطبوعات محلی در استان‌ها ضعف بنیه اقتصادی است.

ابراهیمی اضافه کرد: از یک طرف وزارت ارشاد بخشی با عنوان حمایت از نشریات محلی دارد که یارانه فصلی مطبوعات را به آنها تخصیص می‌دهد اما متاسفانه همین آب باریکه در پیچ و خم بوروکراسی اداری یا قطع می‌شود یا خیلی با تاخیر به دست مطبوعات می‌رسد. معاونت مطبوعاتی اخیراً شروطی را برای واریز یارانه مطبوعات تعیین کرده است؛ از جمله اینکه باید شماره شبا حساب بانک ملی و همچنین همه مدارک سجلی و پرونده پرسنلی مدیران مسئول مطبوعات محلی در سامانه‌ای در معاونت مطبوعاتی ثبت شده باشد.

وی افزود: از طرف دیگر ما در استان‌ها، با آسیبی به نام آگهی‌هی دولتی در نشریات مواجه هستیم؛ طبق قانون ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید آگهی‌ها را تجمیع و سپس طبق ضوابطی و به نوبت بین مطبوعات تقسیم کنند که متاسفانه این قانون سال‌هاست دارد خاک می‌خورد و اجرایی نمی‌شود که این مسئله موجب رنجش اصحاب مطبوعات محلی شده است چرا که ویژه‌نامه‌های روزنامه‌های سراسری به عنوان میهمانان ناخوانده بر سر سفره مطبوعات محلی نشسته‌اند و آگهی‌های مطبوعات محلی را با چانه‌زنی‌های سیاسی و رانت‌های پشت پرده جذب می‌کنند و همین باعث می‌شود مطبوعات سراسری روز به روز چاق‌تر و مطبوعات محلی روز به روز لاغرتر شوند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مطبوعاتی محلی کشور در واکنش به این نکته که اما ظاهراً معاونت مطبوعاتی هم مخالف تخصیص آگهی‌های استتانی به ویژه‌نامه‌های نشریات سراسری است، پس چرا این قانون اجرایی نمی‌شود؟ گفت: بلکه اتفاقاً همین دیروز و در دومین همایش اتحادیه مطبوعات محلی که با حضور ۳۰۰ نفر از مدیران مسئول نشریات عضو هم برگزار شد، آقای انتظامی بار دیگر این مسئله را تکرار کرد که باید ویژه‌نامه‌های روزنامه‌های سراسری به عنوان صفحات اصلی چاپ و منتشر شوند نه به عنوان ویژه‌نامه و منفکاز نشریات اصلی و باید ادارات کل ارشاد اسلامی از این امر جلوگیری کنند ولی متاسفانه این حرف اجرایی نشده است.

ابراهیمی با اشاره به مشکلات تمامی ۴۳۰ عضو اتحادیه مطبوعات محلی کشور از قِبَل این مشکلات، گفت: به اعتقاد من نهادهای نظارتی مانند سازمان بازرسی و دیوان محاسبات بیشتر وارد این مقوله شوند و به عنوان مثال فاکتورهایی را که خارج از چرخه قانونی توزیع آگهی‌های دولتی از طریق ارشاد چاپ شده است، رصد و رسیدگی کند و از پرداخت هزینه‌های این آگهی‌ها ممانعت کند. ما انتظار داریم دولت و به ویژه مجلس شورای اسلامی با اتخاذ راهکاری مناسب و اجرایی بتوانند در جهت تقویت بنیه اقتصادی مطبوعات محلی قدم‌هایی مانا و موثر بردارند و با گذراندن مصوبه‌ای در مجلس و اجرای آن توسط دولت، مطبوعات محلی هم که مبلغ محتواهای بومی و ادبیات و فرهنگ اسلاف و پیشینیان ما هستند، بتوانند زنده، پویا و پرنشاط عمل کنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook