تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاریخ ارسال: دوشنبه، 15 تیرماه 1394  

 

اجرای طرح اشتراک نشریات بخش خصوصی در سال 1394

 
 

مشاور معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد از اجرای طرح اشتراک نشریات بخش خصوصی در سال ۹۴ با تغییرات و ارائه تسهیلات ویژه خبر داد. 

 
 

مشاور معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد از اجرای طرح اشتراک نشریات بخش خصوصی در سال ۹۴ با تغییرات و ارائه تسهیلات ویژه خبر داد و گفت: تغییرات جدید با توجه به بررسی‌های کارشناسی و با هدف رفع مشکلات قبلی و تسریع در گردش کار اعمال شده است.

مهران عباسی انارکی در گفت‌وگو با فارس به جزئیاتی از اجرای طرح اشتراک نشریات در سال 94 اشاره کرد و گفت: در شکل اجرای جدید این طرح، کلیه نشریات اعم از روزنامه تا فصلنامه می‌توانند با مؤسسه نشر آوران به طور مستقیم قرارداد امضا کنند و طرح را اجرایی کنند.

وی افزود: تغییر اصلی در قرارداد اشتراک سال 94، حذف مجریان توزیع از قراردادهاست و اینکه مجریان توزیع زیر مجموعه و تحت نظارت ناشران قرار گرفتند. در این مدل ناشران پس از اینکه مستقیما با معاونت مطبوعاتی(موسسه نشر آوران) تفاهم نامه امضا کردند، مجری توزیع خود را معرفی و یا از بین مجریان تایید شده ارشاد انتخاب و بر عملکرد آنها نظارت می‌کنند. تسهیلات ناشران مستقیما به صاحب امتیاز و تسهیلات توزیع پس از تایید ناشر به مجری توزیع پرداخت می شود. همچنین مجریان معرفی شده باید حداقل شرایط از جمله سابقه، زیرساخت، تیم ارسال موتوری و... را داشته باشد و صلاحیت حرفه‌ای آنها تایید شود.

عباسی با اشاره به اینکه تسهیلات معاونت مطبوعاتی متغیری است از ضریب کیفی نشریات که در این مرحله برای همه نشریات یک و معادل 50 در صد قیمت نشریه در نظر گرفته شده، افزود: سقف اشتراک برای روزنامه ها، 3000 و برای مجلات 2000 مشترک تعیین شده است که بعد از یک ماه از انعقاد قرارداد حداقل تعداد مشترکان برای روزنامه‌ها 50 و برای مجلات باید 25 مشترک باشد، در غیر اینصورت نشریه در سامانه غیر فعال می‌شود.

مشاور معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در خصوص سهم پرداختی ارشاد به نشریات نیز، گفت: میزان تسهیلات معاونت مطبوعاتی ارشاد، 50درصد قیمت نشریه در زمان اخذ اشتراک است که برای روزنامه ها 500 تومان و مجلات 2500 تومان است به عبارتی سقف تسهیلات برای روزنامه‌هایی با قیمت بیش از 1000 تومان و مجلاتی با قیمت بیش از 5هزار تومان نیز همان 500 و 2500 تومان است.

مشاور معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در خصوص راستی آزمایی طرح اشتراک، با اشاره به اینکه به هر کد پستی بیش از 5 نسخه نشریه تعلق نخواهد گرفت، گفت: برای ارزیابی فعالیت و عملکرد توزیع نشریات به صورت اتفاقی با تعدادی از مشترکان، تماس گرفته می شود؛ و ملاک عمل و پرداخت سهم نشریات، پاسخگویی این تعداد از مشترکان نسبت به اعلام وصول نشریه است البته جزئیات راستی آزمایی در قرارداد ذکر شده است.

وی در خصوص ارسال نشریات نیز گفت: خدمات اشتراک توسط مجریان توزیع به صورت ارسال عادی است ولیکن در صورت درخواست ناشران برای ارسال سفارشی، این گزینه در سامانه فعال می شود و در صورتیکه مشترک ارسال سفارشی را هنگام ثبت نام انتخاب کند مابه التفاوت ارسال عادی با سفارشی را نیز باید پرداخت کند.

عباسی در خصوص استفاده از تخفیف‌های ناشر و اسپانسر نیز گفت: نشریات می‌توانند خود یا به کمک اسپانسر علاوه بر تخفیف ارشاد تخفیف‌هایی را در این طرح برای مشترکانشان در دوره‌های مختلف در نظر بگیرند به نحوی که پرداختی مشترکان از 10 درصد قیمت یک نشریه کمتر نشود.

وی درباره گستره اجرای طرح نیز گفت: در مرحله اول اجرای طرح اشتراک، گستره اصلی پذیرش مشترک از شهر تهران است ولی در مرحله دوم که به زودی اجرا می شود، شهرستان ها و نشریات استانی نیز زیر چتر حمایتی طرح قرار می گیرند. البته نشریات سراسری می توانند پس از اطمینان از توانمندی های مجری توزیع در ارسال به شهرستان ها با توجه به شرایط راستی آزمایی، اشتراک نشریه شان را در سایر شهرها فعال کنند.

عباسی ضمن بیان این نکته که مسئولیت رسیدگی به شکایات مشترکان با ناشر است، تاکید کرد: برای جلوگیری از اختلاف ها، پرداخت ها به مجریان توزیع و ناشران به صورت جداگانه و بعد از تایید ناظران قرارداد انجام می شود.

مشاور مطبوعاتی وزیر ارشاد با اشاره به هدف از اجرایی کردن این طرح، اظهار کرد: هدف اصلی این طرح، ارتقای سطح دانش عمومی و تخصصی جامعه و گسترش فرهنگ مطالعه و مطبوعات ‌خوانی در کشور و همچنین حمایت هوشمند از سازمان و بدنه‌ اجرایی مطبوعات از طریق ایجاد سامانه‌ مکانیزه‌ اشتراک است چرا که با اجرای این طرح، بخشی از یارانه‌ دولت در بخش مطبوعات در مقصد پرداخت می‌شود تا با پایین آمدن بهای اشتراک، امکان آن‌که محصولات فرهنگی در سبد خانوار قرار گیرد، افزایش یابد.

وی افزود: علاقمندان می توانند با مراجعه به سامانه eshterak.ir نشریه مورد علاقه خود را با پرداخت سهم اشتراک و استفاده از تسهیلات ویژه مشترک شوند. ناشران و مجریان توزیع نیز که تمایل دارند در این طرح شرکت کنند می‌توانند اطلاعات بیشتر را از طریق سایت اشتراک کسب کنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook