تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: تلویزیون

تاریخ ارسال: جمعه، 21 فروردینماه 1394  

 

عدم تاثیر تماشای تلویزیون بر دید کودکان

 
 

یافته های جدید محققان امریکایی نشان می دهد که تماشای تلویزیون از فاصله ای نزدیک تاثیری بر میزان دید و بینایی کودکان ندارد. 

 
 

یافته های جدید محققان امریکایی نشان می دهد که تماشای تلویزیون از فاصله ای نزدیک تاثیری بر میزان دید و بینایی کودکان ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، تاکنون به کرات این جمله را شنیده ایم: «تماشای بیش از حد تلویزیون از فاصله ای نزدیک باعث کاهش دید و بینایی می شود.»

نتایج مطالعات محققان امریکایی دانشگاه اوهایو در بازه زمانی ۱۹۸۹ تا ۲۰۱۰ میلادی و مطالعه فعالیت چشمی و میزان بینایی بیش از ۴۵۰۰ کودک بین ۶ تا ۱۳ نشان داد که تماشای طولانی مدت تلویزیون، رایانه و ... تاثیری در میزان دید آنها ندارد.

زیرا چشم انسان دارای یک قطر قدامی خلفی و یک عدسی است که تعیین کننده میزان دید و همینطور بینایی انسان هستند و در صورت اختلال در این دو عامل، نمره عینک برای شخص در نظر گرفته می شود.

محققان معتقدند انسان ها با اطلاعات ژنتیکی متفاوتی متولد می شوند که حتی دید چشمی نیز یکی از همین موارد بوده و در واقع تماشای تلویزیون نمی تواند تغییری در دید ایجاد کند. در نتیجه، می توان گفت باور و تاثیر تلویزیون بر دید کودکان اشتباه است.

اگر کودکی بیش از حد نزدیک به تلویزیون می نشیند و به تماشای برنامه ها می پردازد به دلیل نزدیک بینی او بوده که از زمان تولد ناشی می شود نه ارتباط بین تماشای نزدیک تلویزیون و کاهش دید.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook