تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: شرکت‌های آی‌تی

تاریخ ارسال: یکشنبه، 10 اسفندماه 1393  

 

اعلام آمادگی ایران برای همکاری با گوگل

 
 

معاون وزیر ارتباطات گفت: به برخی شرکت‌های بزرگ اینترنتی اعلام کرده‌ایم ایران برای همکاری و حتی ارائه سرویس در منطقه آمادگی دارد با این ملاحظه که ارائه سرویس در بازار ایران با پذیرش سیاست‌های فرهنگی ایران صورت گیرد.  

 
 

معاون وزیر ارتباطات گفت: به برخی شرکت‌های بزرگ اینترنتی اعلام کرده‌ایم ایران برای همکاری و حتی ارائه سرویس در منطقه آمادگی دارد با این ملاحظه که ارائه سرویس در بازار ایران با پذیرش سیاست‌های فرهنگی ایران صورت گیرد.

نصرالله جهانگرد در گفت‌و‌گو با فارس، در پاسخ به این سوال که اعلام شده بود رایزنی‌هایی با شرکت‌های بزرگ اینترنتی آمریکایی و اروپایی از جمله گوگل برای ایجاد یک نسخه از سرور این شرکت در ایران به منظور تسهیل دسترسی مردم، کاهش هزینه‌های دسترسی و حرکت در چارچوب قوانین ایران صورت گرفته است آیا این امر امکان‌پذیر خواهد شد اظهار داشت: این روند در تمام دنیا به طور طبیعی اتفاق می‌افتد و برای شرکت‌ها اقتصادی‌تر است که به کاربران عمده خود نزدیکتر شوند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: برای مثال در هر جایی که حجم بالای کاربر برای یک سرور وجود دارد برای شرکت مربوطه به صرفه‌تر است که در نزدیکی آنها مستقر شود تا هزینه‌های شرکت کاهش پیدا کند.

وی تصریح کرد: در مذاکره با شرکت‌های بزرگ اینترنتی بحث این است که به عنوان یک جامعه ایرانی علاقمندیم چارچوب‌ها و سیاست‌های ایران در سرویس‌دهی این شرکت‌ها رعایت شود.

جهانگرد تاکید کرد: با تمام کسانی که در بازار جهانی هستند و می‌خواهند در ایران سرویس ارایه کنند تعارضی نداریم بلکه آمادگی داریم با آنها مذاکره کنیم تا با پذیرش شرایط فرهنگی ایران داخل بازار ایران سرویس ارایه کنند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران تصریح کرد: علاوه بر این آمادگی داریم امکاناتی که اکنون در ایران وجود دارد را به گوگل یا هر شرکت دیگری ارایه دهیم که از امکان ایران حتی برای سرویس‌دهی در منطقه استفاده کنند.

وی ادامه داد: ایران به سرویس‌های آنان دخالتی نخواهد داشت اما تمایل داریم آنچه که در بازار ایران ارایه خواهند کرد طبق سیاست‌های ایران باشد.

وی افزود: این موضوع را اعلام کرده‌ایم و با برخی از کمپانی‌ها در سطوح تصمیم‌گیری آنها در گفت‌وگو هستیم برخی کمپانی‌ها نیز تا کنون در سطوح تصمیم‌گیری جلو نیامده‌اند درنتیجه در تصمیم‌گیری هنوز نتوانسته‌ایم این کار را با آنها نهایی کنیم.

جهانگرد ادامه داد: شاید موضوعاتی از جمله تحریم برای کمپانی‌های آمریکایی مشکل ساز است و آنها منتظرند تکلیف شرایط بین‌المللی از نظر حقوقی روشن شود که بتوانند راحت‌تر عمل کنند اما شرکت‌های غیرآمریکایی آمده‌اند و گفت‌وگو را آغاز کرده‌اند. برخی از آنها ضوابط را پذیرفته‌اند و مقدمات فنی در حال آغاز است که وارد بازار ایران شوند و سرویس ارایه کنند که پس از موفقیت و تکمیل کار نام این کمپانی‌ها اعلام می‌شود.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook