تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: مراکز آموزشی

تاریخ ارسال: جمعه، 11 مهرماه 1393  

 

وعده رییس دانشگاه علامه طباطبایی برای تاسیس دانشکده علوم ارتباطات

 
 

رییس دانشگاه علامه طباطبایی می‌گوید: طی یکی - دو سال آینده زمینه‌های تأسیس واقعی دانشکده علوم ارتباطات در این دانشگاه فراهم می‌شود.  

 
 

رییس دانشگاه علامه طباطبایی می‌گوید: طی یکی - دو سال آینده زمینه‌های تأسیس واقعی دانشکده علوم ارتباطات در این دانشگاه فراهم می‌شود.

حسین سلیمی، رییس دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره‌ی امکان حضور مجدد استادانی که در سال‌های گذشته از دانشکده علوم ارتباطات خارج شده‌اند، اظهار کرد: ممکن است استادی خودش قهر کرده باشد، اما تا جایی که یادم می‌آید در دوره‌های گذشته هم هیچ استادی در حوزه علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری، به دلایل سیاسی حذف نشده است؛ بنابراین برای حضور استادان متخصص در علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری در این دانشگاه منعی وجود ندارد.

او در ادامه درباره برنامه دانشگاه علامه طباطبایی برای تأسیس دانشکده علوم ارتباطات به صورت دانشکده‌ای مجزا از دانشکده علوم اجتماعی گفت: ما به طور جدی به دنبال این هستیم که دانشکده علوم ارتباطات واقعا تأسیس شود و وجود داشته باشد. چون در حال حاضر تابلوی دانشکده علوم ارتباطات وجود دارد، ولی تأسیس یک دانشکده به طور واقعی، سه لازمه اصلی دارد که ما امیدواریم ظرف یکی - دو سال بتوانیم آنها را فراهم کنیم. اول داشتن سه گروه آموزشی. یعنی وقتی دانشکده تأسیس می‌شود، باید سه گروه آموزشی متفاوت داشته باشد که چون الآن فقط یک گروه وجود دارد، عملا ایجاد یک دانشکده مشکل است. لازمه دوم این است که یک دانشکده مستقل باید یک ساختمان مجزا داشته باشد. سومین لازمه نیز این است که باید برای دانشکده ساختار اداری و تشکیلاتی مجزا شکل بگیرد. این سه اتفاق در دانشکده ارتباطات که رشته‌هایی مثل روزنامه‌نگاری زیر پوشش آن هستند، تا به حال نیفتاده است.

سلیمی سپس اعلام کرد: ما فردی را برای راه‌اندازی دانشکده علوم ارتباطات منصوب می‌کنیم. به فکر ساختمان دانشکده و تأسیس گروه‌های جدیدش خواهیم بود. با جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه که از طریق فراخوان وزارت علوم انجام می‌شود، تعدادی از استادان جدید به این گروه ملحق می‌شوند. تعدادی از استادانی که ارتقائاتشان باقی مانده بود، ارتقا پیدا می‌کنند. همچنین حتما از چهره‌های برجسته علمی در حوزه علوم ارتباطات حتما در این حوزه استفاده می‌شود. فکر می‌کنم با تمهیداتی که فراهم شده، انشاءالله شاهد یک ارتقای کیفی در حوزه‌های مختلف روزنامه‌نگاری و علوم ارتباطات خواهیم بود. امیدوارم در همین دوره مدیریتی ما شرایط سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تأسیس واقعی دانشکده علوم ارتباطات فراهم می‌شود.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه در پاسخ به این سؤال که همکاری دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی با افرادی که از چهره‌های برجسته حوزه روزنامه‌نگاری هستند، اما مدرک دکتری ندارند، به چه شکلی خواهد بود، گفت: در زمینه دعوت از استادان برای همکاری به صورت حق‌التدریس، منعی وجود ندارد، اما برای استخدام، قوانین کشور به مسئولان دانشگاه اجازه نمی‌دهد که هر وقت اراده کردند هر کسی را با هر شرایطی، به عنوان استاد وارد کنند.

او ادامه داد: هر کس بخواهد به عنوان استاد وارد دانشگاه علامه طباطبایی یا هر دانشگاه دیگری در کشور شود، اول باید فراخوان جذب هیات علمی را در وزارت علوم پر کند. اینها را از طریق هیات جذب مرکزی برای ما می‌فرستند، ما مصاحبه‌های علمی صورت می‌دهیم و بعد هیات اجراییِ جذب صلاحیت‌های آنها را بررسی می‌کند و آنها استاد خواهند شد؛ البته استادانی که می‌خواهند وارد دانشگاه شوند، شرایطی دارند؛ مثلا سنشان نباید به 40 و سه - چهار سال رسیده باشد. قانون 45 سال است، ولی تا دوره‌های استخدامی طی شود به همان 45 سال می‌رسند. یا مثلا باید مدرک دکترای تخصصی داشته باشند. باید به تعداد کافی کتاب و مقاله تخصصی نوشته باشد. صلاحیت عمومی‌شان باید به تأیید هیات اجرایی برسد. هر استادی از این مراحل عبور کند و صلاحیت‌های لازم را داشته باشد، مقدمش در دانشگاه علامه طباطبایی گرامی است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook