تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

تاریخ ارسال: جمعه، 11 مهرماه 1393  

 

جزئیات حمایت از محتواهای الکترونیکی با زبان فارسی

 
 

جزئیات محتواهای الکترونیکی مورد حمایت وزارت ارتباطات در راستای کمک به رونق کسب و کار در حوزه محتوا و حمایت از طرح‌های فناورانه و خدمات فضای مجازی با اولویت زبان فارسی اعلام شد.  

 
 

جزئیات محتواهای الکترونیکی مورد حمایت وزارت ارتباطات در راستای کمک به رونق کسب و کار در حوزه محتوا و حمایت از طرح‌های فناورانه و خدمات فضای مجازی با اولویت زبان فارسی اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، وزارت ارتباطات در آخرین جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه ای، برنامه های خود برای توسعه و حمایت شبکه های اجتماعی مجازی و موبایلی بومی و داخلی را اعلام کرد که براساس اعلام نماینده این وزارتخانه در کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ، قرار است چند شبکه اجتماعی مبتنی بر موبایل که با تکیه بر توان بومی ایجاد شده اند توسعه یابد تا کاربران ایرانی برای رفع نیاز خود از این شبکه ها بهره ببرند.

در همین حال با حمایت مدنظر وزارت ارتباطات، قرار است به طراحان و تولیدکنندگان شبکه های اجتماعی داخلی و بومی پهنای باند و اینترنت رایگان عرضه شود و کاربران این شبکه ها نیز به دلیل استفاده از شبکه اینترانت، مبلغی کمتر از یک دهم مبلغ فعلی اینترنت، بابت اتصال به شبکه پرداخت کنند.

جزئیات محتواهای الکترونیکی مورد حمایت وزارت ارتباطات

وزارت ارتباطات در راستای کمک به رونق کسب و کار در حوزه محتوا نسبت به گزینش و حمایت از طرح‌های فناورانه و خدمات فضای مجازی با اولویت زبان فارسی اقدام و براساس آن فراخوان حمايت از توليد محتواي الكترونيكي را اعلام کرد.

این اقدام با همکاری ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و میکروالکترونیک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات صورت می گیرد و از تمام شرکت‌ها و فعالان این حوزه دعوت شده طرح های پیشنهادی خود را برای ارزیابی ارائه دهند.

براساس این فراخوان زمینه‌های دارای اولویت محتواهای الکترونیکی شامل موارد زیر است:

1. حوزه خدمات (محتوايي و زيرساختي) که همه فعالیت‌هایی را شامل مي شود که به ارائه، ساماندهی و توزیع محتوا مي پردازند و داراي دو زمينه تولید خدمت در بخش نرم‌افزار کاربردی و تولید ابزارها و خدمات زیرساختی است.

در این بخش تولید برنامه‌های کاربردی در افزارهای همراه (tablet و smart phone و اپلیکیشن های موبایلی)، بازی‌های رایانه‌ای (پس از اخذ مجوز ساخت از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای)، واقعیت افزوده (Augmented reality)، نرم‌افزار زندگی مجازی/ واقعیت مجازی (virtual reality / life)، ابزار‌های هوش تجاری (BI) و ابزار‌های هوش فرهنگی (CI) (نرم‌افزاری که وضعیت فرهنگی سازمان یا اجتماع را ارزیابی می‌کند و داشبوردهای فرهنگی دارد. وظیفه این ابزارها در حوزه فرهنگ مشابه وظایف ابزارهای هوش تجاری در حوزه کسب و کار است) مورد حمایت قرار می گیرد.

در بخش تولید ابزارها و خدمات زیرساختی نیز نشر رقومی (ابزارهای پدید آوری یا Authoring tools )، سامانه‌های مدیریت یادگیری و محتوا (LMS و CMS)، موتور بازی و میان‌افزارهای مورد نیاز بازی‌های رایانه‌ای شامل میان‌افزارهای هوش مصنوعی در بازی‌های رایانه‌ای، میان افزارهاي محاسبات فیزیکي در بازی‌های رایانه‌ای، میان‌افزارهاي ارتباطات شبکه‌ای و توزیع شده در بازی‌های رایانه‌ای، میان افزارهاي آزمون بازی‌های رایانه‌ای، موتور تصویرسازی برای بازی‌های رایانه‌ای و شبیه ‌سازی‌های بی‌درنگ (real-time)، موتور شبیه‌ ساز، نویسه‌خوان نوری ( OCR )، تبدیل صوت به متن و برعکس و پردازش متن (رسمی و محاوره ای) شامل تشابه‌یابی، خلاصه‌سازی، ترجمه ماشینی، سامانه‌های پرسش و پاسخ و غنی‌سازی متن (حاشیه‌نویسی، ارزش افزوده در متن) مورد حمایت واقع می شود.

در همین حال تولید سیستم پالایش محتوا (در همه انواع مختلف شامل متنی و تصویری) (filtering)، بازیابی اطلاعات شامل موتور جستجو و استخراج اطلاعات، همچنین تولید و ارزیابی خودکار محتوا، تحلیل و کاوش كلان داده‌ها (Big Data)، تولید مشارکتی محتوای فارسی و نظرکاوی از جمله موارد مورد حمایت خواهد بود.

2. حوزه تولید محتوا با اولويت زبان فارسي که این حوزه فعالیت‌هایی را شامل مي شود که در رقومی کردن محتواها موثرند و مشتمل بر مواردی با رقومی‌سازی محتوای مستقل با ابعاد محتوای آموزشي، اطلاع رسانی و تبليغي به صورت شبیه‌ سازهای آموزشی / آزمایشگاه‌های مجازی، درس افزارهاي آموزشي (Learning course wares)، وب نوشت ها (وبلاگ ها) و وبگاه هاي تعاملی، بانک‌های اطلاعاتی، خبرگزاری‌های تحت وب، منابع دیداری – شنیداری و منابع علمی الکترونیکی (به زبان فارسی و غیر فارسی) و همچنین رقومی سازی و طراحی بانک‌های پشتیبان در زمینه های هستان‌شناسی، منابع زبانی فارسی و پیکره های متنی و صوتي خواهد بود.

3. حوزه تجمیع و توزیع محتوا که تمامی فعالیت‌هایی را شامل مي شود که به نوعی به تجمیع، یکپارچه‌سازی و توزیع محتوا و خدمات ارائه شده بر روی محتوا می‌پردازد و مشتمل بر مواردی چون تجمیع محتوا در راه اندازی کنسرسیوم‌های محتوایی، یکپارچه سازی و تجمیع بانک‌های اطلاعاتی متنوع و پایگاه‌های تولید محتوای مشارکتی (ویکی ها wikis و شبکه های اجتماعی social networks)، توزیع محتوا و کلیه فعالیت‌هایی است که به تنهایی و یا با همکاری برخی از فعالیت‌های قبلي به توزیع و ارائه محتوا به کاربران فضای وب می پردازد که به عنوان مثال می توان به شبکه توزیع محتوا (CDN) برای بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook