تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: حریم خصوصی

تاریخ ارسال: یکشنبه، 29 تیرماه 1393  

 

تبادل اطلاعات یا تجاوز به حریم خصوصی

 
 

همه کاربردهای فناوری‌های پوشیدنی  

 
 

ساعت های مچی که پیش از این در فیلم های تخیلی می توانستند شخصی را ردیابی کنند یا مجهز به ماشین حساب و صفحه های بزرگ بودند دیگر رویا نیستند، امروزه این تکنولوژی جدید با عنوان "تکنولوژی های پوشیدنی" ارائه می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در سال های اخیر، تکنولوژی جدیدی با عنوان "ابزارهای پوشیدنی"Wearable Tech" وارد بازار فناوری شده تا کاربران را پیش از پیش مجذوب کند. پیش بینی می شود فروش محصولات پوشیدنی تا 4 سال آینده به رقمی بیش از 1.8 میلیارد دلار دست پیدا کند. طراحی های ظریف، سبک و منحصر به فرد محصولات جدید باعث شده تا با استقبال بی نظیر کاربران و مخاطبان مواجه شوند.

وسایل مختلفی از جمله عینک، ساعت، کفش، کلاه، دستبند و غیره می توانند تبدیل به وسایل هوشمندی شوند که از آنها با عنوان ابزارهای پوشیدنی یاد می شود. در این مطلب به برخی از این موارد اشاره می شود:

Android Wear Google

گوگل اخیرا اپلیکیشن مخصوص Android Wear را منتشر کرده است. این اپلکیشن جدید برای اندروید ویر و ساعت های هوشمند ساخته شده است. صفحه این ساعت به دلخواه کاربر می تواند همیشه روشن یا در زمان هایی که استفاده نمی شود، خاموش یا کم نورتر باشد. برنامه های مختلفی را به سادگی می توان به این ساعت هوشمند اضافه کرد. برنامه هایی مانند مدت سوزاندن کالری، سنجش سلامت، فرمان های صوتی، یادآوری قرارهای ملاقات و ...


Sony SmartBand

یکی دیگر از شگفتی های ابزارهای پوشیدنی متعلق به ساعت سونی است. شما با این ساعت می توانید از تماس ها، پیامک ها و ارتباطات مختلف آگاه شوید یا حتی می توانید موسیقی گوش کنید. این ساعت نیز همانند اندورید ویر گوگل دارای قابلیت هایی مانند سنجش مصرفی کالری، میزان پیاده روی و .. است.

ساعت ها و دستبندهایی با کارکردهایی مشابه مانند LG Lifeband Touch دستبند ساخت کمپانی LG و Razer Nabu ساخت کمپانی ریزر، Pebble Steel ساعت های هوشمند Pebble و غیره ... تقریبا عملکردی شبیه به ساعت سونی دارند.

اما اخیرا تکنولوژی متفاوت دیگری نیز به بازار آمده است. این ابزار یک قطعه (سنسور) کوچک است که به کت شما متصل شده و با گوشی های هوشمند در ارتباط است تا درباره مسافت طی شده گزارشاتی را اعلام کند. این قطعه کوچک همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید به مناطق مختلف کت مانند یقه، سرشانه و سرآستین متصل می شود تا خدمات ویژه ای را ارائه کند.

ابزار هوشمندی برای سگ ها

متخصصان ساخت ابزارهای پوشیدنی تا جایی پیش رفته اند که حتی برای سگ های خانگی نیز وسیله ای به اسم " Smart Ball" طراحی کرده اند. سگ های خانگی علاقه وافری به بازی با توپ دارند. زمانی که با یک توپ سرگرم بازی هستند بی توجه به محیط اطرافشان دنبال توپ می روند و به همین دلیل گاهی بسیاری از آنها در اثر تصادف با ماشین مرده اند یا هرگز به خانه بازنگشته اند. اما با ساخت توپ هوشمند هیچ سگی از محیط خانه بیرون نمی رود.

تبادل بیش از پیش اطلاعات با کمک فناوری های پوشیدنی

فناوری های Wearables مکمل جدیدی برای برنامه های تلفن همراه محسوب می شوند که در ارائه فرصت های جدید و جذاب به کاربران نقش به سزایی را ایفا می کنند.

فناوری های پوشیدنی که اخیرا روانه بازار شده اند بیشتر به عملکرد سلامت و همینطور فعالیت های فیزیکی مصرف کنندگان می پردازند. اپلیکشن های دیگری نیز در این سیستم وجود دارند که به درک و کنترل اطراف می پردازند. برای مثال در سیستم های پوشیدنی، برنامه ای با عنوان "مزاحم نشوید" نصب شده است که با انتخاب این گزینه، ساعت هوشمند هیچ گونه پیامی اعم از پیامک یا تماس را به شما منتقل نمی کند.

اما فواید کلی فناوری های پوشیدنی را می توان در موارد زیر دانست:

* آگاهی از عملکرد فیزیکی، سلامتی، جسمی و روانی بدن
* اطلاعاتی که به سادگی می توانند در دسترس باشند
* سرگرمی و تفریح با فناوری های پوشیدنی
* مکمل جدیدی برای تلفن های همراه
* و .....

فناوری های پوشیدنی، راهی برای تجاوز به حریم خصوصی

اما در پایان باید گفت، یک نگرانی درباره فناوری های پوشیدنی وجود دارد و آن هم تجاوز به حریم خصوصی افراد است همانند عینک گوگل.
دوربین این عینک 5 مگاپیکسلی در جلوی صفحه قرار دارد و از قابلیت عکس گرفتن و فیلمبرداری با کیفیت بالایی برخوردار است. اخیرا، مسئولان سالن های سینمایی ورود با این عینک به سینماها را ممنوع اعلام کرده اند زیرا این عینک از قابلیت فیلمبرداری و ضبط ویدئو به صورت غیرقانونی برخوردار است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook