تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: سینما - تئاتر

تاریخ ارسال: یکشنبه، 29 تیرماه 1393  

 

انتشار کتاب: هالیوود چگونه کار می‌کند

 
 

ترجمه فارسی کتاب «هالیوود چگونه کار می‌کند» به قلم جانت واسکو فعال رسانه‌ای آمریکایی و با محوریت بازشناسی جامعه شناختی صنعت فیلم‌سازی در آمریکا منتشر شد.  

 
 

ترجمه فارسی کتاب «هالیوود چگونه کار می‌کند» به قلم جانت واسکو فعال رسانه‌ای آمریکایی و با محوریت بازشناسی جامعه شناختی صنعت فیلم‌سازی در آمریکا منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «هالیوود چگونه کار می‌کند» نوشته جانت واسکو و با ترجمه شاپورپیشابادی از مجموعه کتاب‌های انسان شناخت نشر تیسا روانه بازار کتاب شد.

محور اصلی نگارش این کتاب بازخوانی ساختار کاری هالیوود به عنوان کارخانه رویاسازی دنیا است که طی آن مولف سعی کرده است نگاهی جامعه‌شناختی به مساله هالیوود داشته باشد.

واسکو به عنوان یک فعال رسانه در این کتاب هالیوود را یک صنعت در نظر می‌گیرد که با وجود ماهیت نمادین و فرهنگی خود از سازوکارها و مناسبات حاکم بر دنیای صنعت پیروی می‌کند و به الزامات و اصول دنیای کسب و کار پایبند است.

پی‌رنگ اصلی این کتاب بر توصیف ساختار پیچیده تبدیل ایده خام تولید یک فیلم سینمایی و فروش آن در بازارهای بین‌المللی اشاره دارد و طی آن موضوعاتی مانند تولید، مالکیت، دارایی و حق نشر، دستمزدها، هزینه‌های نمایش، تعیین کیفیت فیلمنامه منابع تامین سرمایه، فیلم‌برداری، اتحادیه‌ها و اصناف فعال در هالیوود، سیستم توزیع، استودیوها، رقابت، سود، حسابداری و حتی موضوع خرده فروشی به صورت مفصل پرداخته شده است.

موضوع توسعه صنعت و تجاری سازی و نیز تبلیغ و حمایت از صنعت سینما و پدیده تبلیغ و آگهی نیز عناوین موضوعات دیگری است که در این کتاب به آنها پرداخته شده است.

جانت واسکو در بخشی از مقدمه مفصل خود بر این کتاب می‌نویسد: کتاب‌های بسیاری، فرآیند تولید و بازاریابی فیلم را توصیف می‌کنند. با این حال به یک نوع رویکرد صنعتی متوسل می‌شوند تا به درد افرادی که می‌خواهند به صنعت فیلم وارد شوند بخورند. این آثار تقریبا همیشه ستایش گونه هستند و به ندرت تحلیل خود را یک گام عقب می‌نهند تا به صورتی انتقادی و در یک بافت کلی‌تر اقتصادی سیاسی و اجتماعی به صنعت فیلم نگاه کنند. این رویکرد در حجم وسیعی از پوشش مطبوعاتی که هالییود دریافت می‌کند و نیز در دانسته‌های و افسانه‌های عامه پسندی که پیرامون آن هست، نهادینه شده است.

اعتقاد بر آن است که فیلم‌های هالیوودی در تولید و بازتولید ایده‌ها و ارزش‌های اجتماعی نقش دارند و به همین دلیل به شناخت نحوه عمل این صنعت به شدت نیازمندیم.

کتاب «هالیوود چگونه کار می‌کند» را نشر تیسا در 372 صفحه و با قیمت 17500 تومان منتشر کرده است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook