تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: جامعه ‌اطلاعاتی

تاریخ ارسال: یکشنبه، 1 تیرماه 1393  

 

اولین تماس معطر در جهان انجام شد

 
 

اولین تماس معطر فرا اقیانوسی، بین نیویورک و پاریس انجام و طی آن رایحه نوشیدنی و نان بادامی رد و بدل شد. 

 
 

اولین تماس معطر فرا اقیانوسی، بین نیویورک و پاریس انجام و طی آن رایحه نوشیدنی و نان بادامی رد و بدل شد.

به گزارش ایسنا، دیوید ادواردز، استاد دانشگاه هاروارد و راشل فیلد به نمایش پلت‌فرم پیام‌رسانی رایحه خود در موزه تاریخ طبیعی آمریکا پرداختند که شامل برچسب‌گذاری تصاویر با رایحه‌های منتخب از میان جعبه‌ای از بوها و ارسال آنها به ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی بود.

این پیامها سپس بر روی یک دستگاه جدید موسوم به «oPhone» پخش شدند.

کریستوف لودامیل و بلیک آرمسترانگ از پاریس بوسیله اسکایپ به همکارانشان در نیویورک پیوسته و یک تصویر دارای برچسب رایحه خوراکی‌ و نوشیدنی فرانسوی که به مناسبت جشن برپایی دستگاه oPhone استفاده کرده بودند را ایمیل کردند. دستگاه موجود در نیویورک با دریافت این پیام، از خود عطر نامحسوسی را پراکنده کرد که دقیقا با تصویر همخوانی داشت.

پیامهای عطردار موسوم به oNotes با یک برنامه آیفون موسوم به oSnap نوشته می‌شوند که آن هم روز سه‌شنبه راه‌اندازی شد. کاربران با استفاده از این برنامه می‌توانند از میان 32 رایحه، یکی را انتخاب کرده و با ترکیب و تطبیق آنها با هم، بیش از 300 هزار عطر منحصربفرد را تولید کنند.

این 32 رایحه در هشت مخزن دستگاه موسوم به oChips قرار خواهند گرفت که مانند جوهر کارتریج یک دستگاه چاپ عمل می‌کنند. هنگامی که دستگاه یک پیام دریافت می‌کند، بوی مرتبط با آن را بر اساس برچسبهای رایحه اختصاص یافته به تصویر منتشر می‌کند.

هر عطر تنها 10 ثانیه باقی می‌ماند که برابر با زمانی است که انسان بوها را حس می‌کند. ادواردز در نشستی خبری در موسسه تاریخ طبیعی آمریکا به خبرنگاران گفت در صورت وجود چند رایحه در یک تصویر، بوها به ترتیب و یکی پس از دیگری ارائه خواهند شد.

این استاد دانشگاه هاروارد پیش از این طرحهای خلاقانه دیگری نیز داشته که از آن میان می‌توان به گیاهان تمیز کننده هوا، بطریهای خوردنی و فناوریهای واکسن برای انتقال دارو به ریه‌ها جهت جلوگیری از عفونت اشاره کرد.

در پروژه ارسال پیام بودار،‌ ادواردز فعلا بر روی خوراکیها تمرکز دارد. دستگاه oPhone در روزهای آینده در کافه‌های پاریس به نمایش گذاشته خواهد شد تا پتانسیل تجاری آن آزمایش شود.

این دستگاه از اوایل سال 2015 با قیمت 149 دلار در دسترس قرار خواهد گرفت.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook