تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: یکشنبه، 1 تیرماه 1393  

 

از هر چهار آمریکایی سه نفر اینترنت چیزها را نمی‌شناسد

 
 

بر اساس سنجش انجام ‌شده توسط SOASTA، وقتی به مردم آمریکا در مورد اینترنت چیزها(IoT) گفته می‌شود، اغلب آنان از امکاناتی که از آن فراهم می‌شود شگفت‌زده می‌شوند.  

 
 

بر اساس سنجش انجام ‌شده توسط SOASTA، وقتی به مردم آمریکا در مورد اینترنت چیزها(IoT) گفته می‌شود، اغلب آنان از امکاناتی که از آن فراهم می‌شود شگفت‌زده می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، بنا بر سنجشی که اخیراً انجام شده است، از هر چهار آمریکایی سه نفر دربارۀ ماهیت اینترنت چیزها هیچ ایده‌ای ندارد اما این افراد وقتی از امکانات آن مطلع می‌شوند بسیار به هیجان می‌آیند.

بر اساس این سنجش، که OASTA، سازندۀ راهکارهای ابری برای وب‌سایت‌ها و اَپ‌های موبایل مجری آن بود، بیش از هرچیز دیگری انتظار آن می‌رود که در اتومبیل‌ها و وسایل هوشمند خانگی از فناوری‌های مبتنی بر اینترنت چیزها استفاده شود و حدود 77 درصد از کسانی که از آنان نظرسنجی شد، به محض دریافت توضیح در مورد اینترت چیزها به این نتیجه می ‌رسند که در هر نوع فعالیتی می‌توان از آن سود برد.

بنا بر بیانیه‌ای که مدیرعامل SOASTA، تام لونیباس، منتشر کرده است، "ممکن است که اغلب آمریکایی‌ها با اینترنت چیزها آشنا نباشند اما از نوید حاصل از کاربرد فناوری استقبال می‌ کنند. در بازار امروز می ‌بینیم که با ابداع خانه‌ های هوشمند و وسایل قابل اتصال به اینترنت، این ظرفیت بالقوه توسط شرکت‌های فناوری‌های مصرفی در حال تحقق است."

مشتریان تنها کسانی نیستند که از اینترنت چیزها و ایدۀ کاربرد روزافزون طیف وسیعی از وسایل و سیستم‌های هوشمند – از تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها گرفته تا وسایل خانه، دوربین‌های نظارتی، اتومبیل‌ها و سیستم‌های تولید – به هیجان می‌آیند، بلکه توانایی در تبادل حجم عظیم داده‌ها می‌تواند سازمان‌ها را نیز کارآمدتر سازد و تصمیم‌گیری در کسب و کار را سرعت بخشد و به بهبود زندگی مشتریان بینجامد.

فروشندگان فناوری‌ها در حال ارتقاء خود در زمینۀ امکانات اینترنت چیزها هستند و بعضی از آن‌ها (مانند اینتل و سیسکو) کسب و کار خود را بر همین روند متمرکز ساخته ‌اند.

تحلیلگران می‌گویند که بازار راهکارهای اینترنت چیزها از 1.9 تریلیون دلار در سال 2013 به 7.1 تریلیون دلار در سال 2020 خواهد رسید.

سنجش SASTA - که شرکت هریس پال (Harris Poll) در میان 2051 بزرگسال آمریکایی اجرایش کرد – نشان داد که اگرچه ممکن است بسیاری از آمریکایی‌ها با اینترنت چیزها آشنا نباشند (6 درصد گفتند کاملاً با آن آشنایند)، این گروه خیلی سریع متوجه می‌شوند که اینترنت چیزها چه امکاناتی می‌تواند برایشان فراهم آورد، و این در حالی است که 67 درصد از آنان اعلام کردند که امکاناتی که از فناوری حاصل می‌ شود برایشان بسیار هیجان ‌انگیز است.

در میان کاربردهای اینترنت چیزها، اتومبیل‌ها، با 39 درصد، بیش‌ترین آمار پیشبینی را به خود اختصاص دادند و پس از آن، کاربردهای پیشبینی شده عبارت بودند از: وسایل هوشمند خانگی (34 درصد)، دستگاه‌ های نظارت بر عملکرد قلب (23 درصد)، وسایل نظارت بر حیوانات خانگی، ردیاب جی‌پی‌اس و وسایل ورزشی (در مجموع 22 درصد)، و وسایل نظارت بر کودکان (20 درصد) و اسباب ‌بازی ‌ها (19 درصد).

عینک گوگل در زمرۀ معروف‌ ترین وسایل خانوادۀ اینترنت چیزهاست اما تنها 15 درصد از پاسخگویان به کاربرد آن علاقه‌ای واقعی نشان دادند.

47 درصد از پاسخگویان گفتند که اینترنت چیزها به آنان کمک می‌کند تا سلامت خود را حفظ کنند و 46 درصد گفتند که با کاربرد آن می‌ توانند تولید کربن و مصرف انرژی را کاهش دهند. 31 درصد گفتند در هنگام ورزش از آن استفاده می ‌کنند و 29 درصد نیز اعلام کردند در کار از آن یاری می‌ گیرند. 28 درصد اعلام کردند که در مدرسه از اینترنت چیزها استفاده می‌ کنند.

SOASTA برای آنکه در مورد آینده معیاری به دست آورد، از پاسخگویان سؤال کرد که کدام داستان علمی تخیلی با بیشترین دقت منعکس ‌کنندۀ موج آتی فناوری‌ هاست- البته نه فقط در زمینۀ اینترنت چیزها، بلکه حوزۀ فناوری ابری هم مورد نظر این پرسش بود. "جنگ ستارگان"، با 12 درصد، انتخاب اول بود و بعد از آن "جتسونز" با 9 درصد، "گزارش اقلیت"، "1984"، "او"، "وال-ئی" با 5 درصد و "یادآوری کامل" با 4 درصد به ترتیب انتخاب شدند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook