تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: دسترسی به اینترنت

تاریخ ارسال: یکشنبه، 14 اردیبهشتماه 1393  

 

اینترنت طبقاتی در آمریکا و پایان بی‌طرفی در شبکه

 
 

کمیته ارتباطات فدرال آمریکا می‌خواهد یک مسیر سبقت‌گیری در انتقال داده‌ها در شبکه اینترنت بگشاید. شرکت‌های بزرگ می‌توانند با پرداخت هزینه، مضمون‌های اینترنتی خود را سریع‌تر به مشتریان برسانند. کاربران اعتراض دارند.  

 
 

کمیته ارتباطات فدرال آمریکا می‌خواهد یک مسیر سبقت‌گیری در انتقال داده‌ها در شبکه اینترنت بگشاید. شرکت‌های بزرگ می‌توانند با پرداخت هزینه، مضمون‌های اینترنتی خود را سریع‌تر به مشتریان برسانند. کاربران اعتراض دارند.

شرکت‌های آمریکایی در آینده می‌توانند با پرداخت هزینه بیشتر داده‌ها (دیتا) و مضمون‌های اینترنتی خود را با سرعت بیشتری در شبکه اینترنت انتقال دهند.

کمیته ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) اعلام کرده است که بدین منظور تغییراتی در مقررات بی‌طرفی در شبکه اینترنت وارد خواهد کرد.

بدین گونه شرکت‌های بزرگی مانند دیزنی، نت‌فلیکس یا گوگل در صورتی که بخواهند ویدئو یا دیگر مضمون‌های اینترنتی خود را به خطوط پر سرعت‌تر منتقل کنند، باید به شرکت‌های خدمات اینترنتی مانند "کام‌کست" یا "ورایزون" پول بیشتری بپردازند.

در اینجا صحبت بر سر به‌اصطلاح سبقت‌گیری در مسیر انتقال داده‌ها به مشتریان است.

یک سخنگوی کمیته ارتباطات فدرال آمریکا گفت که این تقاضا با این پیش‌شرط قابل اجراست که قراردادی که میان دو شرکت بسته می‌شود، از نظر "تجاری عقلانی باشد" و بلوکه شدن عرضه‌ی کالاهای اینترنتی دیگر شرکت‌ها در مقررات جدید اکیدا ممنوع اعلام خواهد شد.

تغییر در این مقررات به معنای پایان بی‌طرفی در شبکه اینترنت در سطح ایالات متحده آمریکا خواهد بود، زیرا تاکنون با داده‌ها و مضمون‌های اینترنتی رفتاری یکسان صورت می‌گرفته است.

با مقررات جدید، جایگاه یکسان داده‌ها و مضمون‌های اینترنتی برچیده می‌شود. اما مسیر سبقت در انتقال داده‌ها در اختیار هر شرکت خدماتی آماده پرداخت هزینه‌ی بیشتر، به طور یکسان قرار خواهد گرفت.

شرکت‌هایی مانند "نت‌فلیکس"، که خدمات پخش زنده ویدئویی ارائه می‌دهند و نیازمند ارتباط سریع‌تر با کاربران خود هستند، از هم‌اکنون پول بیشتری برای سرعت بیشتر پرداخت می‌کنند. این شرکت‌ها با پرداخت هزینه‌ی بالاتر، سرورهای خود را مستقیما به شبکه‌ی شرکت‌های ارائه خدمات اینترنتی وصل کرده‌اند. ولی این نوع اتصال قرار نیست مشمول نظارت کمیته ارتباطات فدرال آمریکا شود.

اعتراض شدید فعالان اینترنتی

کمیته ارتباطات فدرال آمریکا قرار است مقررات جدید را در ۱۵ مه سال جاری تصویب کند و هنوز امکان تغییراتی در آن وجود دارد. از هم‌اکنون اعتراض شدید فعالان شبکه شکل گرفته است.

مایکل واینبرگ، معاون "پابلیک نالج پراجکت"، نهادی برای ابتکارات تحقیقاتی توسعه و برنامه‌ریزی کامپیوتری، می‌گوید: «این استاندارد جدید به شرکت‌های ارائه خدمات اینترنتی این اجازه را می‌دهد که برای نوآوری‌ها در اینترنت پول بیشتری درخواست کنند.»

مقررات جدید کمیته ارتباطات فدرال آمریکا واکنشی است به یک حکم دادگاه تجدیدنظر آمریکا که در ماه ژانویه سال جاری در واشنگتن صادر شد.

قضات این دادگاه در آن زمان در حکم خود آوردند که کمیته ارتباطات فدرال آمریکا در اصل این حق را دارد که در شبکه اینترنت تغییراتی ایجاد کند. در این حکم وظیفه شرکت‌های ارائه‌کننده‌ی خدمات پهنای باند اینترنت به معنای رایج تعریف نشده که باید به عموم مردم خدمات یکسان ارائه دهند.

در آن زمان دادگاه به یک شکایت شرکت بزرگ ارائه دهنده‌ی خدمات اینترنتی "ورایزون" اجازه طرح دعوا را داد. این شرکت مدعی بود که کمیته ارتباطات فدرال آمریکا با تعهد خود در قبال بی‌طرفی در شبکه اینترنت، از حوزه اختیارات خود فراتر رفته است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook