تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: تلویزیون دیجیتالی

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 21 فروردینماه 1393  

 

گوگل در حال طراحی تلویزیون هوشمند اندرویدی

 
 

گوگل در حال طراحی تلویزیون اندروید گوگل است که می‌تواند با استفاده از آن به بخش قابل توجهی از اطلاعات مورد نیاز برای رفتارشناسی افراد و کاربران دست پیدا کند.  

 
 

گوگل در حال طراحی تلویزیون اندروید گوگل است که می‌تواند با استفاده از آن به بخش قابل توجهی از اطلاعات مورد نیاز برای رفتارشناسی افراد و کاربران دست پیدا کند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از یاهو، در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات گوناگون در سطح اینترنت در حال استفاده از اطلاعات قبلی افراد در زمینه‌های مختلف هستند تا با استفاده از آنها بتوانند محصولات و دیگر خدمات خود را که می‌تواند برای کاربران جذاب باشد با استفاده از اطلاعات گذشته انتخاب کرده و به آنها ارائه دهد.

به طور مثال، پایگاه فروش آمازون، که در زمینه فروش کتاب در سطح جهان فعالیت می‌کند با استفاده از نوع کتاب‌هایی که یک کاربر در گذشته خریداری کرده است، علایق و گرایش‌های او را تشخیص داده و کتاب‌های بعدی را مبتنی بر این اطلاعات از بین میلیون‌ها کتاب موجود یافته و به وی ارائه می‌دهد.

سال‌هاست که استفاده از چنین نرم افزارهایی که می‌توانند علایق بخصوصی را در کاربران تشخیص دهند و پیشنهادات جدیدی را بر اساس آنها به کاربران ارائه دهند در برخی شرکت‌های بزرگ متداول شده است.

حال تصور کنید که شما در حال تماشای برنامه‌های رسانه‌های گوناگون از طریق یک تلویزیون هوشمند اندروید هستید، این وسیله سابقه برنامه‌هایی که شما آنها را تماشا کرده‌اید را در خود ثبت کرده و در صورت متصل شدن به یک نرم افزار پیش‌بینی رفتار شما، می‌تواند برنامه‌ای که شما می‌خواهید در آینده تماشا کنید را حتی قبل از اینکه خود شما تصمیم به تماشای آن بگیرید تشخیص داده و اقدام به ارائه آن کند.

در صورتی که این وسیله تنها محدود به تماشای برنامه‌های رسانه‌ای و حدس برنامه مورد علاقه بعدی شما باشد به نظر مشکلی متوجه کاربر نیست، اما در صورتی که این وسیله به یکی از درگاه‌های ثبت اطلاعات کاربر و ارسال آنها به سرور مرکزی تبدیل شود، می‌تواند تهدیدی جدی را علیه زندگی خصوصی کاربران ایجاد کند.

اطلاعات دریافتی شرکت‌های دیگر تنها محدود به نوع کتاب‌های مورد علاقه شما و یا برخی دیگر از اطلاعات کاربران خواهد بود. حال تصور کنید در ابتدای شروع کار با تلویزیون اندروید گوگل، این تلویزیون حساب کاربری Gmail کاربران را از آنها درخواست کرده و ثبت کند، این اطلاعات به همراه فعالیت افراد در اینترنت که توسط گوگل پیشتر ثبت شده است می‌تواند حجم قابل توجهی از اطلاعات مورد نیاز برای پیش بینی رفتارهای آینده افراد و به عبارت دیگر خواندن ذهن کاربران را برای این شرکت تأمین می‌کند که می‌تواند تهدیدی جدی برای زندگی خصوصی افراد محسوب شود.

در حال حاضر گوگل با ثبت فعالیت‌های کاربران در سطح اینترنت توانسته است به حجم قابل توجهی از اطلاعات مورد نیاز برای رفتار شناسی آنها دست یابد و با اضافه شدن این تلویزیون این اطلاعات شکل واقعی‌تر و کاربردی‌تری پیدا خواهند کرد و می‌توانند استفاده‌های گسترده ای برای دیگر سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم کنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook