تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: شبکه‏های اجتماعی

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 17 بهمنماه 1392  

 

مزارع کشت کلیک در بنگلادش: ماجرای لایک‌‌فروشی در فیس‌بوک

 
 

یک شرکت اینترنتی کوچک در بنگلادش می‌تواند یک‌شبه صد هزار دوست فیس بوکی به صفحه شما در اینترنت بیافزاید؛ تجارتی واقعی با دوستان قلابی.  

 
 

یک شرکت اینترنتی کوچک در بنگلادش می‌تواند یک‌شبه صد هزار دوست فیس بوکی به صفحه شما در اینترنت بیافزاید؛ تجارتی واقعی با دوستان قلابی.

به گزارش ایسنا، خبرنگار شبکه یک تلویزیون آلمان در جنوب آسیا با بنیانگذار و سه کارمند جوان یک شرکت کوچک در بنگلادش مصاحبه کرده که عبارت "پسندیدم" فیس بوک را سرمایه کار کرده‌اند و به قول خودشان کسب‌وکاری خیلی غیر قانونی به راه انداخته‌اند.

پایه‌گذار شرکت می‌گوید: ما سروری داریم که یک نرم‌افزار روی آن نصب شده است. با این نرم‌افزار 150 هزار پروفایل فیس بوک درست کردیم. ما می‌توانیم یک صفحه اینترنتی را یک‌شبه 10 هزار بار لایک کنیم.

یکی از دست‌اندرکاران شرکت می‌گوید: ما اینجا در محله خودمان شبکه منسجمی داریم. ما به برادران جوان خود می‌گوییم: برای ما پروفایل بسازید، آنها هم می‌سازند.

به گفته پردازندگان این ایده، بسیاری در اینترنت به دنبال شرکت‌هایی می‌گردند که خدماتی از این دست ارائه می‌کنند: ما اینجا در بنگلادش خدمات را به قیمت خیلی خوبی ارائه می‌کنیم و به همین دلیل شرکت‌ها به سراغ ما می‌آیند.

به‌عنوان مثال بر روی پایگاه اینترنتی "freelancer.com" یک آگهی وجود دارد با این مضمون: 500 هزار دوست فیس بوکی واقعی از آلمان مورد نیاز است؛ دوستانی که نه پاک شوند و نه به سرعت جایگزین شوند. 99 درصد دوستان باید واقعی باشند. 14 شرکت رقیب به این آگهی پاسخ داده‌اند؛ 12 شرکت از بنگلادش، یکی از هند و یکی از پاکستان.

شرکت یادشده، به گفته بنیانگذارش، شبکه عظیمی از کاربران اینترنتی برای خود دست‌وپا کرده است. به گفته او، 50 هزار کاربر جوان بنگلادشی وجود دارند که می‌توانند صفحه مشتریان را لایک بزنند. این شرکت همچنین نرم‌افزار کوچکی طراحی کرده که با آن می‌توان در آن واحد چندین صفحه را لایک کرد. با این حساب شرکت می‌تواند همزمان به تعداد زیادی مشتری خدمات ارائه کند.

بسیاری از مشتریان جدید را مشتریان قدیم معرفی می‌کنند. بیشتر مشتریان هم از قرار معلوم از آلمان هستند؛ از جمله خانه‌های مد.

به گزارش دویچه وله، "مزارع کلیک" نامی است که در جنوب آسیا به شرکت‌های ارائه‌کننده دوست‌های قلابی داده شده است. این شرکت‌های کوچک به جنگ غول‌های اینترنتی آمریکا رفته‌اند. فیس بوک به‌طور دائم اکانت‌های قلابی را پاک می‌کند. "مزارع" هم هر روز ایده تازه‌ای را به کار می‌گیرند تا پروفایل‌ها تا حد امکان واقعی به نظر برسند.

سه کارمند شرکت بنگلادشی برای هر هزار لایک 50 دلار دریافت می‌کنند. آنها عموما در سه شیفت و به صورت 24 ساعته کار می‌کنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook