تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: زندگی دیجیتال

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 17 بهمنماه 1392  

 

۴۰ درصد والدین استفاده از اینترنت را از فرزندانشان می آموزند

 
 

بررسی محققان نشان می دهد که بین 30 تا 40 درصد از والدین نحوه استفاده از كامپیوتر و اینترنت را از فرزندان خود می­ آموزند.  

 
 

بررسی محققان نشان می دهد که بین 30 تا 40 درصد از والدین نحوه استفاده از كامپیوتر و اینترنت را از فرزندان خود می­ آموزند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مقاله­ ای كه اخیرا در نشریه ژورنال ارتباطات منتشر شده نشان می­ دهد كه بین 30 تا 40 درصد از والدین نحوه استفاده از كامپیوتر و اینترنت را از فرزندان خود می­ آموزند.

ترزا كورئا از دانشگاه دیه­گو پورتالز در سانتیاگو، شیلی، با 14 مجموعه مركب از فرزندان و والدین مصاحبه­ هایی عمقی انجام داد و از 242 مجموعه مركب از والدین و فرزندان­شان نظرسنجی كرد.

وی دریافت كه در بیش از 40 درصد از موارد، كودكان در تمام انواع مطالعات فناوری (اعم از كامپیوتر، موبایل، اینترنت، شبكه­ های اجتماعی) بر والدین خود تاثیر می­ گذارند؛ در این تحقیق، نمره بچه­ ها در مقایسه با والدین­شان بالاتر بود و این امر حاكی از آن است كه والدین لزوما از این تاثیرگذاری مطلع نیستند. همچنین والدین با فناوری­ها از طریق خودآموزی آشنا می­ شوند.

این فرایند تاثیر فرزندان بر والدین بیش­تر در مورد مادران و در خانواده­ هایی با سطح اجتماعی پایین­ تر صادق است. شبیه به همین اتفاق در خانواده­ های مهاجر كم­ درآمد نیز رخ می­ دهد و فرزندان به منزله پیوند زبانی و فرهنگی میان خانواده و محیط جدید عمل می­ كنند.

رسانه­ های دیجیتالی برای خانواده­ هایی با سطح اقتصادی و اجتماعی پایین­ تر در حكم محیطی تازه­ اند و فرزندان خانواده­ های فقیرتر با احتمال بیش­تری در معرض دریافت اطلاعات فناوری­های نو از مدارس و دوستان­ هستند و به نوبه خود به والدین­شان آموزش می­ دهند.

طبق اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران، مطالعات گذشته به بررسی ارتباط تاثیر اعضای جوان­تر خانواده­ ها بر اعضای مسن­ تر در زمینه علوم كامپیوتر و اینترنت پرداخته­ اند که در این تحقیقات، برخلاف تحقیق اخیر، از روش­های كیفی استفاده شده و میزان رخداد این فرایند و عوامل دخیل در آن مورد بررسی قرار نگرفته است.

به گفته كورئا، این واقعیت كه انتقال فناوری از سطوح پایین خانواده به سطوح بالاتر بیش­تر در مورد مادران و در خانواده­ های به لحاظ اجتماعی و اقتصادی پایین­ تر رخ می­ دهد دلالت­ های ضمنی مهمی دارد. زنان و فقرا معمولا در گزینش و كاربرد فناوری­ ها عقب­ تر از سایرین­ هستند. در بسیاری از موارد این افراد راهی برای آشنایی و استفاده از فناوری­های جدید ندارند، و از آن مهم­تر، احتمال وجود دانش، مهارت، توانایی درك و برخورد مثبت با رسانه دیجیتالی در آنان كم­تر است.

این نتایج حاكی است كه مدارس مناطق كم­ درآمد باید به طور ویژه مورد توجه دولت­ها و برنامه­ های زیربنایی برای ترویج رسانه­ های دیجیتالی قرار گیرند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook