تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: پژوهش در رسانه

تاریخ ارسال: جمعه، 22 آذرماه 1392  

 

تأثیر اخبار منفی رسانه ها بر احساسات مردم

 
 

اخبار رسانه های مختلف درباره فجایع طبیعی و جرایم و جنایتهای مختلف می تواند حالت و خلق هر کس را به شکل نامطلوبی تغییر دهد اما قرار گیری در معرض این اخبار به طور مستمر موجب می شود که فرد را نسبت به اخبار غم انگیز احساس خاصی نداشته باشد.  

 
 

اخبار رسانه های مختلف درباره فجایع طبیعی و جرایم و جنایتهای مختلف می تواند حالت و خلق هر کس را به شکل نامطلوبی تغییر دهد اما قرار گیری در معرض این اخبار به طور مستمر موجب می شود که فرد را نسبت به اخبار غم انگیز احساس خاصی نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، تحقیقات جدید محققان نشان می دهد که توجه مستمر به اخبار و رویدادهای منفی موجب کرخت شدن فرد نسبت به غم می شود.

محققان این پروژه اظهار داشتند که فردی که داری حالت و خلق بد می شود در مهارتهای شناختی نیز عملکرد آهسته ای دارد، افراد می توانند در مرحله اول با عدم تمرکز روی رویدادهای منفی از وارد شدن به حالت و خلق منفی پرهیز کنند.

وقتی فردی به طور مستمر خود را در برابر اطلاعات منفی قرار می دهد می تواند روزش را تا پایان با حالت و خلق بهتری سپری کند، محققان این نظریه را با استفاده از آزمون " کار عاطفی استروپ" آزمایش کردند.

این کار دربرگیرنده نشان دادن تعداد کلمات به داوطلبان است که از آنها خواسته می شود رنگی را که کلمات با آن نوشته شده اند را بیان کنند. معمولا شناسایی رنگ کلمات منفی مثل تروریسم بیشتر از کلمات خنثی چون میز طول می کشد.

علت این است که کلمات منفی یا عاملی برای منحرف کردن حواس محسوب می شوند و یا تهدید کننده هستند. براساس هر دو نظریه نتیجه این آزمایش این است که منابع ذهنی کمتری برای شناسایی رنگی که کلمات با آن نوشته شده مورد استفاده قرار می گیرد. داوطلبان پس از انحراف اولیه رنگ کلمات را تشخیص می دهند.

در جریان چهار آزمایش " کار عاطفی استروپ" محققان نشان دادند که وقتی واژگان منفی دوبار به داوطلبان نشان داده می شود آنها رنگ کلمات را به سرعت تشخیص می دهد. از این رو محققان اعتقاد دارند که واژگان منفی افراد را وارد خلق و خوی منفی می کند اما از طریق تکرار این کلمات، قدرت خود را در این زمینه از دست می دهند.

محققان اظهار داشتند که این تحقیقات دارای کاربرد وسیعی برای درک احساسات انسانها است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook