تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: تبلیغات چاپی

تاریخ ارسال: شنبه، 13 مهرماه 1392  

 

استفاده ابزاری از تصاویر زنان در تبلیغات چاپی ممنوع شد

 
 

در پی ممنوعیت استفاده از تصاویر اساطیری بیگانه در محصولات چاپی به دستور وزارت ارشاد، چاپ محصولات با محتوای استفاده ابزاری از تصویر زنان هم ممنوع اعلام شد. 

 
 

در پی ممنوعیت استفاده از تصاویر اساطیری بیگانه در محصولات چاپی به دستور وزارت ارشاد، چاپ محصولات با محتوای استفاده ابزاری از تصویر زنان هم ممنوع اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد علمشاهی مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو نامه خطاب به علی نیکوسخن رئیس هیئت مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران تهران، ممنوعیت چاپ محصولات با محتوای استفاده ابزاری از تصویر زنان را اعلام کرد.

علمشاهی در یکی از این نامه‌ها خطاب به نیکوسخن نوشته است: بنا به گزارش واصله، برخی از فعالان و تولیدکنندگان با استفاده از طرح‌های غیرمتعارف به خصوص با استفاده ابزاری از تصاویر زنان مبادرت به تبلیغ کالا یا خدمات می‌نمایند. لذا با ارسال نمونه پیوست که اقدام موصوف خلاف مقررات و ضوابط تبلیغات کشور می‌باشد، مستدعی است دستور فرمایند در راستای نظارت بر عملکرد چاپخانه‌ها و جلوگیری از چاپ این قبیل موارد و لزوم کسب مجوز پیش از چاپ، اقدام مقتضی معمول و از نتیجه اقدامات این دفتر را مطلع فرمایند.

در نامه دیگر علمشاهی به رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران، به بسته‌های چاپی یک رستوران زنجیره‌ای اشاره شده و آمده است: احتراماً به پیوست نامه شماره 13948/92 مورخ 28/5/92 دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی در خصوص بسته‌های چاپی رستوران‌های زنجیره‌ای بوف ارسال می‌گردد. لذا با توجه به مفاد نامه مستدعی است جهت جلوگیری از چاپ این محصول و موارد مشابه با تأکید بر اعمال قوانین و مقررات مربوطه از سوی چاپخانه‌داران، اقدام لازم معمول و از نتیجه آن این دفتر را مطلع فرمایند.

به دنبال این دو نامه، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران نیز در بخشنامه‌ای خطاب به کلیه اعظای این صنف، نوشت: عطف به دستورالعمل یادشده از سوی دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضروری است از چاپ محصولاتی که محتوی استفاده غیرمتعارف و ابزاری از تصاویر زنان به منظور تبلیغ کالا و خدمات و غیره می‌باشد، خودداری و در موارد تردید در قبول یا عدم قبول سفارش‌های چاپی قبلاً از اداره کل امور چاپ وزارت متبوع استعلام و پس از صدور مجوز، اقدام به پذیرش شود.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook