تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: مخاطرات روزنامه‌نگاری

تاریخ ارسال: دوشنبه، 4 شهریورماه 1392  

 

علی‌اکبر قاضی زاده: تیترفروشی در رسانه‌های کشور رواج یافته است

 
 

استاد پیشکسوت روزنامه‌نگاری انتشار اخبار تبلیغاتی در رسانه‌ها را موجب کاهش اعتماد عمومی دانست و گفت: طی سال‌های اخیر تیترفروشی در رسانه‌ها رایج شده است.  

 
 

استاد پیشکسوت روزنامه‌نگاری انتشار اخبار تبلیغاتی در رسانه‌ها را موجب کاهش اعتماد عمومی دانست و گفت: طی سال‌های اخیر تیترفروشی در رسانه‌ها رایج شده است.

علی‌اکبر قاضی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: انتشار و انعکاس اخبار تبلیغاتی در رسانه‌های کشور اعم از صدا و سیما، مطبوعات، خبرگزاری‌ها، نشریه‌ها و مطبوعات از گذشته تاکنون به وفور دیده شده است.

استاد پیشکسوت روزنامه‌نگاری افزود: در صورتی که در صدا و سیمای کشور که از طریق بودجه ملی اداره می‌شود، روزانه شاهد انعکاس اخبار تبلیغاتی هستیم با این وجود چگونه می‌توان از مطبوعات و دیگر رسانه‌های کشور توقع داشت که در این مسیر حرکت نکنند.

وی انتشار و انعکاس هرگونه اخبار تبلیغاتی از دریچه‌های رسانه‌ای کشور را محکوم کرد و بیان داشت: این امر بسیار ناشایست و ناپسند است که رسانه‌های کشور آگهی‌های تبلیغاتی را در قالب خبر انعکاس دهند.

وی بیان داشت: رسانه‌ها حق ندارند در صفحات خبری و گزارشی مطالب جانب‌دارانه در تمامی زمینه‌ها به خصوص زمینه‌های سیاسی و اقتصادی در حمایت یا مخالفت با نهاد یا ارگانی درج کنند.

استاد پیشکسوت روزنامه‌نگاری با اعلام اینکه امر مزبور اقدامی غیر حرفه‌ای و غیراخلاقی است، اضافه کرد: در عرصه مطبوعات باید گفت که نشریات و مطبوعاتی که از پشتوانه مالی اندکی برخوردارند بیشتر به این سمت کشیده می‌شوند.

قاضی‌زاده در ادامه بیان داشت: متأسفانه طی سال‌های اخیر تیتر فروشی و مطلب فروشی در رسانه‌های کشور رایج شده است.

وی گفت: جلوگیری از ادامه یافتن این امر مستلزم بهره‌گیری از لوازمی است که بعید است وزارت ارشاد بدون استفاده از ابزار لازم بتواند مانع از این کار شود.

استاد پیشکسوت روزنامه‌نگاری با اعلام اینکه مطبوعات کشور از پشتوانه مالی لازم برخوردار نیستند، بیان داشت: زمانی که مسئولان در صدد این هستند که نشریه‌ای را راه‌اندازی کنند باید در ابتدای امر برنامه‌‌ریزی لازم را به منظور تأمین بودجه مورد نیاز در آینده داشته باشند.

وی یادآور شد: زمانی که یک نشریه با بحران مالی روبرو می‌شود، ناخودآگاه به سمت و سوی انتشار اخبار تبلیغاتی کشیده می‌شود.

به گفته وی؛ هم‌اکنون بسیاری از سایت‌های خبری به نهادها و ارگان‌های خاصی وابسته‌اند و این وابستگی اول گرایش است.

قاضی زاده حرکت در این مسیر را نوعی تقلب زشت عنوان و خاطرنشان کرد: این امر موجب کاهش اعتماد عمومی و به دنبال آن کم شدن تیراژ روزنامه‌ها می‌شود.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook