تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: وب‌سایت

تاریخ ارسال: جمعه، 11 مردادماه 1392  

 

اجرای طرحی جدید برای ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی

 
 

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرای طرحی جدید برای ساماندهی پایگاههای اینترنتی با هدف تغییر کاربری سایت ساماندهی از نظارتی به نظارتی تعاملی خبر داد. 

 
 

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرای طرحی جدید برای ساماندهی پایگاههای اینترنتی با هدف تغییر کاربری سایت ساماندهی از نظارتی به نظارتی تعاملی خبر داد و گفت: یکی از سرویس های تعبیه شده در این سایت، سرویس الکسای ایرانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن علیزاده چهارشنبه در نشست خبری با اشاره به ایرادات شکلی محتوایی ساماندهی وبسایتها و پرتالهای اینترنتی در کشور اظهار داشت: با راه اندازی نسخه جدید سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی، ترافیک در حوزه سایتهای ایرانی شکل نظام مند به خود می گیرد.

وی با بیان اینکه با تغییر کاربری سایت ساماندهی از سایت نظارتی به سایت نظارتی تعاملی و خدمات دهنده به مخاطبان عمومی و غیرحرفه ای، خدماتی آنلاین به صاحبان پایگاههای اینترنتی و مدیران سایتهای ثبت شده ارائه می‌شود ادامه داد: در نسخه جدید سایت ساماندهی، آمار ثبت سایتهای اینترنتی به صورت آنلاین و میزان ورود کاربران از طریق تایپ آدرس یا موتورهای جستجو یا لینک های فعال به کاربران ارائه خواهد شد.

علیزاده افزود: درهمین حال در راستای ارائه سرویس های امنیتی و آنلاین به صاحبان سایتها، الگوی امنیتی قابل اطمینان در اختیار مدیران سایتهای عضو در طراحی سایت قرار می گیرد.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال موضوع بندی محتوای سایتهای ثبت شده در کشور و امکان رصد سایتهای اینترنتی و وبگاهها را از جمله مزایای طرح جدید ثبت وبگاههای اینترنتی برشمرد و گفت: هم اکنون فاز آزمایشی این طرح به اجرا درآمده است و آمادگی راه اندازی رسمی آن نیز از لحاظ فنی وجود دارد که در این زمینه نیازمند همکاری با قوه قضاییه هستیم و در این راستا هماهنگی هایی میان این مرکز با کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در حال شکل گیری است.

وی اجرای نظام رتبه بندی سایتهای اینترنتی ایرانی را از دیگر مزایای این طرح اعلام کرد و گفت: در این راستا الکسای ایرانی در قالب سایت ساماندهی به نشانی www.samandehi.saramad.ir آغاز به کار می‌کند.

علیزاده امکان نظردهی کاربران در مورد محتوای سایتهای عضو، امکان ارسال انتقاد و پیشنهاد، امکان رتبه بندی رسمی و قابل ارائه سایتهای ایرانی براساس تعداد بازدیدکنندگان و براساس محتوا را از جمله ویژگیهای جدید ساماندهی پایگاههای اینترنتی دانست و خاطرنشان کرد: فهرست سفید از سایتهای مفید با موضوع بندی و دسته بندی مخاطبان و نیز فهرست سایتهایی که فعالیت آنها غیر قانونی نیست اما محتوای آن به کاربران توصیه نمی شود در این طرح ارائه خواهد شد.

علیزاده از ثبت 59 هزار و 816 سایت و پایگاه اینترنتی در سیستم ساماندهی خبر داد و گفت: از این تعداد، 38 هزار و 980 وب سایت و 19 هزار و 723 وبلاگ رسما به ثبت رسیده است.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال افزایش امنیت اطلاعات کاربران و مدیران سایتها و ایجاد دسترسی یکپارچه برای دستگاههای مسئول در فیلترینگ را از دیگر ویژگیهای درگاه ساماندهی پایگاههای اینترنتی دانست و گفت: امکان اعطای گواهی دیجیتال به مدیران سایتهای ثبت شده، درجه بندی محتوایی گواهی دیجیتال براساس رصد محتوای سایت در درازمدت و نیز از بین رفتن امکان سوء استفاده افراد از عدم سنجش هویت فردی در نرم افزار قبلی در این درگاه فراهم شده است. همچنین در این طرح، امکان ثبت سایت به نام دیگری و ایجاد مسئولیت قضایی برای فرد دیگر ممکن نیست.

علیزاده در ادامه این نشست در مورد صدور مجوز برای واحدهای نشر دیجیتال نیز گفت: از سال 87 تاکنون یکهزار و 432 گواهی ثبت، 8600 پروانه انتشار و 6877 مجوز تکثیر در بخش نشر دیجیتال مجوز گرفته است.

وی با بیان اینکه شبکه ملی فرهنگ تاکنون توانسته 400 مرکز دیجیتال را در سراسر کشور پذیرش کند، افزود: این شبکه شامل 36 مجتمع فرهنگی دیجیتالی استانی، 89 مجتمع فرهنگی دیجیتال شهری و 274 خانه فرهنگ دیجیتال و یک مجتمع رشد منطقه ای است؛ طی چند روز آینده با حضور دکتر حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دکتر سلطانخواه - معاون فناوری رئیس‌جمهور فاز دوم این شبکه نیز افتتاح می‌شود و تعداد خانه‌های فرهنگ تا 500 خانه افزایش می یابد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook