تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: سازمان صداوسیما

تاریخ ارسال: شنبه، 15 تیرماه 1392  

 

حلزون از صداوسیما دل نمی کند!

 
 

رسانه ها امروز خبر از ممنوعیت پخش تبلیغات کرم حلزون از صداوسیما دادند. اما آیا پخش تبلیغات این محصول متوقف شده است؟  

 
 

مجله مهر: حلزون، همچنان از تلویزیون دل نمی کند. «الانتونین و کلاژن». این روزها کمتر کسی هست که لااقل یک بار این کلمات به گوشش نخورده باشد. اصلی ترین مواد تشکیل دهنده یک نوع کرم پوستی که ادعا می شود از ترشحات حلزون به دست امده و در این کرم پوستی موجود است. تبلیغات پیاپی این محصول هم سبب شده تا بینندگان تلویزیونی بارها و بارها نام آن و تاثیرات ادعاشده آن را در این پیام های تبلیغاتی شنیده باشند.

اما امروز رسانه ها از توقف ساخت کرم حلزون در ایران خبر دادند. معاون امور غذایی و آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو به خبرگزاری «فارس»گفت: «به علت ضعف نظارت در تولید کرم حلزون و ادعاهای اثبات نشده در تبلیغات این کرم، تولید این محصول آرایشی در کشور متوقف شد.»محمدرضا فاضلی البته این را هم گفت که کرم حلزون در گذشته از سازمان غذا و دارو مجوز داشته است اما به علت ضعف نظارت دانشگاه علوم پزشکی البرز کمیته فنی قانونی سازمان غذا و دارو هفته گذشته رأی به توقف تولید این محصول داد.

معاون سازمان غذا و دارو با اشاره به این که هنوز مجوز تولید این محصول باطل نشده، از بررسی در مورد تولید این محصول و ادعاهای آن که در تبلیغات تلویزیونی دیده می‌شود هم سخن گفت تا ماجرای کرم حلزون وارد مرحله تازه ای شود.

اما نکته مهم سخنان فاضلی، ممنوعیت پخش تبلیغات این محصول از صداوسیما بود.آن طور که معاون سازمان غذا و دارو گفته، طرف این سازمان نامه‌ای هم به سازمان صدا و سیما ارسال شده که تبلیغات این محصول فعلاً متوقف شود.

فاضلی گفته :تبلیغات این محصول در صدا و سیما در مورد اثرات کرم حلزون کاذب و نادرست است و ادعاهایی که در این تبلیغات می‌شود، اثبات نشده است ضمن اینکه مستندات لازم برای تولید این محصول و اثرات آ‌ن به وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی البرز ارائه نشده است.

وی گفت: البته توزیع این محصول آرایشی در شبکه رسمی توزیع و داروخانه‌ها وجود نداشته است و فقط از طریق تبلیغات تلویزیونی و به صورت تلفنی این محصول فروش داشته است.

حلزون از صداوسیما جدا نمی شود

معاون سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درحالی از ارسال نامه ممنوعیت تبلیغات کرم حلزون در صداوسیما سخن گفته است که تبلیغات این محصول تلویزیونی همچنان به روال سابق در حال پخش است. به عنوان مثال امروز پس از پخش اخبار ورزشی نیمروزی شبکه سوم سیما، همچنان از مردم خواسته می شد که با ارسال پیامک یا تماس با یک شماره تلفنف بسته محصولات حلزون را در محل تحویل بگیرند. اتفاقی که با وجود تاکید مسئولان وزارت بهداشت برغیرقانونی و غیرعلمی بودن این محصول، کمی عجیب به نظر می رسد.

شاید مسئولان وزارت بهداشت، نامه را با همان سرعت حلزون به صداوسیما ارسال کرده است. شاید هم چسبندگی حلزونی، تبلیغات صداوسیما را به خود دچار کرده است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook