تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: شبکه‏های اجتماعی

تاریخ ارسال: شنبه، 15 تیرماه 1392  

 

هزینه ۶۳۰ هزار دلاری دولت آمریکا برای لایک فیس‌بوک

 
 

یک گزارش رسمی در ایالات متحده آمریکا نشان می‌دهد که وزارت خارجه این کشور برای افزایش تعداد لایک‌‌های صفحات فیسبوک خود ۶۳۰هزار دلار هزینه کرده است. این گزارش بخشی از این لایک‌ها را بی فاید و جعلی می‌خواند.  

 
 

یک گزارش رسمی در ایالات متحده آمریکا نشان می‌دهد که وزارت خارجه این کشور برای افزایش تعداد لایک‌‌های صفحات فیسبوک خود ۶۳۰هزار دلار هزینه کرده است. این گزارش بخشی از این لایک‌ها را بی فاید و جعلی می‌خواند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، وب‌سایت Washington Examiner از تلاش وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا برای افزایش لایک‌ها صفحات فیسبوک خود خبر می‌دهد که نارضایتی کارکنان این وزارت‌خانه را در پی داشته است.

این گزارش که توسط دفتر بازرسی عمومی تهیه شده، مربوط به هزینه‌های صورت گرفته از سال‌های ۲۰۱۱ تا مارس ۲۰۱۳ است که برای تبلیغ دو صفحه فیسبوک صرف شده است.

هزینه‌های صورت گرفته تعداد لایک‌های صفحه فیسبوک انگلیسی زبان وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا را از ۱۰۰هزار عدد به بیش از ۲ میلیون و ۴۵۰هزار رسانده است.

این گزارش ۵۷ صفحه‌ای تصریح می‌کند که ممکن است بسیاری از این ''هواداران خریداری شده'' ممکن است بر روی یک تبلیغ کلیک و یا یک عکس را لایک کنند اما به شکل واقعی درگیر موضوعات نمی‌شوند و مطالب صفحه را دنبال نمی‌کنند.

بر اساس این تحقیق تنها ۲ درصد از افرادی که صفحات را لایک کرده‌اند درگیر مطالب شده‌اند و با گذاشتن نظر و هم‌خوان کردن مطالب، حضور فعالی در آن‌ها دارند.

گزارش دفتر بازرسی کل می‌افزاید با تغییرات فید فیسبوک در سپتامبر ۲۰۱۲، این ارتباط این ''هواداران گران قیمت'' با صفحات وزارت‌ خارجه کاهش قابل توجه‌ای داشته است.

نبود استراتژی مشخص برای به دست آوردن مخاطبان مؤثر و عدم هدف‌گذاری درست در فضای مجازی از دیگر ایرادات وارد شده به تبلیغات صورت گرفته توسط وزارت‌خارجه ایالات متحده است.

این گزارش همچنین به ۱۵۰ حساب کاربری و صفحات مختلف این وزارتخانه در شبکه‌های اجتماعی اشاره می‌کند که عملکردی ناهماهنگ و متداخل دارند.

فروش لایک‌های تقلبی

مشکل هواداران غیر فعال تنها مختص صفحات وزارت امورخارجه ایالات متحده آمریکا نیست. در یک سال اخیر این موضوع به مشکل بسیاری از صفحات شرکت‌های تجاری تبدیل شده است. بخشی از این مشکل ناشی از لایک‌های جعلی صفحات فیسبوک است.

فیسبوک تلاش کرد لایک‌های جعلی را بیاید و بازار خرید و فروش آن‌ها را کساد کند. اتفاقی که به نظر می‌رسد تاکنون موفقیت زیادی نداشته است.

با یک جستجوی ساده می‌توانید ده‌ها صفحه را بیابید که به صورت تضمینی به شما لایک فیسبوک می‌فروشند. گرچه در ابتدا به نظر می‌رسید اقدام این وب‌سایت‌ها قانونی است، اما بسیاری برای این لایک‌ها جعلی پول پرداخت کرده و می‌کنند.

با بررسی میزان فعالیت هواداران یک صفحه می‌توان به راحتی فهمید که چقدر از این لایک‌ها جعلی است و حتی ممکن است کاربران از لایک کردن این صفحه خبر نداشته باشند.

به نظر می‌رسد نه تنها شرکت‌های خواهان هواداران بیشتر در فیسبوک باید مراقب باشند تا در دام سودجویان نیفتند، بلکه کاربران نیز باید با چک مداوم صفحاتی که لایک کرده‌اند، مراقب باشند تا مورد سو استفاده قرار نگیرند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook