تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: پیامک

تاریخ ارسال: دوشنبه، 28 اسفندماه 1391  

 

نظارت بر محتوای پیامک‌های انبوه در انتخابات آینده ایران

 
 

رییس مرکز توسعه فناوری و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در موضوع انتخابات، روی محتوای دیجیتال پیامک‌های انبوه از طریق این مرکز نظارت خواهد شد.  

 
 

رییس مرکز توسعه فناوری و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در موضوع انتخابات، روی محتوای دیجیتال پیامک‌های انبوه از طریق این مرکز نظارت خواهد شد.

به گزارش ایسنا، حسن علیزاده در نشستی خبری که در مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال برگزار شد، با اشاره به بحث تبلیغات انتخابات از طریق پیامک بیان کرد: یکی از چالش‌هایی که در ایام سیاسی با آن روبه‌رو هستیم موضوع پیامک‌های تبلیغاتی کاندیداها است. البته اگر این تبلیغات در بازه‌ی زمانی انتخابات شکل بگیرد و محتوای تبلیغی داشته باشد ایرادی ندارد؛ اما تخریب از طریق پیامک مورد قبول نیست.

او با اشاره به تدوین آیین‌نامه نظارت و اعمال مقررات بر فعالیت فراهم‌کنندگان شبکه و محتوا، تصریح کرد: یکی از کارکردهای این آیین‌نامه در صورت تصویب این است که جلوی بسیاری از اتفاقات ناگوار را می‌گیرد. در این آیین‌نامه هر کسی باید دارای یک شماره با هویت برای فرستادن پیامک باشد البته این فقط برای پیامک‌های انبوه است و مرکز رسانه‌های دیجیتال هیچ نظارتی بر محتوای پیامک‌های شخصی ندارد.

علیزاده با بیان اینکه سال 91 از نظر مالی نسبت به سال‌های گذشته بسیار خاص‌تر بود‌، گفت: تاکنون 32 درصد بودجه‌ای که برای مرکز تعیین شده بود را دریافت کردیم؛ البته همچنان امیدواریم که تا پایان سال مابقی نیز پرداخت شود و به همین دلیل از برنامه‌هایی که در نظر داشتیم کمی عقب افتادیم.

او ادامه داد: برگزاری 12 نمایشگاه استانی به جز نمایشگاه سراسری تهران در نیمه‌ی اول سال از جمله اقداماتی بود که این مرکز انجام داد اما علیرغم استقبال شدیدی که در استان‌ها شده بود‌، نتوانستیم مابقی را برگزار کنیم و امیدواریم تا آخر دولت بتوانیم چند نمایشگاه استانی دیگر داشته باشیم.

علیزاده با اشاره به پخش تیزرهای تبلیغاتی مرکز رسانه‌های دیجیتال بیان کرد: 23 عنوان تیزر تبلیغاتی در موضوعات مختلف پخش شد که اکنون با اینکه چند ماهی از پخش آنان گذشته است، همچنان آثار و تبعات مثبتش را دریافت می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم پخش این تیزرها را ادامه دهیم.

او درباره‌ی برگزاری مسابقات پیامکی تصریح کرد: برای اولین بار از روز 10 اردیبهشت که روز خلیج فارس است، مسابقات پیامکی را با دو اپراتور آغاز کردیم و مسابقات دیگری نظیر این به مناسبت آزاد سازی خرمشهر و نیمه شعبان نیز برگزار شد.

علیزاده با تاکید بر اینکه از طرف مرکز رسانه‌های دیجیتال از یازده بازی برای تولید حمایت شده است‌، اظهار کرد: تعدادی از این بازی ها تا کنون به بازار آمده اند و تا قبل از پایان دولت حدود شش بازی از این بازی‌ها وارد بازار خواهد شد.

او ادامه داد:‌ از 20 اسفند امسال نرم‌افزار بازی‌های شبکه‌ای با توان بومی کشور عملیاتی شده است که این اتفاق بزرگی است و اولین بازی تحت شبکه ایرانی که «مبارزه با خلیج عدن» نام دارد بالای 200 هزار نسخه به فروش رسیده است که این رکورد بسیار خوبی به حساب می‌آید.

علیزاده با اشاره به آماده شدن کتاب ضوابط نشر بیان کرد: کتاب ضوابط نشر آماده شده و قبل از سال 92 منتشر می‌شود. انتشار این کتاب از برخوردهای سلیقگی برای ارائه مجوزهای حامل‌های دیجیتال جلوگیری می‌کند و به آنها نظم می‌بخشد.

او افزود: در سال‌ 91 برای اولین بار جشنواره‌های رسانه دیجیتال رضوی و سومین دوسالانه کاریکاتور را برگزار کردیم. همچنین با توجه به سال تولید ملی جشنواره پویانمایی را نیز با همان موضوع برگزار کردیم که 30 فروردین سال آینده داوری آن شروع خواهد شد.

علیزاده درباره‌ی اولین جشنواره فیلم و عکس تلفن همراه بیان کرد: قرار بود که از اول اسفند ماه داوری این جشنواره آغاز شود اما به دلیل رسیدن بهار فرصتی دادیم تا مخاطبان عکس‌های نوروز خود را نیز برای ما بفرستند و این داوری به آخر فروردین ماه موکول شد. همچنین در آخر فروردین اختتامیه جشنواره رسانه‌های دیجیتال خانواده نیز برگزار خواهد شد.

علیزاده با بیان اینکه موضوع آیین‌نامه‌ها و ضوابط حوزه‌ها یکی از دغدغه‌های مرکز رسانه‌های دیجیتال بود‌، گفت: آیین‌نامه نظارت و اعمال مقررات بر فعالیت فراهم‌کنندگان شبکه و محتوا با همکاری وزارت ارتباطات و با تصویب یکی از کمیسیون‌های شورای عالی فضای مجازی تدوین شده و برخی از موارد آن نیز به تصویب رسیده است.

او ادامه داد: آیین‌نامه ضوابط فعالیت رسانه‌های برخط نیز تدوین شده و به شورای عالی فضای مجازی برای تصویب فرستاده شده است. یکی از دلایل ما برای تدوین این آیین‌نامه نگرانی‌های فعالان حوزه رسانه‌های برخط برای امنیت شغلی‌شان است. همچنین به دستور وزیر ارشاد برای نحوه فعالیت آموزشگاه‌های اینترنتی نیز آیین‌نامه‌ای تدوین شده است.

علیزاده با بیان اینکه در طرح ارتقا سواد دیجیتال تاکنون یک میلیون و 570 هزار نفر عضو شده‌اند‌، تصریح کرد: از این تعداد 330 هزار نفر خانم و مابقی آقا هستند و 828 هزار نفر تا کنون در آزمون‌های تعیین سطح این طرح شرکت کرده‌اند. بعد از پایان آزمون‌ها و سطربندی‌ها کارهای ارائه دروس با همکاری دانشگاه تهران آغاز می‌شود.

او با اشاره به نقش مرکز رسانه‌های دیجیتال به عنوان متولی صدور مجوز نرم‌افزار بیان کرد: 398 عنوان گواهی ثبت نرم‌افزار‌، 2637 گواهی انتشار نرم‌افزار، 2442 عنوان صدور مجوز تکثیر نرم‌افزار‌ داشته‌ایم. همچنین طی سال جاری، 196 عنوان مجوز فعالیت موسسه صادر شده است.

علیزاده ادامه داد: یکی از سامانه‌هایی که برای راه‌اندازی آن تلاش شده است، سامانه‌ای است که بتواند پارامترهای مورد نظر ما و همچنین رتبه‌بندی سایت‌ها را داشته باشد.

او با اشاره به شماره دریافت شکایت پیامکی که در آذر ماه راه‌اندازی شده بود‌، گفت: با همکاری وزارت ارتباطات این آیین‌نامه تدوین شد و شکایت زیادی از مردم برای قطع پیامک‌ها به دست ما رسید اما یکی از مشکلات این است که مخاطبان پس از درخواست قطع پیامک با قطع پیامک های بانکی و یا کاری خود نیز مواجه می‌شوند که امیدواریم با همکاری وزارت ارتباطات با اپراتورها این مشکل مرتفع شود.

علیزاده درباره‌ی آمار سایت ساماندهی افزود: حدود 50 هزار سایت ایرانی در این سامانه ثبت شده‌اند که از این تعداد سی هزار و 840 سایت ‌، 11 هزار و 9 وبلاگ،‌ 33 گروه و دو هزار و 806 زیر دامنه هستند که این نشان دهنده روند خوبی است البته ثبت شدن در این سایت صرفا برای احراز هویت است اما پس از تصویب آئین‌نامه می‌توان آن را به صورت پروانه و یا مجوز درآورد.

او ادامه داد: سی هزار و 832 سایت HTTP هستند 13 هزار و 169 دامنه .COM و 14 هزار و 289 دامنه .IR و هزار و 487 دامنه .NET و 834 دامنه .ORG هستند. همچنین بیشترین فراوانی سایت‌ها مربوط به شهر تهران با ثبت 16 هزار و 359 دامنه در سایت ساماندهی است.

او با اشاره به شبکه ملی فرهنگ بیان کرد: تاکنون 400 خانه فرهنگ راه‌اندازی شده است و امیدواریم تا آخر فروردین به همان عدد 500 که قول داده بودیم برسیم به شرط آنکه مشکلات مالیمان حل شود.

علیزاده درباره‌ی طرح موبایل دانش آموزی توضیح داد: ابتدای سال جاری طرح موبایل دانش آموزی با ساختن مدل‌ها و یک پروژه اقتصادی از طرف وزیر ارشاد تقدیم وزیر آموزش و پرورش شد اما هنوز ما هیچگونه پاسخ رسمی در رابطه با بررسی آن دریافت نکرده‌ایم.

علیزاده همچنین درباره‌ی معرفی 100 سایت برتر به شورای عالی فضای مجازی اضافه کرد: 100 سایت برتر به شورای عالی مجازی معرفی شدند و بعد از تعطیلات قول‌ها در این رابطه عملی خواهد شد در حال حاضر شورای عالی فضای مجازی در حال تجهیز امکانات برای این سایت است.

در این مراسم از بازی «حادثه در تهران» که مربوط به زندگی شهدای هسته‌ای است با حضور پدر شهید احمدی روشن دانشمند هسته‌ای رونمایی شد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook