تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: شبکه‏های اجتماعی

تاریخ ارسال: دوشنبه، 28 اسفندماه 1391  

 

اعتراض به تعطیلی قریب الوقوع سرویس گوگل ریدر

 
 

بعد از آنکه کمپانی گوگل اعلام کرد سرویس گوگل ریدر (google reader) را برای همیشه خاموش می کند، موجی از اعتراضات علیه این تصمیم بلند شده است. 

 
 

خبرآنلاین - بعد از آنکه کمپانی گوگل اعلام کرد سرویس گوگل ریدر (google reader) را برای همیشه خاموش می کند، موجی از اعتراضات علیه این تصمیم بلند شده است.

گوگل دلیل این تصمیم را استفاده کم از این سرویس توسط کاربران اعلام کرده است.

طبق آمار منتشره حدود 100 هزار نفر مشترک این سرویس هستند. سایتهای خبری که موضوعاتشان توسط کاربران از طریق گوگل دنبال می شود با این تصمیم تقریبا به طور متوسط 10 درصد از ترافیک خود را از دست می دهند. کاربرانی هم که به اطلاعات خبری، دسترسی محدود دارند نیز تحت تاثیر این تصمیم قرار می گیرند.

هر چند اعتراض ها به گوگل ادامه داشته و بسیاری از گوگل خواسته اند تا منصرف شود، اما افرادی هم مانند دیو وینر مبدع اولین نسخه RSS گفته خیلی هم از این موضوع ناراحت نیست چرا که گوگل با این سرویس بیزینس خاصی برای خود در بخش خبری ایجاد کرده بود که حالا این امکان از بین می رود.

البته همگان با این نظر موافق نیستند چرا که باید برای هر سایت، جداگانه اخبار را از طریق آر اس اس همان سایت دنبال کرد که کار وقت گیری است. استفاده از سرویس های مشابه گوگل ریدر مانند newscrawler می تواند جایگزینی برای گوگل ریدر باشد، اما این گونه سرویس ها نیز مشکلات خاص خود را دارند و برای داشتن چنین سرویس هایی باید پول داد. دسته بندی خبری که گوگل ریدر دارد را نمی توان در سرویس های مشابه یافت و این نکته مهمی است که گوگل ریدر را برای کاربران علاقمند، ایده آل ساخته است.

گوگل ریدر یک فیدخوان تحت وب است که به صورت آنلاین و آفلاین قابلیت خواندن فید را دارد و در 7 اکتبر 2005 توسط آزمایشگاه گوگل منتشر شد و در 17 سپتامبر 2007 از حالت بتا خارج شد. به کمک گوگل ریدر می توان؛ سایت ها و وبلاگ های مورد علاقه خود را بدون مراجعه مستقیم؛ به طور مستمر دنبال کرد. امکان دسته بندی؛ تگ گذاری؛ به اشتراک گذاری؛ سرعت بالا و بسیاری المان های دیگر باعث شده است گوگل ریدر در بین سرویس های مشابه؛ بیشترین تعداد کاربر را داشته باشد. با گوگل ریدر می توان سایتهای بیشتری را در زمان کمتری مرور کرد و این بزرگترین مزیت استفاده از یک فیدخوان rss reader است. همینکه می توان در یک صفحه؛ صدها سایت را در کنار هم به طور مرتب داشت و آنها را دنبال کرد خود یک مزیت عمده محسوب می شود.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook