بررسیهای مؤسسه Juniper Research نشان میدهد تعداد کاربران خدمات بانکداری همراه تا سال 2017 از مرز یک میلیارد نفر خواهد گذشت.
به گزارش فارس به نقل از تله کامز، تا چند سال آینده ارائه چنین خدماتی به منبعی کلان برای درآمدزایی بانک ها مبدل خواهد شد. اگر چه ارائه خدمات بانکداری همراه از اواخر دهه 90 میلادی آغاز شده، اما در آن زمان تنها ژاپنی ها بودند که از چنین خدماتی استقبال کردند.
در سال های اخیر استقبال از چنین خدماتی بیشتر شده و به عنوان مثال انتظار می رود تا سال 2020 یک سوم انگلیسی ها از گوشی هایشان برای این کار استفاده کنند. همچنین دو سوم بانک ها امیدوارند تا سال 2017 همه مشتریانشان به نحوی از خدمات بانکداری همراه استفاده کنند.
عموم بانک ها برای تسهیل دسترسی به چنین خدماتی برنامه های همراه رایگانی را ارائه می دهند. استفاده از این خدمات بیشتر در میان افراد 18 تا 24 ساله، دارای تحصیلات عالی و در سطح مدیران و سرمایه گذاران طرفدار دارد.
البته در این زمینه هم چالش ها و موانع جدی وجود دارد. به عنوان مثال می توان به نگرانی های امنیتی و احتمال حملات بدافزاری اشاره کرد.
در میان کشورهای در حال توسعه هند از پتانسیل خوبی برای ارائه خدمات بانکداری همراه برخوردار است. ارائه خدمات بانکداری همراه در این کشور از سال 2002 با ارائه خدمات بانکداری پیامکی شروع شد و با توجه به ضریب نفوذ 74.2درصدی گوشی های همراه در این کشور آینده خوبی برای صنعت بانکداری همراه در هند پیش بینی می شود.