تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: دنیای مطبوعات

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 13 دیماه 1391  

 

نیوزویک کاغذی به تاریخ پیوست

 
 

جله مشهور "نیوزویک" چاپ آمریکا پس از حدود ۸۰ سال، انتشار نسخه کاغذی خود را متوقف کرد. این نشریه پس از این تنها به صورت اینترنتی منتشر می‌شود. 

 
 

جله مشهور "نیوزویک" چاپ آمریکا پس از حدود ۸۰ سال، انتشار نسخه کاغذی خود را متوقف کرد. این نشریه پس از این تنها به صورت اینترنتی منتشر می‌شود. اینترنت روز به روز عرصه را بر نشریات کاغذی تنگ‌تر می‌کند.

به‏گزارش دویچوله، روز دوشنبه (۳۱ دسامبر/ ۱۱ دی) آخرین نسخه‌ی کاغذی مجله "نیوزویک" راهی بازار شد. روی صفحه نخست این نسخه تصویری هوایی از ساختمان انتشارات مجله در محله "منهتن" نیویورک چاپ شده بود. روی تصویر تیتری شبیه به عبارت‌های توئیتری به چشم می‌خورد: # نسخه‌ی آخر.

این تیتر کوتاه و دوپهلو نشان می‌داد که مجله یادشده از این پس تنها به صورت دیجیتال منتشر خواهد شد. تینا براون، سردبیر نیوزویک، در بخشی از آخرین سرمقاله "کاغذی" نوشت: «تنها بهبود شرایط انگیزه‌ی تغییر نیست، بلکه گاهی تغییر ضروری است».

"نیوزویک" در فوریه ۱۹۳۳ توسط یکی از روزنامه‌نگاران "تایم" تأسیس شد. این مجله در سال‌های اخیر به‌طور دائم متحمل ضرر مالی می‌شد. سیدنی هرمن، میلیاردر کالیفرنیایی، در ماه اوت ۲۰۱۰ این مجله را خرید و با تحریریه‌ی وبسایت خبری The Daily Beast در هم آمیخت. این سرمایه‌گذاری اما تغییری در وضعیت مالی مجله نیوزویک ایجاد نکرد. با مرگ هرمن در سال ۲۰۱۱ پشتیبانی مالی از نسخه کاغذی مجله متوقف شد.

نسخه اینترنتی این مجله "نیوزویک گلوبال" نام خواهد داشت و مجانی نخواهد بود. بنا بر اعلام خانواده براون (سرمایه‌گذار) "نیوزویک گلوبال" صاحب‌نظرانی را مخاطب خود قرار خواهد داد که "دایم در راه" هستند و علاقه دارند "در قالبی فاخر" در جریان اخبار روز جهان قرار گیرند.

کاهش شمار خوانندگان از یکسو و انتقال تبلیغات بازرگانی به پایگاه‌های اینترنتی از سویی دیگر روزنامه‌ها و مجله‌های کاغذی را با مشکل روبرو کرده است. کمتر از دو ماه پیش (میانه نوامبر ۲۰۱۲) نیز روزنامه آلمانی "فرانکفورتر روندشاو" به دلایلی مشابه اعلام ورشکستگی کرد. این روزنامه برای نخستین بار در اوت ۱۹۴۵ منتشر شده بود.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook