تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: شبکه‏های اجتماعی

تاریخ ارسال: جمعه، 1 دیماه 1391  

 

حوصله فیس بوک از دمکراسی سر رفته است

 
 

مسئولان فیس‌بوک قصد دارند در قوانین استفاده از آن تغییراتی بوجود بیاورند 

 
 

مسئولان فیس‌بوک قصد دارند در قوانین استفاده از آن تغییراتی بوجود بیاورند. با این تصمیم، برای تغییرات بعدی دیگر نیازی به رعایت نظر کاربران نخواهد بود. منتقدان می‌گویند که این تصمیمات نقض کننده دموکراسی است.

فیس‌بوک مدت طولانی است که درباره قوانین استفاده از این شبکه اجتماعی نظر کاربران را پرسیده است. اما همواره تنها اندکی از حدود یک میلیارد کاربر در رای‌گیری فیس‌بوک شرکت کرده‌اند. حالا قرار است نظر کاربران به عنوان معیار تغییرات در این سایت کنار گذاشته شود.

مهلتی که فیس‌بوک برای شرکت در این نظرخواهی داده بود، روز دوشنبه (۱۰ دسامبر، ۲۰ آذر) به پایان رسید. البته ۸۷ درصد کسانی که در رای گیری شرکت کردند، مخالف تغییر قوانین فیس‌بوک بودند، با این همه چون تعدادشان در مقایسه با کل کاربران که بیش از یک میلیارد است، بسیار اندک بود، راه به جایی نبردند. در مجموع تنها ۶۶۸ هزار و ۱۲۵ نفر در رای‌گیری شرکت کردند.

نتیجه این‌که: فیس‌بوک از این پس به نظر کاربران کاری نخواهد داشت و سیاستی که خود تعیین می‌کند، پیش خواهد برد. در سال ۲۰۰۹ فیس بوک تصمیم گرفت از نظر کاربران برای تغییرات سیاست‌های اصلی اش استفاده کند. یعنی برای مواردی که بالای ۷ هزار کامنت داشتند، رای‌گیری می‌شد و اگر ۳۰ درصد از کل کاربران فعال به موردی رای می دادند، نظر آن‌ها رعایت می شد.

در تابستان گذشته فیس‌بوک درباره قوانین استفاده از این شبکه اجتماعی رای‌گیری کرد. آن‌موقع ۱۸۰ هزار از ۹۰۰ میلیون نفردر رای‌گیری شرکت کردند. پس از آن فیس‌بوک بخش بزرگی از قوانین مربوط به حقوق کاربران از جمله اطلاعات شخصی، عکس‌ها، لینک‌ها و پیا‌م‌ها را حذف کرد.

فیس‌بوک که بارها از سوی مدافعان حفظ اسرار و اطلاعات شخصی افراد مورد انتقاد قرار گرفته است، همیشه به رابطه میان کاربران با خود به عنوان یک ارتباط دمکراتیک اشاره کرده است. حالا به‌نظر می‌رسد که فیس‌بوک هم دیگر حوصله دمکراسی «بازی» را ندارد.

منبع: دویچوله

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook