تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: سخت‌افزار

تاریخ ارسال: شنبه، 1 مهرماه 1391  

 

نبرد تنگاتنگ کتاب‌های کاغذی با الکترونیکی

 
 

فروش کتاب‌های دیجیتالی روند رو به رشدی داشته است 

 
 

همزمان با موفقیت آمازون کیندل که به عنوان یک سخت افزار برای خواندن کتابهای الکترونیکی به کار می رود، فروش کتابهای دیجیتالی روند رو به رشدی داشته اما فروش کتابهای کاغذی کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فروش کتابهای الکترونیکی در نیمه اول سال 2012 در مقایسه با سال گذشته به علت موفقیت چشمگیر دستگاه هایی چون آمازون کیندل تا 188 درصد افزایش یافته است.

این درحالی است که براساس اعلام انجمن ناشران بریتانیا، فروش کتابهای کاغذی تنها 0.4 درصد در مقایسه با همین دوره در سال گذشته کاهش یافته است و آمارهای جدید صرفا حکایت از افزایش چشمگیری فروش کتابهای دیجیتالی دارد.

این آمار و ارقام نشان می دهد که حتی برخی از کتابهایی که مخاطب به آن علاقه داشته هم در قالب کتابهای دیجیتال و هم کتابهای غیر دیجیتال فروش مناسبی را برای خود رقم زده است.

این درحالی است که کارشناسان این صنعت هشدار داده اند که ممکن است کتابفروشهای سنتی متقاعد کردن خوانندگان کتابها را برای تغییر رویکرد از دیجیتال به کاغذی کار بسیار دشواری ببینند، چرا که کتابهای دیجیتالی در اینترنت با قیمتهای بسیاری ارزان تری به فروش می رسند.

براساس اظهارات کارشناسان افزایش فروش کتابهای الکترونیکی تنها به کتابهای داستانی محدود نمی شود، افزایش فروش کتابهای غیر داستانی نیز 128 درصد در مقایسه با همین دوره در سال گذشته چشمگیر بوده و از سوی دیگر کتابهای کودکان نیز افزایش 171 درصدی داشته است.

رشد کلی 89.1 درصدی در فروش دیجیتالی از 124 میلیون دلار به 234 میلیون دلار رسیده است درحالی که فروش کتابهای کاغذی از 1594 میلیون دلار به 1589 میلیون دلار رسیده است.

انجمن ناشران بریتانیایی که فروش کتابها را در فروشگاه های بزرگ مورد نظارت دارد، اعلام کرد که کل فروش کتابهای دیجیتال اعم از داستانی، غیر داستانی و کودکان از 30 میلیون دلار در فاصله زمانی ژانویه و ژوئن 2011 به 84 میلیون دلار در همان دوره در طول سال جاری رسیده است.

ریچارد مولت مدیر اجرایی انجمن ناشران بریتانیایی اظهار داشت که نتایج بخش نظارت بر فروش این انجمن نشان می دهد که علیرغم شرایط دشوار اقتصادی این بخش همچنان موفق است، افزایش فروش دیجیتال نیز نشاندهنده میزان سرعت اقبال خوانندگان کتابها به محصولات دیجیتال و سرعت عرضه ناشران در عرضه کتابهای دیجیتال است.

احتمال دارد که این رشد همچنان ادامه داشته باشد، چرا که گوگل، سامسونگ، اپل و آمازون به دنبال افزایش فروش خود در بخش رسانه های دیجیتال هستند که این امر از برنامه های اجرایی ارائه شده در فروشگاه های (apps stores) تبلتهایشان مشخص است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook