تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: میکروبلاگ

تاریخ ارسال: جمعه، 17 شهریورماه 1391  

 

راه‌های بهره‌گیری روزنامه‌نگاران از توییتر

 
 

پیشنهادهای استیو باتری 

 
 

استیو باتری، از مدیران موسسه Digital First Media در مطلبی ده راه کمک توییتر به روزنامه نگاران را فهرست کرده است. در این مطلب این ده استفاده را مرور می کنیم.

اخبار فوری:‌
زمانی که در یک منطقه حادثه ای مانند سقوط هواپیما، زلزله، سیل و بهمن رخ می دهد، شاهدان عینی درباره آن توییت می کنند. یکی از چالش های همیشگی روزنامه نگاران یافتن شاهدان عینی است. با استفاده از جستجو پیشرفته توییتر می توان این افراد را پیدا و با آنها مصاحبه کرد.

دنبال کردن سازمان های مهم و افراد مرتبط:
شخصیت های سیاسی- اجتماعی و سازمان های مهم در حوزه کاری شما معمولا از توییتر و دیگر شبکه های اجتماعی برای اعلام اخبار و نقطه نظر خود درباره موضوع های مهم استفاده می کنند. بی توجهی به خوراک توییتر این افراد و سازمان ها مانند بی توجهی به بیانیه های مطبوعاتی و کنفرانس های خبری آنهاست.

جماعت سپاری:
اگر با افراد زیادی در توییتر در تماس هستید، می توانید سوال های خود را در این شبکه اجتماعی مطرح کنید و پاسخ های مناسبی را دریافت کنید. دوستان شما در توییتر همچنین می توانند به شما در پیدا کردن منبع مناسب کمک کنند، موضوعی که می تواند بسیار زمان بر باشد. البته جماعت سپاری همیشه موفقیت آمیز نیست ولی کافی است پیامی را در توییتر منتشر کنید و چند دقیقه ای صبر کنید تا نتیجه کار مشخص شود.

جستجوی منابع:‌
ممکن است دوستانتان در توییتر نتوانند به شما در پیدا کردن پاسخ سوال هایتان کمک کنند. در چنین شرایطی از کمک توییتر ناامید نشوید. از جستجوی پیشرفته توییتر کمک بگیرید. شما همچنین می توانید به دنبال هشتگ های مرتبط بگردید.

گردآوری سخنان افراد محلی و شاهدان عینی:
اگر دنبال نقل قول از افراد محلی یا شاهدان عینی هستید، توییتر می تواند به شما کمک کند. شما می توانید با استفاده از هشتگ مربوط سوال های مورد نظر خود را در توییت کنید و منتظر پاسخ بمانید.

سوژه یابی:
توییتر از دو راه به شما کمک می کند تا سوژه یابی کنید. شما می توانید نقل و انتقال پیام ها را روی توییتر دنبال کنید تا بتوانید در شهر یا استان شما چه رخدادهای در حال صورت گرفتن است و چه موضوع هایی برای مردم محلی اهمیت دارد روش دوم این است که با مراجعه به افراد مرتبط با خود در توییتر از آنها بخواهید پیشنهادهای خود را برای تهیه گزارش در اختیار شما بگذارند.

صرفه جویی در زمان:
کاربری شبکه های اجتماعی اگر همراه با انضباط نباشد، می تواند باعث اتلاف وقت شود ولی استفاده هوشمندانه توییتر می تواند به صرفه جویی در زمان کمک کند چرا که زودتر از رخدادهای مهم مطلع خواهید شوید و زودتر با افراد تاثیرگذار و شاهدان رخدادها تماس برقرار خواهید کرد.

توزیع محتوا:
یکی از مهم ترین کاربردهای توییتر برای روزنامه نگاران و سازمان های خبری توزیع مطالب منتشر شده است. به محض انتشار یک مطلب در توییتر، تعداد خوانندگان آن افزایش می یابد و با هر توییت مجدد تعداد مراجعه کنندگان نیز افزایش می یابد.

ادامه گفت و گو:
پس از انتشار مطلب خود می توانید از مخاطبان بخواهید از طریق توییتر و دیگر شبکه های اجتماعی نظرات و انتقادهایشان را مطرح کنند و به کامل شدن مطلب کمک کنند. شما هم می توانید مطالب تکمیلی را از طریق توییتر به اطلاع مخاطبان برسانید.

پاسخ به انتقادها:
گاهی مخاطبان از توییتر برای انتشار انتقادهای خود استفاده می کنند. انتقاد سازنده به تکمیل کار شما کمک می کند. بعضی از انتقادها هم می تواند سوژه گزارش های بعدی شود. بعضی از انتقادها هم خصمانه و غیرمنطقی است. به هر صورت شما می توانید از توییتر برای تعامل با منتقدان استفاده کنید.

منبع: شبکه بین‌المللی روزنامه‌نگاران

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook